Toon posts:

[xp] blijft hangen in laadscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de pc van mijn vriendin hebben we het volgende probleem...

1e keer pc starten werkt. als je daarna wil herstarten dan lijkt de pc te blijven hangen in het laadscherm. Het balkje onder het windows-logo blijft wel bewegen maar er komt geen vervolg. (normaal als het balkje 3x langs is gekomen).
Dus geen foutmelding oid.

Ik heb een herstelpunt van windows xp gebruikt en dan start ie 1x weer goed op en daarna krijgen we weer het zelfde probleem. Ook opstarten in veilige modus lijkt geen effect te hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 10:09:
Bij de pc van mijn vriendin hebben we het volgende probleem...
...
/me heeft een identiek probleem.
misschien heb je hier iets aan. Zelf heb ik er geen last meer van gehad, maar ik ben benieuwd naar de reacties hier.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk heb je dus een device driver die niet mee werkt die bij het opstarten de 1e keer gedetecteerd wordt.

Je kan een herstelpunt terugzetten, dus vermoedeiljk werkt het opstarten in veilige modus wel? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja hij start wel op in veilige modus... ook als ik via f8 kies voor laatst goed werkende instellingen. Ben nu wat programma's aan het uninstallen. Hopelijk ligt t daar aan!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een herstelpunt doe dan start ie 1x goed op en daarna niet meer.
Ook vanuit veilige modus herstarten dus niet. Het verwijderen van een aantal programma's mocht niet baten.

kan het een of ander virus oid zijn?
(dat niet door norton 2004 gevonden kan worden)

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik zou eens kijke of je met regmon wat vind in de registry wat er niet in hoort.
Daarnaast mocht het rommel in het register zijn kan je met hijackthis het 1 en ander verwijderen.

hey key local machine -> software -> microsoft -> windows -> current version -> run / runonce hier onder staan alle programma's die geladen worden tijdens het opstarten, vaaka slhet een virus is wil het hier nog wel eens in voorkomen.

Daarnaast zou ik eens kijke of er recentelijk updates zijn gedaan van bepaalde programma's, zo is er bijv van mcafee een tijdje terug een foute update geweest installeerde je die hing windows xp per direct bij het rebooten.

succes er mee

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Bij een kennis had ik onlangs een vergelijkbaar probleem, maar daar starte xp ook niet op doormiddel van een herstelpunt. (en dus helemaal niet)
Het bleek dat de HD brak was, dit was op te merken omdat langzaam formatteren echt heeel langzaam ging op sommige punten.

Verwijderd

Mmmm ik heb ongeveer een vergelijkbaar probleem gehad.
Bij mij kon ik een aantal keer gewoon booten maar daarna plotseling als ik opnieuw opstarte bleef ie ook in het "laad scherm" hangen.
Als ik vervolgens de schijf formateerde en os weer installeerde deedt ie het weer (voor zolang het duurde).
Bleek dat de schijf stuk was 8)7
Pagina: 1