Toon posts:

Geluid van Flash banners blokkeren mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd is er een zeer irritante vorm van reclame te vinden op veel websites. Allereerst zijn het de banners of filmpjes die GELUID maken. Omdat ik vaak alt-tab gebruik en 10+ proggies tegelijkertijd open heb, schrik ik me altijd rot, en moet ik weer op zoek gaan welk browser-venster ik moet sluiten om van dat irritante geluid af te komen.

Dat is zo ontzettend hinderlijk dat ik er aan denk om gewoon nooit meer op die website te komen.
Daarnaast zijn er flash-filmpjes, die langzaam je hele beeld vullen met een hyperactieve animatiedrang.. En dan moet je gaan zoeken naar een ingenieus verstopt "close" knopje. Meestal is dat dus alt-F4.
Ik vind dit soort ads een vorm van spyware. Het dringt zich op, komt steeds weer terug etc.

Weet iemand een manier om dat geluid via ad's voorgoed uit te zetten? Is daar een proggie voor (zonde spyware included)? Kan ik ook ergens in mijn registry de server blocken die die irritante dingen host?

Begrijp me goed, ik heb niets tegen banners. En ik heb het niet over de ads op tweakers, maar op andere sites (www.fok.nl met de orange-reclame). En als het net zoals bv. w***z te groot een taboe is voor dit forum, weet iemand dan een ander forum waar hier over gekletst mag worden?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op deze vraag zijn twee mogelijke reacties. Aan de ene kant kan ik je vertellen dat je gratis gebruik maakt van een website terwijl daar voor de eigenaar wel voor betaald moet worden (tijd/bandbreedte). Het is dus je eigen keus om deze banners te bekijken. Tegelijkertijd zijn er wel oplossingen voor te vinden waarmee je minder mensen voor het hoofd zult stoten. Zo bestaat er voor Mozilla FireFox een plugin die een 'start' button bij iedere flash-animatie weergeeft. Pas na het klikken van deze button wordt de flash-animatie opgestart. Wellicht is dat een idee? Ik pas je topictitel even aan

[ADs] Veel te opdringerig met geluid en flash > Geluid van Flash banners blokkeren mogelijk? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In Firefox (~ Mozzilla) de adblock en flashblock plugins. Popup blocker is al ingebouwd.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
als je veel fok bekijkt moet je even de source kijken en dan zie je van die orange reclame: "adserver.webads.nl" staan.

Deze url moet je dus blocken. Ik heb doe dit met Outpost firewall pro in mijn adblock policy. Dan wordt hij niet meer geladen. Als je geen outpost hebt moet je het dus zoals mijn buurman boven, in mozilla of kornuiten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rody op 01-08-2004 11:39 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is de TS niet op zoek naar algemene banner-blockers; maar slechts naar een manier om geluid van de banners in kwestie te blokkeren. Op die manier ontloopt de site in kwestie ook zijn reclameinkomsten niet :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 01 augustus 2004 @ 11:54:
Volgens mij is de TS niet op zoek naar algemene banner-blockers; maar slechts naar een manier om geluid van de banners in kwestie te blokkeren. Op die manier ontloopt de site in kwestie ook zijn reclameinkomsten niet :)
Dat is ook de bedoeling! Ik heb niets tegen ads, en ik vind ok zeker dat de eigenaar er geld aan moet kunnen verdienen. Als "het hinderlijke gedrag" van de ad. weg te werken is, is dat al genoeg... Zijn er nog andere proggies voor dan Firefox en een FireWall?

Ik weet niet of outpost een goede FW is, maar ik had een tijdje zonealarm gebruikt, en ik vond het niet prettig. Firefox heb ik geen ervaring mee, ik zal het eens D/Len

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Met de flashblocker voor Mozilla/firefox zie je de flashanimatie niet maar hij wordt wel geladen.
Dus de site verdient nog steeds geld en jij ziet en hoort de banner niet.
Best of both worlds dus :)

Hier kan je 'm vinden: http://flashblock.mozdev.org/

[ Voor 13% gewijzigd door SiGNe op 01-08-2004 13:56 ]

Niet?
[Specs]

Pagina: 1