Toon posts:

[98] Afsluiten hangt na defragmenteren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het afsluiten van mijn computer gaat moeizaam.Vooral na een windows onderhoud.(schijfcontrole cq defragmentatie)hebt uitgevoerd. De computer bij het afsluiten gaat naar windows bezig met afsluiten en blijft hier steken.Ik kan alleen verder gaan door een noodstop - uitzetten. Bij het opnieuw opstarten krijg ik schijfcontrole,met de mededeling dat ik de computer verkeerd heb afgesloten.

Deze storing komt alleen voor,na een defragmentatie uitvoering. Na een noodstop en de volgende start en stops heb ik er geen last meer van.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier is volgens mij een update voor, kijk eens op Windowsupdate.com.

Het heet Oplossing voor het afsluitprobleem (weet ik niet zeker).

Misschien helpt dit

[ Voor 18% gewijzigd door tdn135 op 01-08-2004 11:25 ]

Verwijderd

het is algemeen bekend dat er véél shutdown problemen zijn onder win98. er zijn tal van oorzaken, zoals te veel network drives gemapt; voor sommige bestaan patches... andere vereisen een format...
Maar imho is het wel heel bizar dat-ie het enkel na defragmentatie doet. Misschien heeft het iets te maken met de pagefile (die wordt mss slecht behandeld bij defrag, waarna win98 die bij shutdown niet meer kan deleten).
probeer de pagefile eens te wissen, daarna een defrag te doen (met virtual memory uitgeschakeld dus) en daarna weer booten en dan kan je opnieuw vm inschakelen... het is maar een ideetje hoor...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je titel omschrijft je probleem niet echt duidelijk; vandaar dat ik hem even aanpas :)

[98] afsluiten > [98] Afsluiten hangt na defragmenteren *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC