Canon S30 gestolen.. en nu? Een S50?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Belde m'n vriendin vanmorgen vanuit Eurodisney (ze zit een weekendje met een vriendin in Parijs).... Ze hadden betaald om binnen te komen en liepen het park in en bedachten toen.. oh.. volgens mij ligt de camera (Een Canon S30 met reserve-accu in orgineel tasje) nog op het plankje voor de kassa. Dus hup zij samen snel terug. Weg camera!! Ook de kassiere wist van niks, ook gevonden voorwerpen niet. Ze waren net 3 minuten in het park... :'(

Nou heb ik al ff gekeken, de reisverzekering dekt maximaal 300 euro, dus we zullen nog wel wat vergoed krijgen, maar ja wel alle foto's van Parijs enzo weg natuurlijk.

En nu.. ik heb al wat gekeken welke camera ik nu aan moet gaan schaffen.. als ik de S30 gewend ben, is de S50 dan een camera waarmee ik tevreden zal zijn?? (De S60 lees ik nog teveel slechte ervaringen over)

(Ik heb al op allerlei review sites gekeken, maar wilde dit gewoon even vragen nu hier ;( )

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heel lullig als er iets gestolen wordt idd.
(Ik heb al op allerlei review sites gekeken, maar wilde dit gewoon even vragen nu hier )
Wat wil je dan precies horen hier? Ja het is een goede camera :?

Je hebt ze vast al eens vergeleken bij dpreview waaruit blijkt dat de S50 iig een verbetering is t.o.v. je oude S30. Wij kunnen iig niet voor jou bepalen of jij er tevreden mee gaat zijn ;)

• hars73

hars73

Topicstarter
Nou ik lees ook af en toe dat dat S45 zelfs beter is dan de S50 en dat de S50 een aantal van dezelfde probleempjes heeft als de S60 (alleen dan in lichtere mate).

En tja.. wat wil ik horen.. De S30 beviel mij zo ontzettend goed en wil nu dan wel weer een camera die mij zo goed bevalt. En daarbij hoop ik dat de S50 een goeie vervanger zal zijn en dat ik daar geen spijt van krijg en terugverlang naar mijn S30.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50
de s30 en s50 zijn in weze toch identiek, op het aantal megapixels na (en misschien nog wat kleine dingen) :?

de 5 megapixel cam produceert wel wat meer ruis dan je oude camera, maar of dat een merkbaar verschil is weet ik niet... over het algemeen zijn de reviews positief over de beeldkwaliteit.

Ik denk dat je er iig niet op achteruit zal gaan

maar goed, omdat je nu toch alles kwijt bent (cam, tasje, accu's, CF) zou je ook iets heel anders kunnen overwegen

[ Voor 15% gewijzigd door dribbel op 01-08-2004 14:27 ]

• hars73

hars73

Topicstarter
tja ik zou eventueel wel iets kleiner willen.. maar ik wil niet de mogelijkheden kwijt van alle handmatige instellingen die een S30 biedt... de IXUS reeks biedt weer te weinig instelmogelijkheden. En op de een of andere manier "hang" ik aan Canon.

hmm denk dat ik dan toch maar voor die S50 ga, vind de A-serie weer net te groot

Verwijderd

Ik heb die s60 gekocht nadat mijn s50 gestolen was.. Echt een prachtapparaat. Je leest veel negatieve berichten op internet over de s60. Maar als je de gerenomeerde reviewsites leest blijkt dat het toch wel degelijk een blijvertje is. Ik heb m nu net een paar dagen en inmiddels zeer mooie plaatsjes gemaakt. Zeer veel functies, de lens is geweldig en het design is echt retestrak. In het donker zie je zelfs zeer subtiel witte lichtjes onder de knopjes verschijnen als je er met je vinger overheen beweegt.

Ik twijfelde ook zeer zeker of deze s60 wel voor mij bestemd was.. Maar ik kan je garanderen dattie stukken beter bevalt dat de s50, en ja ook dat is een supercamera!!!

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

hars73, neem voortaan de sticky's bovenaan een subforum door voordat je een topic opent. Uit de Fotografie Policy:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Het wordt dus zelf kiezen aan de hand van reviews etc, succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.