Wie weet een beetje een redelijke versterker voor dolby surround, kheb nl. zo'n dvd kit en ik zit erover te denken om een versterker aan te schaffen. Deze moet dus wel iets ondersteunen zoals dxr3kaartje die uitgang...(of is dat standaard)....hij mag ook niet te duur zijn hehe...weet iemand iets?
Je moet een versterker hebben die Dolby Digital aan kan. Als het kan ook nog DTS maar Dolby Digital 5.1 wordt gezien als dè standaard en het is maar de vraag of DTS zal doorbreken. Ik weet niet heel veel merken maar ik had eerst de JVC 884 die dolby digital 5.1 aankon. Deze kost ongeveer 1200, nu heb ik de JVC 888 die wèl DTS aankan , die kost ongeveer 1500. Ik heb alles op een beurs gekocht en alles was daar stukken goedkoper. Volgens mij zijn er nog wel andere merken die ook goed zijn èn goedkoper zijn. Je kunt trouwens je beeld en geluid gewoon doorlussen met een (dubbele) tulpstekker. Eén stekker voor het beeld, en de andere voor het geluid. Omdat het geluid digitaal wordt doorgepompt heb je aan één stekker genoeg, normalitair heb je dus zo'n stereoplugje waar 2 kabels uitkomen.
Oh, mijn dubbele tulpstekker is 10 m en de kwaliteit van het geluid/beeld is voor zover ik dat kan nagaan nog steeds perfect!
NB Als je een TV hebt met SVHS ingang kun je overwegen om een SVHS stekkertje te kopen, deze zijn vet duurder en ik kon ze tot een maximum van 5 meter krijgen, het beeld schijnt wel (iets) beter te zijn.
Oh, mijn dubbele tulpstekker is 10 m en de kwaliteit van het geluid/beeld is voor zover ik dat kan nagaan nog steeds perfect!
NB Als je een TV hebt met SVHS ingang kun je overwegen om een SVHS stekkertje te kopen, deze zijn vet duurder en ik kon ze tot een maximum van 5 meter krijgen, het beeld schijnt wel (iets) beter te zijn.
Dat die dingen zo duur zijn jeez...fuck ik ben ook maar een studentje 
Hmm maar 1500 piek vind ik echt nog te veel...ik hou het wel lekker op stereo voorlopig
Maaruh bedankt voor de info..hehe
Hmm maar 1500 piek vind ik echt nog te veel...ik hou het wel lekker op stereo voorlopig
Maaruh bedankt voor de info..hehe
hehe
je kunt natuurlijk ook zo'n setje boxen kopen bij je lokale PC boer, pleur die op je SBlive! die 4 kanalen emuleert ofzo en huppakee, het klinkt al een stuk beter...
Maar inderdaad, wil je iets goeds in handen hebben dan ben je ff iets meer kwijt.
je kunt natuurlijk ook zo'n setje boxen kopen bij je lokale PC boer, pleur die op je SBlive! die 4 kanalen emuleert ofzo en huppakee, het klinkt al een stuk beter...
Maar inderdaad, wil je iets goeds in handen hebben dan ben je ff iets meer kwijt.
Is die s-video kabel echt beter dan een gewone composite tulp video kabel over een afstand van ongeveer 3 a 4 meter?
Weet iemand trouwens waar je de tech specs van zo'n s-video kabel kan vinden? (pin layout)
Weet iemand trouwens waar je de tech specs van zo'n s-video kabel kan vinden? (pin layout)
If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
Ik heb me laten vertellen dat het verschil erg klein is en dat je alleen iets kunt zien als je een erg goeie TV hebt (met natuurlijk S-VHS ingang
)
Ik kan echter niet uit ervaring spreken, ik ben trouwens al dik tevreden met mijn huidige kabeltje..
Ik kan echter niet uit ervaring spreken, ik ben trouwens al dik tevreden met mijn huidige kabeltje..
Ik heb een Techincs Dolby Surround versterker, die koste toendertijd 800 gulden, laatst zag ik hem staan voor 500 piek, is wel een goed versterkertje denk ik, alleen niet profi he, maar ja ben ook maar een arme student
ik ook!ik ben maar een arme student
gewoon in de zomervakantie 7 weken werken en dan gelijk uitgeven, dan lukt het wel!
Euhm mijn mpegkaartje ( ilusion hollywood plus ) heeft een digitale geluisduitgang en een jack plugje maar ik heb ook een sblive maar wil ik suround sound zal ik toch echt de digitale uitgang van de mpeg kaart moeten gebruiken want alles wordt door die kaart gedecodeerd dus ook geluid
je hebt nl geen geluidskaart nodig.
dus heb je nix aan de 4 speaker optie van de live zolang je de mpeg kaart gebruikt
je hebt nl geen geluidskaart nodig.
dus heb je nix aan de 4 speaker optie van de live zolang je de mpeg kaart gebruikt
.
Die digitale uitgang op de SBLive! is een leuke alternatief zonder mpeg kaart,
je gebruikt dan gewoon softwarematige players
(met een beetje PC kan dat wel) en dan je SBlive! als Digital uit. Het verschil is dat je geen 5.1 muziek hebt maar 4 kanaals.
Het middelste kanaal wordt in de 2 voorspeakers gestopt, dat mis je (zegt men) niet echt.
je gebruikt dan gewoon softwarematige players
(met een beetje PC kan dat wel) en dan je SBlive! als Digital uit. Het verschil is dat je geen 5.1 muziek hebt maar 4 kanaals.
Het middelste kanaal wordt in de 2 voorspeakers gestopt, dat mis je (zegt men) niet echt.
"Goedkoop is duurkoop"
Vind ik een beetje onzin.
Zelf heb ik een Sony STR-DB930 en die is niet echt duur(ongeveer 1400) voor wat hij aan extra's biedt.
Je moet natuurlijk geen vaag taiwanees merkje nemen.
Vind ik een beetje onzin.
Zelf heb ik een Sony STR-DB930 en die is niet echt duur(ongeveer 1400) voor wat hij aan extra's biedt.
Je moet natuurlijk geen vaag taiwanees merkje nemen.
Mee eens! Zelf heb ik pas een Sony STR-DB830 receiver gekocht. Alles wat ik nodig heb zit erop (Dolby Digital 5.1 & DTS), plenty in-/uitgangen, perfect geluid (voor films). Prijs 999,- (Megapool bijv.). Voor reviews van receivers en andere leuke zaken: www.consumerreview.com
En wat kost een beetje speakers om hieraan toe te voegen ( moet muziek wel een beetje hard kunnen zetten
?
Als je 1500,- al veel vindt voor een versterker, begin er dan in godsnaam niet aan! Om ook echt een goed geluid te krijgen, moet je gewoon dure speakers hebben, want die zijn gewoon het belangrijkste in een geluidssysteem (ze zijn de zwakste schakel in de ketting). En aangezien Dolby digital een systeem dat puur en alleen voor films bedoeld is, lijkt dit mij een bijzonder dure en smaakloze grap. Koop gewoon een mooie stereo versterker en een set goeie speakers (B&W of zo), daar heb je tien keer meer aan.
Ook wordt hier dolby surround en dolby digital door elkaar gebruikt alsof het hetzelfde is, maar dat is dus absloluut niet zo. D. Surround kan ook van een analoge geluidsbron komen, en is vier kanaals (de twee achter speakers geven hetzelfde weer, mono dus). En d. digital kan alleen van een digitale geluidsbron komen, en is vijf kanaals, waarbij de rol van de achterspeakers is vergroot. Allebei zijn het trouwens geluidsformaten bedoeld voor films, en niet voor muziek (en daar ook niet geschikt voor).
Jag
Ook wordt hier dolby surround en dolby digital door elkaar gebruikt alsof het hetzelfde is, maar dat is dus absloluut niet zo. D. Surround kan ook van een analoge geluidsbron komen, en is vier kanaals (de twee achter speakers geven hetzelfde weer, mono dus). En d. digital kan alleen van een digitale geluidsbron komen, en is vijf kanaals, waarbij de rol van de achterspeakers is vergroot. Allebei zijn het trouwens geluidsformaten bedoeld voor films, en niet voor muziek (en daar ook niet geschikt voor).
Jag
Jo Jag, grotendeels geef ik je gelijk maar je vergeet een belangrijk punt.. : DTS
Je kunt nu al op internet erg veel DTS cds krijgen en ik heb al een paar test cds onder oren gehad: JE WEET NIET WAT JE HOORT!
Het geluidis fantastisch!
Op zich kloptje je uitspraak wel dat DD niet geschikt is voor muziek maar ik denk, daar voegen we ff iets aan toe.
Je kunt nu al op internet erg veel DTS cds krijgen en ik heb al een paar test cds onder oren gehad: JE WEET NIET WAT JE HOORT!
Het geluidis fantastisch!
Op zich kloptje je uitspraak wel dat DD niet geschikt is voor muziek maar ik denk, daar voegen we ff iets aan toe.
We hebben niet allemaal de luxe om zoveel geld te spenderen als jullie gekken! Om zoveel uit te geven voor een geluidsinstallatie slaat echt nergens op, is waarschijnlijk alleen maar om te showen...en das erg fout. Maarja kheb al een keuze gemaakt, dus tnx voor de replies enzow
showen????
nou, sorry daar moet ik je helaas afvallen.
Als jij in de bios zit verwonder je je dan ook niet over het geluid? Dat het lijkt alsof je er midden inzit? En dat je overal geluiden hoort?
Dat hebben wij dus ook maar dan lekker thuis!
We huren een DVDtje voor een zacht prijsje en nestelen ons in onze banken.
Het is gewoon prachtig geluid!
En je hebt gewoon iets in handen wat jaren lang meegaat want de technologie verandert bij lange niet zo snel als bij computers, je moet per slot van rekening met een veel grotere groep gebruikers rekening houden!
nou, sorry daar moet ik je helaas afvallen.
Als jij in de bios zit verwonder je je dan ook niet over het geluid? Dat het lijkt alsof je er midden inzit? En dat je overal geluiden hoort?
Het is gewoon prachtig geluid!
En je hebt gewoon iets in handen wat jaren lang meegaat want de technologie verandert bij lange niet zo snel als bij computers, je moet per slot van rekening met een veel grotere groep gebruikers rekening houden!
Zacht prijsje zeg je... voor een beetje versterker, DVD speler en speakersetje ben je zo 2,5 mille kwijt...DVD'tje huren voor 10 piek (als dat al kan voor die prijs)...als ik dan goed reken heb je per DVD 5 piek voordeel (Bios 15 - huur 10) oftewel: je moet 500 DVD's hebben gehuurd om de versterker terug te verdienenn.We huren een DVDtje voor een zacht prijsje en nestelen ons in onze banken
Als we er vanuit gaan dat je zeker niet iedere avond zit te kijken maar hoogstens 2x per week dan heb je al zo'n 200 weken nodig. Dit komt neer op zo'n 5 jaar!!! Tegen die tijd is DVD niet meer in de mode (er is alweer iets beters) of misschien heeft de bios dan weer een beter soort geluid (weet ik het zoiets als Dolby Pro Logic II ofzo).
Nee, ik houd het liever bij mpg filmpjes van Campusnet
Verwijderd
Volgens mij is Mini-me gewoon een b'tje jaloers. Ik moet het met Red Devil eens zijn, zulke versterkers, en het hele systeem eromheen is gewoon een investering voor een lange periode. Ik zou ook wel zo'n goede versterker willen hebben, maar daar heb ik gewoon geen geld voor, maar als ik eenmaal uitgestudeerd ben zal dat allemaal wel komen. Tot die tijd doe ik het met mijn eenvoudige torentje van Sony, en neem ik ook genoegen met gewone videobanden en mpg's van het netwerk... Op een studentenkamertje als het mijne komt dat hele Dolby Digital gebeuren toch niet goed uit de verf..
Hehe inderdaad jaloersheid ten top!
en 2.5 mille is te weinig hoor! Vermenigvuldig dat maar maal 2.
DVDtje kost 7.50 (dag prijs)
delen door 2 , dan heb je 3.75 gld.
Gemiddeld 1 DVD per week.
Maar ik gebruik die versterker niet alleen voor my home theater! Ook voor games/mp3s/TV/radio/cds etc etc.
Als je gaat redeneren dat je over zoveel jaar een NOG betere kunt krijgen dan hoef je ook al geen pcs meer te komen, als er iets is wat gigantisch in waarde verminderd....
en 2.5 mille is te weinig hoor! Vermenigvuldig dat maar maal 2.
DVDtje kost 7.50 (dag prijs)
delen door 2 , dan heb je 3.75 gld.
Gemiddeld 1 DVD per week.
Maar ik gebruik die versterker niet alleen voor my home theater! Ook voor games/mp3s/TV/radio/cds etc etc.
Als je gaat redeneren dat je over zoveel jaar een NOG betere kunt krijgen dan hoef je ook al geen pcs meer te komen, als er iets is wat gigantisch in waarde verminderd....
Tja bender sluit zijn stereo geeneens aan op zijn computer, dus hij gebruikt dat ding nooit, omdat ie toch alleen mp3's luisterd, das pas dom hehe 
Mini-me, dat 'terugverdienen' is een verkeerde instelling, zo moet je niet denken met dat soort spul
Mini-me, dat 'terugverdienen' is een verkeerde instelling, zo moet je niet denken met dat soort spul
Okee ik geef toe dat het een beetje gezeur is om te zeggen dat je zo'n ding nooit terugverdient. Toch blijf ik er bij dat zo'n investering nooit voordelig zal zijn en bios blijft gewoon mooier (geluid dan, beeld wil nog wel es te wensen over laten).
Om op zo'n klein studentenkamertje als de mijne nou een setje van een paar mille neer te zetten... het kan gewoon niet mooi klinken. Ik hou het gewoon bij die twee lompe speakertjes van me (Jamo Power 350, 350W) en op het moment nog een kutstereo'tje met een waardeloze versterker er in
Om op zo'n klein studentenkamertje als de mijne nou een setje van een paar mille neer te zetten... het kan gewoon niet mooi klinken. Ik hou het gewoon bij die twee lompe speakertjes van me (Jamo Power 350, 350W) en op het moment nog een kutstereo'tje met een waardeloze versterker er in
Red Devil, je mag mij eens uitleggen wat het voordeel is van een vijf kanaals systeem om muziek te luisteren. Muziek is een concertzaal komt ook van voren, en reflecties van achteren, zijkant en van voren, maar dat is in je kamer ook. Als je de acoustiek van een concertzaal wilt nabootsen moet dat met een reverb generator bijvoorbeeld, zoals ze in een studio doen. En als je het geluid van een dicotheek wilt, moet je een set gevoeilige speakers hebben met een gigantische eindversterker en een stel subs, maar ook geen fancy digitale systemen. Die heb je echt puur nodig om geluid uit een bepaalde richting wilt laten komen (wat erg cool is), en dat wil je met films. En de rol van een center speaker is trouwens niet verwaarloosbaar, je kan er zelfs voor pleiten dat het de belangrijkste speaker is (hij doet het meeste).
En mensen die beweren dat een paar mille, zeg twee, weggegooid geld is, moeten eens naar die GeForce kijken die in hun systeem zit (ik heb er zelf ook één). Geluidsinstallaties gaan veel langer mee, en je doet er veel meer mee (alles wat geluid kan maken, en een uitgang heeft zit op mijn versterker aangesloten).
Jag
En mensen die beweren dat een paar mille, zeg twee, weggegooid geld is, moeten eens naar die GeForce kijken die in hun systeem zit (ik heb er zelf ook één). Geluidsinstallaties gaan veel langer mee, en je doet er veel meer mee (alles wat geluid kan maken, en een uitgang heeft zit op mijn versterker aangesloten).
Jag
Hey Red-Devil.....
Ik kom binnen kort denk ik wel een keer met mijn broer (MJC) bij je langs...
Ik ben erg onder de indruk van jouw uitspraken, en ik ken jouw wel een beetje, als jij iets FANTASTISCH vindt dan moet het wel heel erg vet zijn, want afkraken is niet je slechtste vak
Dus je zegt het maar als je eens tijd hebt, dan kom ik je systeem ff bewonderen om vervolgens een vergelijkbaar systeem aan te schaffen
(\/)zzl
Rico-Burn
Ik kom binnen kort denk ik wel een keer met mijn broer (MJC) bij je langs...
Ik ben erg onder de indruk van jouw uitspraken, en ik ken jouw wel een beetje, als jij iets FANTASTISCH vindt dan moet het wel heel erg vet zijn, want afkraken is niet je slechtste vak
Dus je zegt het maar als je eens tijd hebt, dan kom ik je systeem ff bewonderen om vervolgens een vergelijkbaar systeem aan te schaffen
(\/)zzl
Rico-Burn
ach.. al heb je nog zon grote tv, met een nog grotere hifi set... tegen een leuke avond uit in de bios kan het toch niet opAls jij in de bios zit verwonder je je dan ook niet over het geluid? Dat het lijkt alsof je er midden inzit? En dat je overal geluiden hoort?
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ik sluit me bij Zer0 aan, de bios is echt het beste. Maare, thuis voor de buis met een lekker (goedkoop) krat bier en een aantal vrienden zonder eerst door de regen zonder spatbord (ik heb een racefiets
) met het risco dat ie gejat wordt, heeft toch ook wel nadelen. Maar als je er eenmaal bent, dan kan er geen "thuis bioscoop" tegenop!
Jag
Jag
Minime --> Het geluid is even goed, soms zelfs beter, vaak zit je in een bios niet optimaal, vlak bij een box ofzo maar thuis kun je het zo mooi maken als je zelf wil.
Qua techniek (don't hit me if i am wrong) maken ze gebruik van hetzelfde, DTS.
Kijk maar eens in de krant of je dat embleempje er ook bij ziet staan.
Rico Burn --> always, we spreken wel wat af!
Jag --> Hmmm dat ik een concertzaal in mijn kamer wilde nabootsen heb je mij niet horen zeggen maar de geluiden die ik gehoord heb van mijn simpele test DTS CD waren impressive. Misschien kwam het omdat het een Afrikaans Tam Tam muziekje was en je alle mensen gewoon om je heen hoorde feesten!
Als je je ogen dicht deed verbeeldde je je haast in een grote kookpot waar jij dan in zit om later te worden opgegeten terwijl de rest van de stam om je heen springt en danst!
Check out http://www.dtsonline.com
En download die samples maar!
(DTS Versterker + digitaal gelinkte CD Speler vereist maar die heb je zo te horen al 10 jaar..
)
En als laatste twee
Zero&Jag
Op zich geef ik jullie gelijk, tegen de sfeer van een bios kan geen hometheater op maar op sommige fronten is een bios niet zaligmakend; soms te koud (in groningen dan)
bier is VET duur! (+nog eens het kaartje) Vaak zit ik met mijn 1.92 totaal niet goed en kom ik erna totaal verkrampt uit (das persoonlijk, ok), zit je lekker naast een box of helemaal vooraan, ga je weg met een piep in je hoor of een nekhernia.
Etc etc. En tegen een avondje met je maatjes een dvdtje huren (of vriendin) kan niet veel op, lekker de verwarming aan, deurbel uit, patat in oven/frituur, biertje op schoot en starten maar!
Fuck ik kan haast niet tot morgenavond wachten!
Qua techniek (don't hit me if i am wrong) maken ze gebruik van hetzelfde, DTS.
Kijk maar eens in de krant of je dat embleempje er ook bij ziet staan.
Rico Burn --> always, we spreken wel wat af!
Jag --> Hmmm dat ik een concertzaal in mijn kamer wilde nabootsen heb je mij niet horen zeggen maar de geluiden die ik gehoord heb van mijn simpele test DTS CD waren impressive. Misschien kwam het omdat het een Afrikaans Tam Tam muziekje was en je alle mensen gewoon om je heen hoorde feesten!
Als je je ogen dicht deed verbeeldde je je haast in een grote kookpot waar jij dan in zit om later te worden opgegeten terwijl de rest van de stam om je heen springt en danst!
Check out http://www.dtsonline.com
En download die samples maar!
(DTS Versterker + digitaal gelinkte CD Speler vereist maar die heb je zo te horen al 10 jaar..
En als laatste twee
Zero&Jag
Op zich geef ik jullie gelijk, tegen de sfeer van een bios kan geen hometheater op maar op sommige fronten is een bios niet zaligmakend; soms te koud (in groningen dan)
bier is VET duur! (+nog eens het kaartje) Vaak zit ik met mijn 1.92 totaal niet goed en kom ik erna totaal verkrampt uit (das persoonlijk, ok), zit je lekker naast een box of helemaal vooraan, ga je weg met een piep in je hoor of een nekhernia.
Etc etc. En tegen een avondje met je maatjes een dvdtje huren (of vriendin) kan niet veel op, lekker de verwarming aan, deurbel uit, patat in oven/frituur, biertje op schoot en starten maar!
Fuck ik kan haast niet tot morgenavond wachten!
Doe mij toch maar... restaurantje... biosje... kroegje... en dan een afzakkertje bij haar thuis
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Waarom daaraan tijd verspillen! 
Ik zit gelijk thuis!
Ik zit gelijk thuis!
Pagina: 1