[RAID controller] kan niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ben aan het klooien. Ik heb 'n Abit TH7-II Raid bordje. Op de IDE3 port (RAID mogelijkheid) heb ik twee identieke harddisks gehangen. Ik wil niet gebruik maken van RAID0 o.i.d. maar de IDE-poort gewoon gebruiken (normal use).

In Windows XP (Pro) zie ik dat hij 'n Mass Storage Controller vindt. Er gaat iets mis met het installeren. Ik heb van de Abit site de laatste HPT37X driver gedownload. Als ik nu via m'n device manager de driver probeer te updaten krijg ik:

"Mass Storage Controller"
An error occured during the installation of the device:

The driver installation file for this device is missing a necessary entry. This may be because the INF was written for Windows 95 or later. Contact your hardware vendor.

Maar welke driver-versie (98, NT, 2000, XP) ik ook probeer, ik krijg altijd deze melding. Iemand een idee?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 22:56
Volgens mij heb je geen drivers nodig als je het niet als RAID gebruikt. Ik heb dat ergens gelezen, maar ik weet niet als het ook bij deze chipset is. Ik zou zeggen probeer het eens.

Heb je de drivers van de fabrikant al geprobeerd? Er staat weliswaar dat je bij je moederbord-maker moet kijken, maar bij mij werkte de drivers van de fabrikant beter.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
h.edink schreef op 01 augustus 2004 @ 11:31:
Volgens mij heb je geen drivers nodig als je het niet als RAID gebruikt. Ik heb dat ergens gelezen, maar ik weet niet als het ook bij deze chipset is. Ik zou zeggen probeer het eens.

Heb je de drivers van de fabrikant al geprobeerd? Er staat weliswaar dat je bij je moederbord-maker moet kijken, maar bij mij werkte de drivers van de fabrikant beter.
Ja 't moet helaas wel, die mass storage controller moet gewoon werken.
Maar ik heb 't ondertussen al gefixt, je moet duidelijk aangeven dat je Have Disk wilt gebruiken om de driver te installeren, niet Choose Location... vaag. Maar 't werkt wel. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.