Toon posts:

[HP Laserjet IIP] Paper jam melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zijn hier toevallig hp techneuten aanwezig. Net voordat de print ingebrandt wordt (heater in gaat) krijg ik paper jam in het display. Is het nog zinvol deze ter reapratie op te zenden cq is het zelf te verhelpen. Rare is als ik de laserjet uit en aanzet komt het papier er wel uit maar dat is wel erg lastig printen zo.

Suggesties zijn welkom.

René

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Klinkt als een oud beestje, reparatie zal relatief veel gaan kosten en hij zal al toch wel afgeschreven zijn?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Fuser-unit in deze modellen is redelijk makkelijk uit te nemen. 4 schroeven los en je kunt 'm losklikken. Dan eens op de fuser zelf en in z'n omgeving naar sensors zoeken. Zal waarschijnlijk vastzitten in de verkeerde stand of z'n voeler is afgebroken.
Niet al te veel tijd in steken, koninginnedag of andere tweedehands aanbieders hebben zo weer een afrag-laserprinter voor je :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 19:46
hehe :P
Ik heb precies dezelfde laser, formaat kopieermachine. Hij staat te wachten totdat ik eens een keer een printserver fabriceer.

En er was geloof ik ook een driverprobleem, maar het is al zó lang geleden :X

Kijk of je iets kan doen met de suggesties van Tony of pleur em weg, repareren is economisch níet rendabel.

offtopic:
het is niet nodig om je post te ondertekenen oid met je naam, het wordt door users en mods op prijs gesteld als je het niet doet. Zie ook dit gedeelte van de faq

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:30

EXX

EXtended eXchange

Mijn schoonvader heeft ook zo een oudje. Daar waren ook papier transport problemen. Die werden veroorzaakt door een kapot nylon wieltje dat gebarsten was (veel voorkomend probleem bij deze printers). Gelijmd met 2 componenten lijm; sindsdien doet de printer het weer prima.

Het wieltje zit op een asje dat een afgeplatte kant heeft. Het gat in het wieltje is dan ook niet geheel rond, maar heeft een afgeplatte kant. Doordat het wieltje gebarsten was, kon de as vrij rondraaien, zonder dat het wieltje meedraaide.

edit:
Het wieltje is deel vd zgn. Drive Assembly. Overigens is de hardware in deze printers van Canon: de drive assembly komt overeen met de Canon LBP-4/4Lite/4Plus

Plaatje

Hier vind je de complete inhoudsopgave van onderdelen met plaatjes.

[ Voor 33% gewijzigd door EXX op 02-08-2004 10:05 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje

Hier vind je de complete inhoudsopgave van onderdelen met plaatjes.
Kijk eens aan meteen een tekening er bij. Ik ga zoeken naar het probleem, kan nooit groot zijn. Als ik hem aan en uit zet gaat hij wel door. Of wanneer ik snel de klep van de fuserunit open en dicht doe. En tuurlijk een oudje maar ben techneut in hard en nieren en steek dr zo een week werk in (geen geld).
We leven al in zo'n weggooi maatschappij en ik heb tijd zat.

Bedankt mannen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 18:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een verzorgde titel is toch niet teveel om te vragen :? - deze keer corrigeer ik het wel, maar je schrijft gruwelijk slordig, wat niet prettig leest (of zoekt...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1