Hoegaan jullie van 800 naar 900 mhz

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb een a7v en een tb 800
ik zie dat zowat iedereen hem boven de Ghz heeft draaien. Heo doen jullie dit? zetten jullie de fsb in je bios hoger dan 100?
of hebben jullie de multiplier anders ingesteld? wat heb ik nodig als ik de mijne wil gaan overklokken? andere cpu cooler? en hoe zet ik hem 200 mhz omhoog? met de fsb loopt ie vast als ik hem te hoog zet dus erg veel winst bereik ik dan niet...help ik weet niets van overklokken verder........goeie sites???

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Searchen in 'Processors & Mobo's' en 'Die-hard Overclocking & Case Modding' naar '%unlocken%'. Krijg je genoeg verhaaltjes over het unlocken van T-Birds/Durons...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Woef
  • Niet online
Boven de Ghz is wel erg hoog gegrepen hoor,
als je geluk hebt kan je met de maximale CoreVoltage (1,85V) de 1 Ghz halen. Maar ik heb er een die met de standaard CoreVoltage niet hoger kan dan 950Mhz :( !!! Ik heb dus mijn Asus A7V gemod en een weerstandje aangelegd zodat ik de CoreVoltage op maximaal 2,32 kan zetten.

• Demo

Demo

Die van mij (TB800 met Alpha/Delta op Abit KT7) draait wel 1 Gig, maar dat deed ie zonder de Alpha/Delta niet. Het ligt dus ook aan je koeling!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Woef
  • Niet online
ik bedoelde met draaien posten,
want mijn tb800 post op een CoreV. van 1.85 niet op 1Ghz :(
en mijn cooling is prima :)
kijk maar ergens op mijn site voor alle gegevens.

Verwijderd

Je koopt eerst een andere koeler, als je 1GHz wil bereiken heb je een goede koeler nodig, hier een tabel van de temperatuur van koelers:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/976579218.gif

(Lager is beter)

Zoals je ziet is er een enorm verschil tussen de standaard koeler die je bij je proc krijgt en een goede koeler.

Koop een van de onderste, en koop ook bij oc-shop.nl een tube Artic Silver Thermal Compound -> dat is de pasta die je op de koeler smeert, daar waar hij de processor raakt, zonder thermal compound kan je je proc behoorlijk verneuken.

Dan kan je óf je FSB, of je multiplier oc'en, om de multiplier te oc'en moet je met een grafietpotlood twee bruggen op jouw proc 'verbinden' (het grafiet geleid stroom, en heeft dus hetzelfde effect als solderen), en dan isie multiplier unlocked. Iets makkelijker en meer voorkomender is de FSB overklokken, gewoon (nadat je een goede koeler hebt gekocht) langzaam de FSB steeds een stapje hoger zetten (welk mobo heb je?), en steeds na iedere stapje in windows booten en kijken of je pc nog wel stabiel is (doe effe stress test door bijv. een veeleisend spel te gaan spelen) als ie stabiel is dan ga je verder, en als je het punt bereikt waarop hij onstabiel begint te worden, dan klok je terug. Hier is een rekensommetje wat je waarschijnlijk al kent: FSB x Multiplier = CPU speed > 108 x 8 = 864MHz bijv. Vergeet ook niet dat je CPU bij ieder stapje een heel klein beetje meer stroom vebruikt, dus als ie onstabiel wordt na een paar stapjes, moet je de VCore voltage EEN HEEL KLEIN beetje omhoog krikken.

Good luck.

• Demo

Demo

Koop een van de onderste, en koop ook bij oc-shop.nl een tube Artic Silver Thermal Compound -> dat is de pasta die je op de koeler smeert, daar waar hij de processor raakt, zonder thermal compound kan je je proc behoorlijk verneuken.
Als je een kewler koopt bij OC-Shop krijg je er al een heel klein druppeltje Arctic Silver bij, maar das meer dan genoeg voor 1 proc...

• Bonkdoos
weet je ook welke 2 bruggen dat zijn? of heb je meer zoiets van laat het liever iemand doen die het al eens gedaan heeft
ik heb een asus a7v icm een tb 800

• Woef
  • Niet online
Je moet de L1 bruggen kleuren,
van :::: naar ||||
Staat alles uitgelegd:
http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/highqualitycooler.htm

• Speedy
  • Laatst online: 13:46
Die 1Ghz zal je echt niet in elk geval halen, mijn TB 800 loopt op 950, dat is alles wat ik eruit kan krijgen (misschien nog 10mhz meer met FSB ofzo), 1000mhz trekt hij op geen enkele manier/voltage. En het licht niet aan de koeling, draai nu met een Coolermaster, CPU max 43 graden. En hij is getest met een Alpha/Delta, wou die ook niet hoger :(

Maar ontopic, mijne is overclocked met de Multiplier, dus de potloodstreepjes van een post hierboven.

Flickr | Lego collectie

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 26 december 2000 17:02 schreef TAG_Speedy het volgende:
Die 1Ghz zal je echt niet in elk geval halen, mijn TB 800 loopt op 950
Dat jij de GHz niet haalt zegt niets over die van hem... D'r zijn er genoeg die het wel halen, tis gewoon een beetje geluk hebben...

• Bonkdoos
waar kopen jullie die koelers eigenlijk? want op de oc-shop zijn niet die die in tom's hardware tabel staan.....tevens wil ik graag weten waar die vage pasta voor dient en waarom 1 druppeltje ervan al genoeg is voor 1 processor.......groetjes phil

Pagina: 1