Hoe maak je zo'n sequence met photoshop?

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 07:23

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Hallo hallo

Ik kwam de volgende foto, gemaakt met een Peleng fisheye 8mm, op http://www.photosig.com tegen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/29SD0YGAWZ2N/p.jpeg

Aangezien ik binnenkort ook wat skate foto's van vrienden van me ga maken, ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je zo'n sequence in 1 foto kan proppen. Ik heb nl. geen idee hoe je dat moet doen.
Bij die foto stond een verwijzing naar een tutorial, maar die stond er jammer genoeg niet meer.

Iemand die me wat wijzer kan maken?

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 12:56
Meerdere foto's snel achter elkaar nemen vanuit hetzelfde standpunt, zodat je dus dezelfde achtergrond hebt, maar de skater veranderd van plaats, en dan in photoshop de foto's in stukjes knippen en samenvoegen.

snelle camera met een modus om veel beelden per seconde te schieten is dus wel nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door Xtuv op 01-08-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Toch niet helemaal goed gezocht, sorry, vond hier: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=8649 een goede uitleg.

En ik heb een D70, die 3fps maakt, dat is net genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

Te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Knippen is overigens misschien niet zo verstandig; verdiep je voor de grap in de wonderen van de Mask-tool. Zo gebruik je zo min mogelijk 'omgeving' van andere foto's, en dat ziet beter uit.

Ik raad je wel een statief aan tijdens het schieten, maar daar ben je hoogstwaarschijnlijk zelf al achtergekomen ;).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
neem je 1D II maar mee .. (8fps) gaat je anders niet lukken ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
De vraag is hoe je dat gaat doe met Photoshop, dus een dure camera is totaal niet nodig. Laat hem desnoods dezelfde sprong een paar keer maken, en kies de poses waar je wat mee kan. daarna is het een hele simpele kwestie van kopieeren-en-plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:31

Ibex

^^ met stom.

Je plaatst je camera op een statief en vervolgens laat je de camera elke halve seconde oid een foto trekken. Vervolgens laat je het onderwerp bewegen.

Je zal als resultaat een hele hoop fotos hebben waar het onderwerp steeds op een iets andere positie staat, maar waar de achtergrond mooi identiek is. Je zoekt nu een aantal fotos uit om deze sequence te kunnen maken, maar je zorgt er voor dat het onderwerp nergens zal overlappen. De rest gooi je maar weg.

Nu neem je bvb de 2de shot van het onderwerp. Je knipt het onderwerp ruwweg uit, met overal nog een beetje van de achtergrond naast. Dit plak je dan op de eerste foto. De achtergrond, welke op geen enkele foto verschilt, is ideaal om het stup perfect op zijn plaats te stellen. Dit doe je ook voor de rest van de fotos.

Het meecopieren van een stuk achtergrond zorgt dat er niet echt perfect moet worden geknipt, en dat het onderwerp correct in het geheel geplaatst kan worden. Je moet enkel opletten dat er tussen de verschillende shots van het onderwerp genoeg plaats is om stukken achtergrond meer te kunnen copieren. Hoe dichter bij elkaar, hoe nauwkeuriger je moet knippen en hoe moeilijker het word.

Sorry voor de spuit11, maar ik dacht, laat ik het nog eens proberen duidelijk stap voor stap uit te typen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ibex op 01-08-2004 17:38 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Toch nog bedankt voor de reakties.

En dat mijn camera, misschien net te weinig plaatjes /sec schiet zal ik vanzelf wel ondervinden.
Misschien toch maar eens de 1D II van een vriend van me stelen...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Met een camera die geen 8 fps schiet moet het ook makkelijk lukken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:02
zoals iemand anders hierboven al zegt, kun je ook dezelfde sprong vaker uit laten voeren. Kan er nog steeds mooi uitzien dan.
Zet je camera op een statief, en als je mogelijkheid hebt (en die heb jij) zet dan je instellingen handmatig, dus sluitertijd diafragma en witbalans bij alle foto's hetzelfde. Je zorgt er op die manier voor dat je het jezelf wat makkelijker maakt in photoshop, aangezien de foto's dan qua kleur dicht bij elkaar zitten.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassekeNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 10:49
Het leuke van skaten (geldt ook voor andere extreme sports) fotograferen is dat je enorm spectaculaire foto's kan maken van mensen die nauwelijks kunnen skaten: dat ze een halve seconde later gruwelijk op hun gezicht gaan maakt dan niet uit: ze staan wel goed op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 21:16
BassekeNL schreef op 02 augustus 2004 @ 15:27:
Het leuke van skaten (geldt ook voor andere extreme sports) fotograferen is dat je enorm spectaculaire foto's kan maken van mensen die nauwelijks kunnen skaten: dat ze een halve seconde later gruwelijk op hun gezicht gaan maakt dan niet uit: ze staan wel goed op de foto.
Het idee achter een sequence nou juist dat je wel de hele actie inclusief landing er op krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Heb ook even snel een gemaakt in PS

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/plaatjes/test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heh, daar was ook ooit een HK topic over. Dat was cool 8) Ik weet ff niet meer hoe dat topic heette helaas :/

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1