[delphi] comport in 2 apps gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Ik heb een klein programmatje geschreven die de PC afsluiten als je hij een serieel signaal binnen krijgt via de comport. Maar nu draait er nog een winamp programma dat winamp bestuurd via de comport.

Alleen deze 2 kunnen niet samen! Je kan er maar 1 opstarten, degene die als 2e opstart kan dan niks meer. Is er een mogelijkheid om toch 2 applicaties de comport te laten 'delen'..

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nee, dat kan niet :)

Als een programma de COM-poort gebruikt, is die poort op dat moment gelocked. Niet beschikbaar voor andere processen dus. Op dezelfde manier kun je ook niet twee documenten tegelijk afdrukken.

Tenzij je low-level gaat werken, dus rechtstreeks naar de hardware, maar dat heeft weer een aantal andere nadelen.

[ Voor 24% gewijzigd door _Thanatos_ op 01-08-2004 15:50 ]

日本!🎌

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je niet een ander programma maken dat messages van de compoort opvangt en doorstuurt naar die andere 2 applicaties wanneer dat nodig is? Ik heb geen ervaring met compoorten op zich, maar als je die tussenstap gebruikt, dan zit er maar 1 app op die compoort. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
NMe84 schreef op 01 augustus 2004 @ 16:09:
Kun je niet een ander programma maken dat messages van de compoort opvangt en doorstuurt naar die andere 2 applicaties wanneer dat nodig is? Ik heb geen ervaring met compoorten op zich, maar als je die tussenstap gebruikt, dan zit er maar 1 app op die compoort. ;)
Ja ik denk dat zoiets het makkelijkst is, teminste ik maak een nieuwe winamp bestuur app, dat is niet ingewikkeld, en comporten aanroepen met componentje is ook niet ingewikkeld, maar bedankt voor je reacties :)

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 09:21
Misschien dit een oplossing ?

http://www.eltima.com/products/serialsplitter/