Zeer goedkope Bulkpaq DVD+R

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Zoals je kunt zien in de pricewatch krijg je inmiddels al 25 lege DVDr voor 9,95. Dit is, gezien de andere merken, extreem goedkoop. :)

Kan dit wel wat zijn? Of vallen hier volgende week al spontaan gaten in? De mediacode is "ID 001", maar volgens mij is dat niet een echte code.

Ik heb een Philips 416 brander, die tot nu toe alles geslikt heeft. Maar het gaat mij toch voornamelijk om de levensduur van dit soort budget schijfjes.

Iemand een idee of zelfs ervaringen?

Verwijderd

prima spul hoor. die prijs wordt verklaard doordat je zelf de brein-heffing nog moet dokken

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 13:28:
prima spul hoor. die prijs wordt verklaard doordat je zelf de brein-heffing nog moet dokken
dat is niet waar. Die heffing moet ook bij de duurdere schijfjes nog betaald worden.

Overigens heb ik al meermaal platinum schijfjes gekocht daar, zonder heffing, en nooit een brief of wat dan ook over gehad... :+

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op 01 augustus 2004 @ 13:29:
[...]

dat is niet waar. Die heffing moet ook bij de duurdere schijfjes nog betaald worden.
dus? ook de duurdere schijfjes zijn bij hun goedkoper dan elders :)
Overigens heb ik al meermaal platinum schijfjes gekocht daar, zonder heffing, en nooit een brief of wat dan ook over gehad... :+
sja kan, ze schijnen wel gegevens door te geven btw.

Verwijderd

De bekende gezegde: goedkoop is meestal duur koop.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 13:31:
dus? ook de duurdere schijfjes zijn bij hun goedkoper dan elders :)
Dus: het prijsverschil valt niet te verklaren met een heffing die voor beide producten hetzelfde is. Het verschil blijft dus ook hetzelfde.

Nogmaals: waarin zit dat prijsverschil hem dan wel? En is het de moeite waard meer geld uit te trekken...

/edit:

wat betreft het doorgeven van gegevens: men vertelde mij dat je zelf verantwoordelijk bent van het melden van de aankoop. Bovendien gaat er inmiddels al weer een half jaar voer heen... dus ik neem aan dat ze je lekker met rust laten, en terecht. :)

[ Voor 24% gewijzigd door cornelixnootje1 op 01-08-2004 13:39 ]

Verwijderd

huh tuurlijk wel.

bij hun betaal je voor schijfje A €X, en in een gewone winkel €X+heffing
bij hun betaal je voor schijfje B €2X, en in een gewone winkel €2X+heffing

edit: ow naja zou kunnen. ik regel mijn dvd's wel gewoon anoniem, cash dokken.
even duur, en toch wat meer zekerheid.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 13:41 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Omdat Bulkpak kwalitatief gewoon slecht is?

ID001 is nou niet echt betrouwbare media, het is massaproductie spul, speciaal voor dit soort budgetmerken.

Testje:

ID001
Afbeeldingslocatie: http://cutebrit.crewserver.com/dvd/upload/upload/getimg.php?img=bulkpaq.jpg

Ritek G04
Afbeeldingslocatie: http://cutebrit.crewserver.com/dvd/upload/upload/getimg.php?img=ridatag04.jpg

Dit toont aan hoe goed de schijfjes te lezen zijn. Hoe hoger de score, hoe moeilijker het is. Bij een score van Pi 1000 is zo'n schijf zo'n beetje onleesbaar voor alle spelers.

[edit]
En PO score mag niet boven de 30 uitkomen, anders geeft de disc ook leesfouten.

[edit2]
Zie voor meer testresultaten:
http://faq.tweakers.net/DVD/

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 01-08-2004 13:43 ]

• cornelixnootje1
hee xandrios, dát is pas een handige reactie. Is er een site/manier waarop ik die resultaten kan vergelijken met bijvoorbeeld de platinum schijfjes? ( ID RICOHJPNR02 )

/edit:

bij de link uit je edit2 staat helaas niet mijn brander (Philips 416k). Welke kan ik het beste nemen? Een willekeurige 4x DVD+R brander?

[ Voor 31% gewijzigd door cornelixnootje1 op 01-08-2004 13:46 ]

Pagina: 1