Toon posts:

iPod 4G audio problemen gevonden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op iPodlounge.com staat een vrij alarmerend bericht dat er in de 4G versie een audio probleem is gevonden, gesproken wordt over een manufacturing error bij een serie iPods.

Er wordt aangeraden om je iPod te testen en het resultaat te laten weten en om met Apple contact op te nemen als je de fout hebt. Apple is al op de hoogte en werkt eraan, aldus iPodlounge die altijd erg serieus is in berichten. Meer dan 30% van de gebruikers meldt nu problemen. Zelf gelukkig niet!

Maar check for yourself...

Ipodlounge.com: In extended testing of Apple's new fourth-generation iPods, iPodlounge has discovered and reported to Apple an apparent manufacturing defect affecting the headphone jacks of certain new iPod hardware. The defect manifests as audible static and noise interference in the earphones that is most prominent whenever a new iPod's hard disk is accessed. Similar interference was not detectable through line out (Dock Connector) output.

Users of affected iPods will be able to hear a hard disk-like whirring sound in their earphones, coupled with several seconds of light static at the start of a song that has just been loaded. This should not be confused with the quiet hard disk loading sounds that an iPod makes, which sounds are not audible through earphones, or with normal static-like compression artifacts in your audio.

Volledig verhaal:

link naar het volledige iPodlounge.com artikel

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor de volledigheid, dat heet Apple lossless. Ik weet niet wat lowless is :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 01 augustus 2004 @ 13:40:
Voor de volledigheid, dat heet Apple lossless. Ik weet niet wat lowless is :P
Oeps! Thnx, heb het stukje ff wat ingekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Misschien even wachten met het kopen van een nieuwe iPod dan. :(

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen met het beschreven probleem? (Zo niet ook graag een post). Ik sta namelijk op het punt een iPod te bestellen maar nu ik dit lees...

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:36:
....(Zo niet ook graag een post). ....
Doe dat maar niet, als je het probleem hebt en je hebt ervaringen over hoe apple er mee omgaat vind ik het best om dat te posten, maar gewoon loos posten van ik heb het probleem wel/niet schiet niet op. Ik vind het best dat er een topic geopend wordt over zoiets, maar dat er dan direct 20.000 mensen gaan roepen dat ze het wel hebben, niet hebben, nu wel een 4gen gaan kopen of juist niet is imho een beetje onzin.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Zwerver schreef op 02 augustus 2004 @ 12:43:
[...]

Doe dat maar niet, als je het probleem hebt en je hebt ervaringen over hoe apple er mee omgaat vind ik het best om dat te posten, maar gewoon loos posten van ik heb het probleem wel/niet schiet niet op. Ik vind het best dat er een topic geopend wordt over zoiets, maar dat er dan direct 20.000 mensen gaan roepen dat ze het wel hebben, niet hebben, nu wel een 4gen gaan kopen of juist niet is imho een beetje onzin.
offtopic:
Vet hebben we al zoveel Apple users op GoT :D :+

(kon het niet laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
zet er dan ff offtopic neer :P Nog even en we worden actief in vergelijking met NOS /me checkt de lampjes op de forum index

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47
tja ik hoor wel wat als ik een nummer verder spoel zeg maar. Een soort van raar geluidje. Eerlijk gezegt stoort me dat verder niet. Wat ik vervelender vind dat wanneer ik met het wheel het volume harder of zachter zet dat t geluid n btje kraakt. Ik praat nu even over muziek in t apple lossless fotmaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

offtopic:
Als dit een flame is, mod me maar weg.
Jez*s chris**s... Gek dat massahysterie nog niet verboden is..

Ik kan nu ook wel roepen dat ik het probleem heb, maar voor zover ik snap wat hier staat hoor je een heel zacht geluidje bij het opstarten/wisselen van een nummer.Hoe lang duurt dit geluid?:
- Continu? want dan zou je het alleen horen als je muziek afspeelt met geluid gedempt.
(wat dus volkomen mierenneuken zou zijn, want dan zet je de pod uit)
- Even bij het wisselen van een nummer, dan hoor je het ook heel even.
En alleen als het heel stil om je heen is.
(en de pod is een portable, dus die kan is klein..)

Dat gezeik en die angst vooraf.
Koop de pod dan niet, en als je het probleem hebt, jammer voor het ongemak, maar je hebt gewoon garantie hoor.

Mag de topic verandert worden in:
[iPod 4G] mogelijke audio problemen gevonden

[ Voor 6% gewijzigd door weeraanmelden op 02-08-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47
weeraanmelden schreef op 02 augustus 2004 @ 16:42:
offtopic:
Als dit een flame is, mod me maar weg.
Jez*s chris**s... Gek dat massahysterie nog niet verboden is..

Ik kan nu ook wel roepen dat ik het probleem heb, maar voor zover ik snap wat hier staat hoor je een heel zacht geluidje bij het opstarten/wisselen van een nummer.Hoe lang duurt dit geluid?:
- Continu? want dan zou je het alleen horen als je muziek afspeelt met geluid gedempt.
(wat dus volkomen mierenneuken zou zijn, want dan zet je de pod uit)
- Even bij het wisselen van een nummer, dan hoor je het ook heel even.
En alleen als het heel stil om je heen is.
(en de pod is een portable, dus die kan is klein..)

Dat gezeik en die angst vooraf.
Koop de pod dan niet, en als je het probleem hebt, jammer voor het ongemak, maar je hebt gewoon garantie hoor.

Mag de topic verandert worden in:
[iPod 4G] mogelijke audio problemen gevonden
precies t boeit me niet zo maar als ze dat met firmware ofzo oplossen dan wel graag natuurlijk. Het is trouwens alleen even een geluidje met laden van een nummer. (2 sec dus ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
geen last van hoor, ik heb'm al bijna 2 weken en hij werkt volledig naar behoren :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1