Ik afgelopen jaar in m'n bootje een autoradio gehad met 2 boxjes onder heb bankje geplaatst. Het volume van de cassette was gewoon te laag en hoorde ik dus niets als ik vol gas ging en het volume van de radio was krap aan maar je kon het wel horen. Dat was een oude philips autoradio van een jaar of 15 oud. Nu heb ik dit er maar weer uitgehaald want ik vond het te zacht. Nu heb ik intussen een mp3-spelertje aangeschaft en bedacht me dat ik misschien met een car-audio versterker en een paar goeie luidsprekers dit wel eens goed kon laten klinken. Maar ik heb geen verstand van car-audio versterkers en ook niet echt van auto-luidsprekers. Nu zag ik bij de kijkshop voor 35 euri wel een leuk versterkertje maar is dat ook wat? Is het geschikt voor wat ik bedoel? Het gaat er niet echt om dat ik perfect geluid eruit krijg want daar heb ik het geld gewoon niet voor. Maar dat het in ieder geval om aan te horen is en dat het hard kan
Verwijderd
Als je boot +_12volt heeft moet dit wel lukken ja
Dat versterkertje waar je het over had bij de kijkshop zal waarschijnlijk marquant zijn, of supertech...
Ik weet niet of dat een beetje hard gaat, maar wat ik wel weet is dat hij hardstikke snel vervormt (das ook nog es gevaarlijk voor je boxen).
Als ik jou was zou ik gewoon ff op marktplaats kijken voor een leuk 2e hands versterkertje:
klik!
Dat versterkertje waar je het over had bij de kijkshop zal waarschijnlijk marquant zijn, of supertech...
Ik weet niet of dat een beetje hard gaat, maar wat ik wel weet is dat hij hardstikke snel vervormt (das ook nog es gevaarlijk voor je boxen).
Als ik jou was zou ik gewoon ff op marktplaats kijken voor een leuk 2e hands versterkertje:
klik!
Twas een marquant versterkertje jah. Ik heb idd 12volt in m'n bootje. Kheb immers ook elektrische start voor m'n motor
.
Sommige auto-audio merken hebben ook een maritieme lijn. Dit zijn speakers speciaal voor in boten. Misschien dat je die kan krijgen, of 2ehands. Bijvoorbeeld Blaupunkt: http://www.blaupunkt.nl/5_3.asp (niet goed te zien in firefox
)
[ Voor 9% gewijzigd door dev icey op 01-08-2004 11:32 ]
Verwijderd
die marquant is prima voor je doel, en er is (of was, die hier ligt is een supertech 400 watt) een type met high input er op, oftewel je kan je autoradio er via de speakerdraden op aansluiten. als je dan aan de tulps je mp3 speler doet.... nou dan heb je toch een top systeem?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 11:37 ]
Budgetmerken als Marquant hebben nogal een opmerkelijke manier om hun vermogen uit te rekenen. Ik vermoed dat het versterkertje dat jij aangeeft, zo'n 4x12W RMS zal leveren bij een voedingsspanning van 12V. Qua vervorming zal het wellicht goed meevallen, vergelijkbaar met de eindversterker in een moderne autoradio (zelfde eindtrap-IC). Zolang je niet te hard wil spelen, klinkt het prima.
Wat ik me afvraag, is of je audiospul niet (spat)waterdicht moet zijn? Lijkt me dat toch een en ander nat kan worden als je wild doet met zo'n bootje
Wat ik me afvraag, is of je audiospul niet (spat)waterdicht moet zijn? Lijkt me dat toch een en ander nat kan worden als je wild doet met zo'n bootje
Verwijderd
tja wij hadden hem (de 400 watt supertech) laatst achter de Sony 4x45 Watt radio hangen. en de hoeveelheid vermogen viel nog behoorlijk mee, harder dan wat de sony totaal produceerde. voor een budget versterker zeer redelijk geluid, alleen @full gingen de bassen weird doen, tot 3/4 e ging het prima, maar met wat naregeling op de versterker (high input omlaag draaien) ging het @full ook prima.
Dat ding bij kijkshop heb ik nog maar weinig positiefs over gehoord.
Mij lijkt een betere oplossing om gewoon een autoradio met 50 watt output te pakken ofzo. Of als je toch voor een versterker kiest pak een versterkertje van iets meer dan 100 euro die zitten meteen op een heel ander kwaliteitsniveau als de 40 euro dingen bij de kijkshop ....
Mij lijkt een betere oplossing om gewoon een autoradio met 50 watt output te pakken ofzo. Of als je toch voor een versterker kiest pak een versterkertje van iets meer dan 100 euro die zitten meteen op een heel ander kwaliteitsniveau als de 40 euro dingen bij de kijkshop ....
Rappie: wat voor eindtrap zit er in zo'n "50W" autoradio denk je? Juist, exact hetzelfde als in zo'n Marquant bakje
Ik zag ook bij de kijkshop een box van 24.95 euri die kan ik daar gewoon op aansluiten? Trouwens ik moet even kijken naar de afmetingen van zo'n versterkertje want voor in het bootje onder het dekje zit een waterdichte accubak waar nog ruimte inzit en waar ik hem eigenlijk bij in wil hebben. Dus dat hij waterbestendig moet zijn is niet nodig want ik heb wel kurkdroge plekken waar hij kan.
Je moet er wel aan denken dat het geluid over water ver draagt,
dus je hoort het al snel ook buiten de boot op een redelijk grote afstand, maar dat zal je misschien niets uitmaken (A)
dus je hoort het al snel ook buiten de boot op een redelijk grote afstand, maar dat zal je misschien niets uitmaken (A)
Verwijderd
ik ben er ook niet super positief over, mara voor z'n centen is het een prima ding hoor.... je moet hem niet vergelijken met een of ander duur merk...Rappie schreef op 01 augustus 2004 @ 12:30:
Dat ding bij kijkshop heb ik nog maar weinig positiefs over gehoord.
Pagina: 1