MS-5169 & GeForce 2 MX boot niet?

Pagina: 1
Acties:

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ik wou dus een GeForce 2 MX in een oud bakje steken met een Ali V chipset, MS-5169 rev 4.0, maar net na de POST loopt alles vast. Nu weet ik dat er problemen zijn geweest tussen nVidia en de Ali chipset, maar dat is al wel weer een aantal jaar geleden dacht ik en aangezien ik het laatste nieuwe BIOS erop heb geflashed (3.7) en de AGP drivers heb geinstalleerd dacht ik dat het wel zou gaan.
Als ik wil booten met een schijf waar Win2000 Pro op staat, dan krijg ik gewoon een zwart scherm na de POST, als ik er een schijf met Win98SE insteek, dan schakelt de pc gewoon uit na de POST. Ik heb de drivers van de vorige kaart netjes gedesinstalleerd en dan opnieuw opgestart met de GeForce er in.
Nu heb ik in datzelfde pc'tje al eens een GeForce 4 MX gestoken en daarmee werkt hij vreemd genoeg wel, ik ben er ook zeker van dat de GeForce 2 MX niet stuk is.
Iemand een oplossing please?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je hier beschrijft is een beetje raar- ik denk niet dat het met de ALi-nVidia probleem te maken heeft; dat zou pas onder je OS problemen geven.

Voltage is het niet die Gf'jes kunnen 3.3V AGP 1.0 allebei prima aan.

Ik denk dat het gewoon niet goed in de slot gestoken wordt/kan worden...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Al eens met je fastwrites/sidebanding/AGP1x-AGPx2 instellingen gespeelt?
(ik heb in ieder geval eenzelfde combinatie werkend gehad voor >jaar, zowel Win98SE als Win2K/XP - en daarvan was de chipset revisie ook niet bepaald nieuw: "C")

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 16:22 ]

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ik dacht niet dat je met de genoemde opties kan spelen in het bios, ze zijn er gewoon niet. Heb de kaart er trouwens een paar keer in en uit gehaald en telkens goed vast gestoken, als ze slecht zou zitten zou ik dan de POST nog krijgen?

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Nog ff melden dat de kaart het wel doet in mijn machine...
(beetje laat ja, maar ben er nu pas toe gekomen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ranzy schreef op 10 augustus 2004 @ 16:35:
Nog ff melden dat de kaart het wel doet in mijn machine...
(beetje laat ja, maar ben er nu pas toe gekomen)
Hoe heb je het voor elkaar gekregen :?

Waren het de tips van euss, of moest je iets anders doen?

Wel zo handig voor de knowledgebase ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Nee, ik wil eigenlijk zeggen dat de kaart het in mijn machine wel doet, maar in die oude k6-2 450 met ALI chipset dus niet, terwijl dat wel zou moeten werken...
Pagina: 1