Toon posts:

[SGD] Doom 3

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zal niet snel iemand ontgaan dat Doom 3 -het meest gewilde spel van dit moment- inmiddels op het web gelekt is. Op talloze wijze (torrent, usenet, ftp, irc) zal het spel zich snel verspreiden, ook naar Nederland, waar het spel pas over 2 weken uitkomt ! Nu is mijn vraag (want Verwijderd in "Doom III deel 4" is niet geheel duidelijk) hoe moet dat nu in de Doom 3 draad. Kan deze niet beter op slot tot de officiele NL release? Want :

Ofwel er moet superveel gemodereerd worden: Immers screenshots en ervaringen die bediscuseerd zullen worden kunnen alleen maar de illegale versie betreffen. Mogen die nu wel zo meteen of niet?

Niet verwijderen: betekent schijnheilig moderen (niet praten over warez, terwijl de posts alleen maar over de illegale versie kunnen gaan en daar is GoT niet van gediend).
Wel verwijderen: betekent super veel mod-werk, en een hele vage thread. (iedereen weet nl dat die al uit is, en de thread gaat alleen maar over de toekomst..)

Dan kan die beter maar op slot? Of mogen we wel praten over de inhoudelijke aspecten van het spel + screenies die illegaal zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Dit soort discussies hebben we Lieve Adjes voor, niet Schop een Modje :)

In Zenuwachtige boel hier. kun je overigens een hoop uitleg al vinden, maar daar ik die wegens wat puberende mensen op slot heb gezet hoop ik dat deze thread met de stukken betere topicstart een betere toekomst toebedeeld is ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het toch erg vaag vinden dat men niet over warez praten mag; maar daarvan wel talloze screens mag posten; ik bedoel, sluit je het ene uit, moet je ook het andere doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 00:09:
Ik blijf het toch erg vaag vinden dat men niet over warez praten mag; maar daarvan wel talloze screens mag posten; ik bedoel, sluit je het ene uit, moet je ook het andere doen
dat hangt er dus vanaf: is het praten over de inhoud, of over downloadsnelheden, downloadlocaties en weet ik veel wat?

Volgens mij is het eerste (dus inhoudelijk over het spel) niets mis mee, de andere zijn onnodig, nutteloos en werken uitwisseling via het forum (iets waar we hard tegen optreden) in de hand.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praten over warez gebeurt ook bijna continue in bijvoorbeeld de eMule thread. :)

Praten over warez (zeggen dat "dingen op het web", of "met eMule" te vinden zijn, en het bespreken van programma's die bijna niemand legaal kan hebben), is iets anders als mensen actief helpen met het zoeken, vinden en downloaden van (specifieke) warez. Dát is hetgeen dat niet toegestaan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Ik denk dat je er niet te zwaar op moet letten. Natuurlijk wel de dingen die Terr gezegd heeft. maar om het nu te verbieden een screenshot te posten (van een gedownloade versie), nee, dat gaat te ver. En een slotje lijkt me veel te ver gaan. Het is toch juist leuk zo die info? Ik download het spel niet, ik heb wel de alpha gehad (moest het even zien), maar ik denk dat ik mijn 60 euro goed besteed dit keer, en zo niet, mijn neefje is 2 september jarig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:11

Yucko

One clown to rule them all !

Daarbij, zo'n screenshot kun je ook van internet halen ...

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg inderdaad toch een beetje een dubbel gevoel bij alle screenshots in het doom3-topic. Allerlei (gerespecteerde) GOT-leden hebben de game dus blijkbaar illegaal gedownload.

Ik denk dat mensen die twijfelen of ze de game zullen downloaden hierdoor over de streep getrokken worden. Immers, het wordt stilzwijgend geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik denk dat die (gerespecteerde) GoT-leden niet de verantwoordelijkheid dragen voor iemand anders, dus dat lijkt me niet zo'n punt. Het forum is er voor om te discussieren over een spel, of die nou gekocht is of gedownload, dat maakt in principe niet zoveel uit (we zijn alleen niet zo gecharmeerd van overdreven patserig doen zoals 'oh ik ben zo 1337 want ik heb hem al met 10 MB/sec binnengeleeched sneller dan wie dan ook!11' oid).

Sommige mensen downloaden hem ook eerst om te testen; is het iets, dan kopen ze hem (al was het soms alleen maar om zonder problemen legaal de multiplayer te kunnen doen).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik krijg inderdaad toch een beetje een dubbel gevoel bij alle screenshots in het doom3-topic. Allerlei (gerespecteerde) GOT-leden hebben de game dus blijkbaar illegaal gedownload.

Ik denk dat mensen die twijfelen of ze de game zullen downloaden hierdoor over de streep getrokken worden. Immers, het wordt stilzwijgend geaccepteerd.
En wat dan nog? De policy is er niet omdat we warez allemaal slecht vinden. Ik denk dat vrijwel iedereen hier (crew incluis) wel nieuwsgierig is naar Doom 3 en een illegale versie zou downloaden/installeren als hij de kans kreeg. De policy is er dus niet om id Software meer inkomsten op te leveren; wie Doom 3 download of gewoon koopt interesseert de crew echt helemaal niets. Wat ons wel interesseert is de sfeer hier, en wij willen een discussieforum, geen uitwisselforum en al helemaal geen patsforum. Daarom mag je niet over je downloadsnelheden etc. gaan posten, niet omdat we bang zijn dat de BSA meteen op de stoep staat als ze vermoeden dat een user iets illegaals doet, en ook niet omdat we principieel tegen warez zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter Tinus op 02-08-2004 08:28 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:13
Wouter Tinus schreef op 02 augustus 2004 @ 08:27:
En wat dan nog? De policy is er niet omdat we warez allemaal slecht vinden. Ik denk dat vrijwel iedereen hier (crew incluis) wel nieuwsgierig is naar Doom 3 en een illegale versie zou downloaden/installeren als hij de kans kreeg. De policy is er dus niet om id Software meer inkomsten op te leveren; wie Doom 3 download of gewoon koopt interesseert de crew echt helemaal niets. Wat ons wel interesseert is de sfeer hier, en wij willen een discussieforum, geen uitwisselforum en al helemaal geen patsforum. Daarom mag je niet over je downloadsnelheden etc. gaan posten, niet omdat we bang zijn dat de BSA meteen op de stoep staat als ze vermoeden dat een user iets illegaals doet, en ook niet omdat we principieel tegen warez zijn.
_/-\o_

Bedankt, nu hoef ik dat niet meer te posten. Ik quote het nog maar een keertje extra, want dit schijnt regelmatig weer onduidelijk te zijn voor veel mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad. Waar zouden wij zijn als BSA/Brein/whatever GoT heeft platgegooid wegens het uitwisselen van warez/crakz/serialz?

Ook inderdaad jammer dat zo weinig mensen dat beseffen. Is het niet een idee om dat helder in de algemene FAQ uit te leggen? Het is niet de eerste keer dat wij dat aan de gebruikers moeten uitleggen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
BalusC schreef op 02 augustus 2004 @ 10:21:
Inderdaad. Waar zouden wij zijn als BSA/Brein/whatever GoT heeft platgegooid wegens het uitwisselen van warez/crakz/serialz?
*kuch* als je even goed leest, is dat dus precies niet de reden die Wouter Tinus geeft voor het verboden zijn van warez-linkjes e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wilke schreef op 02 augustus 2004 @ 11:23:
[...]

*kuch* als je even goed leest, is dat dus precies niet de reden die Wouter Tinus geeft voor het verboden zijn van warez-linkjes e.d. ;)
Maar de reden die BalusC geeft is wel degelijk dé reden waar het vanuit het oogpunt van het management om gaat. Natuurlijk zijn we hier geen uitwissel forum voor illegale zaken en natuurlijk moet de sfeer goed blijven, maar voorop staat dat t.net niet beschuldigd kan worden van het meehelpen aan illegale zaken. :) Wat sfeer betreft, die is op het moment niet zo lekker in het Doom III topic. :| Allemaal mensen die hulp zoeken en anderen die ze of helpen of ze afbekken. Geen van allen vind ik eigenlijk goed. Daar zou eigenlijk een ander topic over moeten komen en het huidige topic moet gebruikt worden voor het uitwisselen van ervaringen (al dan niet tussen spoiler taggs :P )

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
the_shadow schreef op 02 augustus 2004 @ 18:10:
Maar de reden die BalusC geeft is wel degelijk dé reden waar het vanuit het oogpunt van het management om gaat.
Oh, dus jij vertegenwoordigt tegenwoordig het management? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26

Lordy79

Vastberaden

Volgens mij doet 'het management' ;) niets meer dan het toepassen van de nederlandse wet, die van toepassing is op GoT.

De mods zijn dan weer de 'politie' die de regels van 'het management' moet handhaven.

Lijkt me simpel.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Natuurlijk willen/moeten we ook de wet naleven, maar het is echt niet wettelijk verboden om het over releasegroepen en downloadsnelheden en meer van die onzin te hebben. De policy is dus strenger dan de wet, en de reden daarvoor is niet dat we extreem paranoïde zijn, bang voor vervolging en de BSA of wie dan ook, maar gewoon omdat we dat sfeertje hier niet willen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter Tinus op 02-08-2004 22:37 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

In short dus:
• Downloadsnelheden en anderszins patsen is sfeerverpestend en willen we dus niet.
• Downloadlinks geven is illegaal, bij wet verboden, en dus op GoT verboden.
• Een spel bespreken dat iedereen wil hebben is niet illegaal, is een van de doelen van GoT, en willen we dus wel.

Eilijk heel duidelijk hoor :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modbreak: m'n mailadres staat in m'n profiel als je wat onderbouwd en serieus te klagen hebt. In dit topic houden we het dus verder wel ontopic

[ Voor 87% gewijzigd door curry684 op 03-08-2004 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wilke schreef op 02 augustus 2004 @ 20:53:
[...]

Oh, dus jij vertegenwoordigt tegenwoordig het management? :+
Ik niet, jij wel ;)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:23

Thorne

Forrester

modbreak: m'n mailadres staat in m'n profiel als je wat onderbouwd en serieus te klagen hebt. In dit topic houden we het dus verder wel ontopic

[ Voor 80% gewijzigd door curry684 op 03-08-2004 09:33 ]

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

*Dit gedeelte is overbodig geworden. *

Verder ontopic: Ikzelf zou het prima vinden als er gewoon over het spel gediscussieerd wordt. Daar is de thread ook voor bedoeld (anders open je toch gewoon (op een ander forum dan wel) een topic over de downloadsnelheden die je haalde bij het downloaden van Doom 3?). Het lijkt me een beetje vreemd dat je in een thread dan niet ontopic mag gaan, gewoon omdat het spel uitgelekt is voor de officiele versie in de winkels lag.

[ Voor 68% gewijzigd door pasta op 03-08-2004 09:36 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Nu ben ik zo'n "gerespecteerde" tweaker die het niet kon laten om Doom3 te downloaden. Maar waarom word er nu opeens moeilijk gedaan dat er vollop inhoudelijk word gesproken over een spel die officieel nog gereleasd is in Nederland.

Het is al zovaak gebeurt dat een spel allang op internet "beschikbaar" was voordat het in Nederland beschikbaar was. Ik noem GTA 3 en GTA Vicecity. En zo zijn er nog wel een aantal games die ik zo even niet kan opnoemen.
Waarom moet er dan nu opeens wel een topic over worden gemaakt? :?
Oké, Doom3 is naast Half-Life 2 het spel waar iedereen op wacht en dat is ook alleen maar door de reputatie van ID Software.

Of het management besluit dat het niet mag maar dan moet het ook bij alle games deze regel door voeren. Of alleen inhoudelijk disscussie. Op dit moment word er alleen inhoudelijk over Doom3 gesproken zo ver ik weet. Nu weet ik niet of de modjes al veel posts hebben verwijderd. Ik ram niet om de minuut op F5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Deze dicussie wordt al jaren gevoerd en ik heb me ook altijd op het standpunt van Wouter Tinus gesteld: we willen geen warez en ook geen 1337 warez discussies,

1. omdat dat het forum qua sfeer verpest en
2. omdat het misschien schadelijk is voor advertentie inkomsten. Ik kan me niet voorstellen dat MS hier wil sponsoren als GoT illegale downloaders gaat faciliteren door te zeggen waar op dit moment de iso van XP te vinden is.
3. omdat je dan in ellenlange discussies verzijld raakt met users die iedere keer weer de grenzen willen opzoeken.

Of het legaal of illegaal is volgens de wet vind ik dus helemaal niet interessant in deze discussie. Dan val je namelijk in een discussie waar je niet uitkomt: is hyperlinken onrechtmatig omdat je daarmee het illegaal aanbieden faciliteert? In hoeverre is GoT een hoster die valt onder de aansprakelijkheid in de ecommerce richtlijn? Valt het noemen van een serial onder de vrijheid van meniguiting? Liever niet dus nee.

Waar volgens mij geen probleem mee is, is het bespreken van een spel, ook al kan het niet anders zijn dan dat er, vanwege een release datum die in de toekomst ligt, sprake is van een illegale versie. Of software legaal of illegaal is, maakt mij niets uit. Ik denk dat je 90% van de W&G topics over 3dsMax kan sluiten als je van mensen gaat eisen alleen over legale spullen vragen te stellen. Waar ik echter geen zin in heb is om op een forum te zitten waar iedereen maar loopt te patsen met zijn 1337 download skillz. En met mij hebben de meeste serieuze users daar geen zin in.

Topics die ruiken naar 1337 warez opschep skillz gewoon trashen. Verder moet het niet boeien of iemand een spel legaal of illegaal heeft als er gewoon een beetje over geluld wordt. Je moet ook niet als moraalridder door alle topics heen gaan huppelen. :)
Pagina: 1