[XP] Na installeren van USB controller drivers xp vast*

Pagina: 1
Acties:

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:41
Steeds als ik me usb controller installeer in windows xp, en ik start me pc opnieuw op dan gaat xp niet meer verder.
Dan moet ik systemherstel doen naar de oude configuratie om windows xp weer te laten werken.
Maar dan is usb controller niet meer geinstalleerd.
Terwijl er wel al een andere usb controller geinstalleerd is.
Ik snap hier nix van, weet iemand de oplossing?

Verwijderd

fransf schreef op 01 augustus 2004 @ 14:56:
Steeds als ik me usb controller installeer in windows xp, en ik start me pc opnieuw op dan gaat xp niet meer verder.
Wat voor USB device probeer je te installeren? En hoezo "gaat XP niet meer verder"? Krijg je een foutmelding/BSOD/vastloper? En als het om een foutmelding/BSOD gaat, wat staat daar dan in?
Dan moet ik systemherstel doen naar de oude configuratie om windows xp weer te laten werken.
Maar dan is usb controller niet meer geinstalleerd.
Nee, is ook niet zo vreemd, als je een systeemherstel doet...
Terwijl er wel al een andere usb controller geinstalleerd is.
Ik snap hier nix van, weet iemand de oplossing?
Nouja, ik zou zo zeggen, kom eerst eens met wat meer info, dan kunnen we je vast beter helpen. Of wat heb je eigenlijk zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 15:15 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Heb je soms een extra USB controller (PCI kaart) in je PC geprikt ofzo? Zoals je het nu zegt, zitten er dus verschillende USB controllers in je PC.

offtopic:
Let ajb op je taal. "me pc", "me usb controller".. Het ziet niet uit..

• fransf
Nexxennium schreef op 01 augustus 2004 @ 15:16:
Heb je soms een extra USB controller (PCI kaart) in je PC geprikt ofzo? Zoals je het nu zegt, zitten er dus verschillende USB controllers in je PC.

offtopic:
Let ajb op je taal. "me pc", "me usb controller".. Het ziet niet uit..
Dat is wat de pc steeds zeg ja pci kaart geinstalleerd.maar die heb ik er helemaal niet ingeprikt.
Heb alleen voor dat extra usb die 2 slotjes die op het moederbord zitten.
en heb al vanalles geprobeerd ja.
dacht eerst dat windows conflicten had met zelfde poorten ofzo was ut ook niet.

• Fuzzillogic
Ik heb echt hooguit maar vage vermoedens waar het nu precies over gaat. Dat heeft deels te maken met je onvermogen om in fatsoenlijk Nederlands uit te leggen wat je nou precies probeert te doen, welke hardware je hebt en wat je uiteindelijk probeert te bereiken. :/

• fransf
Nexxennium schreef op 01 augustus 2004 @ 15:43:
Ik heb echt hooguit maar vage vermoedens waar het nu precies over gaat. Dat heeft deels te maken met je onvermogen om in fatsoenlijk Nederlands uit te leggen wat je nou precies probeert te doen, welke hardware je hebt en wat je uiteindelijk probeert te bereiken. :/
laat maar

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laten we een beetje vriendelijk tegen elkaar blijven :) fransf; door je topic in goed nederlands op te stellen begrijpen wij wat je bedoelt en lok je dit soort reacties niet uit. We willen je graag helpen; maar het is vervelend als we dat niet kunnen doordat je geen moeite lijkt te doen om je zinnen in normaal nederlands op te stellen. Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om even snel de spellingscontrole van Word over je reply te halen voor je deze post; dan haal je al wat slordigheidsfouten eruit :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

En als je naar je hardware gaat en je USB controller automatisch de software laat zoeken? Doe ik ook altijd, want de 1 kan hij wel vinden en de ander dan niet. Dan gaat ik naar "stuurprogramma bijwerken" en dan vindt tie vanzelf de drivers ervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Ventrigo op 01-08-2004 16:57 ]

Self reflection is the school of wisdom

• fransf
NightWalker2005 schreef op 01 augustus 2004 @ 16:56:
En als je naar je hardware gaat en je USB controller automatisch de software laat zoeken? Doe ik ook altijd, want de 1 kan hij wel vinden en de ander dan niet. Dan gaat ik naar "stuurprogramma bijwerken" en dan vindt tie vanzelf de drivers ervoor.
Dat is juist het probleem hij vind dan de drivers ervoor installeerd het ook netjes.
Maar dan ga ik me pc opnieuw opstarten, en gaat het fout.
Ik zie dan wel het zwarte windows xp scherm dat die aan laden is.
Daarna is het scherm weg en krijg ik gwoon een zwart beeld.
XP laad dan gwoon niet verder.

• fransf
fransf schreef op 01 augustus 2004 @ 16:59:
[...]

Dat is juist het probleem hij vind dan de drivers ervoor installeerd het ook netjes.
Maar dan ga ik me pc opnieuw opstarten, en gaat het fout.
Ik zie dan wel het zwarte windows xp scherm dat die aan laden is.
Daarna is het scherm weg en krijg ik gwoon een zwart beeld.
XP laad dan gwoon niet verder.
Het enige wat ik aan usb poorten heb is achter 3 op me moederbord.
En voor zitten er 2 in me kast maar die moet je doormiddel van een draadje aan het moederbord bevestigen.
De usb poorten zowel voor als achter werken wel gewoon goed.
Dus snap ik niet waarom er een vraagteken in me apparatenbeheer staat.
En als ik dan de software laat installeren door windows zodat de vraagteken weg is.
En ik start me pc opnieuw op wil windows niet verder met opstarten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Welke drivers probeer je te installeren, welke mainboard gebruik je, en heb je SP1 wel geinstalleerd ?

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
Nielson schreef op 03 augustus 2004 @ 08:54:
Welke drivers probeer je te installeren, welke mainboard gebruik je, en heb je SP1 wel geinstalleerd ?
Inderdaad, hier zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Als het een USB2-controller is dan zou dit zonder SP1 best eens conflicten op kunnen leveren. aangezien USB2-ondersteuning een feature is dat in SP1 is geintroduceerd.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Fuzzillogic
Ook na SP1 is er meen ik nog een update geweest voor USuckB.
Pagina: 1