Toon posts:

storingsbronnen wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke apparatuur staat er om bekend te storen op wireless lan.
Ik heb een smc 7004 wireless acces point in combinatie met een medion usb stick.
Als ik met de stick verder dan ongeveer 10 meter van mijn acces point verwijdert ben valt de verbinding weg.

Ook heb ik al eens geprobeerd i.pv. de stick, een pcmcia-kaartje te gebruiken.
Hierbij verlies ik de verbinding op gelijke afstand.

Volgens mij heb ik dus te maken met, of een slecht acces point, of storing door externe faktoren.

Kan iemand mij verder helpen.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:40

Len

Leeg

Draai je acces point eens 45 / 90 graden.
Ik neem aan dat die 10 meter "vrij zicht" is?

:)

Free Tibet

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat dacht je van eens beginnen met opsommen wat je allemaal in de buurt hebt, in plaats van dat wij hier een wuiz gaan houden wat jij in je huis hebt staan :?

- Dect telefoons
- Magnetron
- draadloze muizen
- gewapend beton
- Aardstralen

Alles is mogelijk, niks geeft garantie dat je thuis een perfecte vebrinding haalt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
een dect heb ik wel, magnetron staat niet de hele dag aan, aardstralen weet ik niet, draadloze muis heb ik niet, verder heb ik volgens mij niet echt apparatuur die zwaar stoort, wat de buurman allemaal heeft weet ik niet,.

ik heb ook al eens het accespoint verdraaid, en verplaatst naar een andere plek in huis.

Het zicht is vrij vanaf het accespoint, het enige wat er tussen zit is een thermopeenraam.

Verwijderd

<reeds gedaan>
Zet je AccessPoint eens op een andere plek in het huis. En probeer het dan nog eens.
</reeds gedaan>

Zorg ervoor dat je nooit recht boven of recht onder je AccessPoint zit.

En kijk ook eens naar de verschillende kanalen die je in kunt stellen. Als je de kanalen op 1-13 zet kun je wellicht beter in verbinding komen met je AccessPoint. Sommige USb/PCMCIA kaarten gaan op 2-6 zitten, en dan kom je niet in verbinding met je AccessPoint omdat die wellicht op kanaal 11-13 zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 11:27 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 11:23:
een dect heb ik wel, magnetron staat niet de hele dag aan, aardstralen weet ik niet, draadloze muis heb ik niet, verder heb ik volgens mij niet echt apparatuur die zwaar stoort, wat de buurman allemaal heeft weet ik niet,.

ik heb ook al eens het accespoint verdraaid, en verplaatst naar een andere plek in huis.

Het zicht is vrij vanaf het accespoint, het enige wat er tussen zit is een thermopeenraam.
*zucht*
Lees nou eens mijn reply.
Of heb je in je hele huis alleen maar 1 PC met een monitor, een dect telefoon, een magentron en een thermopeenraam; voor de rest zit je dus in een leeg huis op beton :?
More input !

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
http://www.scoutnet.nl/~st.nicasius/netwerk.jpg

Hierboven staat eensituatieschets, alles is op gelijk nivo, gewoon een bakstenen woning hierbij is:

a lokatie vaste pc
b opstelplaats accespoint
c 2e proefopstelling accespoint
d plaats waar ik het probleem met de laptop ondervindt

a is met b (of c) via utp verbonden.
afstand d - c is ongeveer 10 meter.
afstand b - c is ongeveer 8 meter.

Verwijderd

heb je grote spiegels tussen je ap en je client ? wil ook je signaal ernstig blokkeren ( spreek uit ervaring )

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen grote spiegels
Pagina: 1