Netwerk XP/98SE

Pagina: 1
Acties:

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:57
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar dagen een router: Sweex Broadband router i.c.m. Motorola Eurodocsis. XP en 98SE hebben allebei verbinding met internet. Ze kunnen allebei de router pingen en ze kunnen allbei elkaar pingen ik heb ook al de wizard netwerk gebruikt op allebei maar het werkt nog steeds niet en xp ziet zelfs 98SE niet terwijl dat vaak wel kan. Ik heb ook al op google gezocht maar ik kon het niet vinden en of dit wel op te lossen valt ze zeggen dat het te maken heeft met ntfs en ik heb het gast account ook al ingeschakeld maar dat hielp ook niet.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Probeer eens op GoT te zoeken ipv van google, dit is echt al heel erg vaak voorbij gekomen. Netwerk diskette ook gebruiken(maken onder XP) en \\IP intypen wil oa weleens helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door SSH op 01-08-2004 15:18 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Op alle bij de pcs een mapje gedeeld? Bestanden en printer delen aan?

Kan je ze wel direct bereiken met \\ipadresvandeanderecomputer

Wat zie je met \\127.0.0.1

• Rctworld
@SSH
netwerk diskette heb ik al gebruikt dat staat er dan moet je het wel lezen wizard netwerk is een netwerkdiskette

@icey ja op allebei bestanden en printers gedeeld en staat ook aan ;)
MEt ipadres intikken krijg ik de zoekpagina omdat ie ze niet kan vinden
Met 127.0.0.1 krijg ik mijn nvidia network acces manager voor onboard lan op nforce 3(k8N Neo Platinum Edition)

O ja ze hebben ook allebei dezelfde werkgroep.

• Rctworld
o network acces manager afgesloten en dan krijg ik niks

• Icey
Zeker weten dat je \\ intikt ipv //

\\ is netwerk, dan kan je helemaal geen acces manager moeten krijgen, want die luisterd op http...

Dus \\127.0.0.1 :)

• Rctworld
o
ok ja dat begreep ik niet helemaal
ff proberen hoor

• Rctworld
zo kan ik wel connectie krijgen :) maar hoe krijg ik ze nu ook goed in windows?

• Icey
Ipv het ipadres doe je nu exact hetzelfde met enkel de computernaam, bijv:

\\laptopbeneden
\\computerboven

(ik noem maar wat, gewoon de namen die jij ingesteld heb dus)

• Rctworld
correctie windows xp krijgt connectie met 98SE maar 98Se niet met xp maar ik heb ook mijn printer en dvd speler en dvd brander gedeeld en die ziet ie ook niet. In ntfs kan ik me nog vinden dat ie het niet zou doen maar die andere dingen zou ie tog gewoon moeten doen

• Rctworld
mijn ip adressen zij 192.168.2.101 voor XP 192.168.102 voor 98SE en 192.168.2.1 voor de router. Op Xp krijg ik gewoon 98Se te pakken en als ik in 98SE het xp adres intik een melding dat ik het verkeerd heb in getikt hoe komt dit?

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Rctworld schreef op 01 augustus 2004 @ 17:43:
@SSH
netwerk diskette heb ik al gebruikt dat staat er dan moet je het wel lezen wizard netwerk is een netwerkdiskette
Nee dat is optioneel. Voortaan gelieve te melden dat je dit geprobeerd hebt, onder welk OS aangemaakt en op welk dan uitgevoerd. (al is dat nu logisch)

Dump anders even een ipconfig /all van beide pcs, weer iets standaards wat je ook hoort te vermelden in een start post.
Pagina: 1