Toon posts:

wat is mijn bottleneck?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik was farcry aan het spelen maar,
toen ik een deel van het spel indoors moest spelen begon het een beetje te schokken.

mijn systeem is het volgende:
MSI K8N Neo-Platinum
AMD Athlon 64 3200+ 400 MHz
Dane-Elec Memory PC3200, 400 MHz 512 MB (3x)
(deze spullen heb ik net upgedate, met het oog op de nexgen games zoals doom3,
die ik zonder problemen wil draaien)

en me vidcard is een asus 5600 128ddr. <-- dat is de bottleneck denk ik zelf
iemand een sugestie voor een fix voor mijn probleem?
ik wil dus nextgen games goed draaien als ze eindelijk komen:)

p.s. alle software is uptodate en er draait niets onnodig veel op de achtergrond imo

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, defineer schokken... gebruik je anti aliasing? Anisotropisch filteren?

En ja de FX5600 is niet echt snel... zeker niet in PS2.0 ... het zou best de bottleneck kunnen zijn. Farcry is namelijk een game die redelijk zwaar PS2.0 shaders gebruikt. Helaas heeft nvidia weinig kunnen doen om de performance van de eerste ronde GPU's FX5200/5600/5800 nog een beetje redelijk te weten krijgen.

Wat dat betreft met een FX5600 kun je redelijk OUDERE games doen.. maar DX9 games... misschien The Sims met DX9 effecten ofzo maar zodra er meer PS2.0 shaders opduiken valt de performance weg.

There is no place like ::1

Verwijderd

Lijkt me duidelijk, je videokaart trekt het niet.
Een Radeon 9800XT heeft al redelijk moeite met Far cry als je de settings een beetje hoog insteld, een Radeon 9800XT is al een stuk sneller als jou Geforce fx 5600.
Ik zou een Geforce 6800 GT of een Radeon X800 pro nemen als ik jou was en als je budget het toe laat, die trekken het wel en zijn te modden naar 6800 ultra en X800XT.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 04:15 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Puur qua hardware zou ik een GeForce 6800 of een Radeon X800 kopen. Ik denk dat je systeem dan goed in balans is.

Draai ook eens een keertje 3DMark. Dan kan je namelijk je score vergelijken en mooi zien of je de juiste software instellingen en drivers gebruikt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
ja ik speel op high details, zou moeten kunnen met mijn specs alleen idd vidcard is nog oud(een jaartje ofzo)

en anti aliasing is maar op 1x dacht ik Anisotropisch filteren is uit

edit:: moet eerst ff 3Dmark downloaden dan:x

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 04:17 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 04:15:
ja ik speel op high details, zou moeten kunnen met mijn specs alleen idd vidcard is nog oud(een jaartje ofzo)

en anti aliasing is maar op 1x dacht ik Anisotropisch filteren is uit
Oud is niet het goede woord BOUD is het goede woord. Waarom, de FX5600 is niet voor gamers ....

Juist je hoort het goed, de FX5600 is NIET voor gamers..zelfs niet voor smalle gamers... zelfs niet voor chinezen met een minderwaardigheidscomplex die net bij het toetsenbord durven te komen ( gewaagd ).

Het is gewoon geen goede kaart om te gamen... te langzaam. Hij is zeker langzamer als de GF4 ti 4600... ook de GF4 ti 4400 zal hij niet kunnen voorbij spreken. De ti 4200... well..misschien zijn die ergens nog Fair Game.

De FX5900XT is rond 200 euro de goedkoopste manier om lekker up te graden...vaak nog makkelijk over te klokken ook naar een FX5900 NU

Maar je kan ook gelijk een van de nieuwste kaarten bestellen.... Voila kijk eens rond bij de Grafische kaarten

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 01-08-2004 04:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga niet in discusie over wat een gamer wel en niet waard is,(ik ben een die hard q3 speler en daarvoor is hij wel goed genoeg)
toen ik hem kocht was hij top of the line,
en idd nu is het geen goede kaart meer.
en zeker niet om b.v. hl2 te spelen

edit:: prijs is niet echt een bottle neck:)
ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer,
er komt bijna elke maand een nieuwe kaart uit en ik weet niet wat een goede aankoop is

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 04:26 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Voor games is jouw grafische kaart idd overduidelijk de beperkende factor in je systeem, maar dat was al wel duidelijk :P Wat misschien niet helemaal duidelijk is, is dat je voor vragen over grafische kaarten niet in PMG moet zijn en voor 'welke kaart kan ik dan het beste nemen?' hier sowieso fout zit; er zijn reviews te over. En over menig grafische kaart valt flink wat info te vinden in V&B :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Hmmz... Ik vind het een beetje raar dat je dan spellen niet echt kan spelen op een 5600.

Ikzelf speel regelmatig een paar keer per dag ut2k4, weliswaar niet echt uberhoge instellingen, maar meer dan middelmatige instellingen.

Farcy ging wel redelijk op medium settings en heb em daarmee ook uitgespeeld

Mja, wel omega-drivers gebruikt, maar geen powerstrip of andere overclock tooltjes.
Na installatie van dx9.0c ging ut2k4 niet meer kleine schokjes wanneer alles superdruk wordt met jij tegen 16 medespelers.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 04:24:
ik ga niet in discusie over wat een gamer wel en niet waard is,(ik ben een die hard q3 speler en daarvoor is hij wel goed genoeg)

edit:: prijs is niet echt een bottle neck:)
ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer,
er komt bijna elke maand een nieuwe kaart uit en ik weet niet wat een goede aankoop is
Quack II is zeer oud hoor, games gezien...

Niets echt modern aan dat spel....

Farcry daartegen is een van de meest zware games OP DIT MOMENT. Dan spelen of HIGH settings...tja...

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 01-08-2004 12:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 04:24:
De FX5600 is nooit top of the line geweest 8)7 is meer een budget kaart, net iets sneller dan de 5200 maar langzamer dan de 4Ti series.

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Een fx5600 is gewoon geen gamers kaart. TS zegt dat hij far cry op hoge settings speelt (is nodig bij far cry anders beleef je het spel niet goed). Een 9800xt en ook me eigen 9800 pro schokken als ik alles op zijn hoogst zet, met aa en af op zijn hoogst is het gewoon niet te doen.

Een vga upgrade zal het probleem op lossen, maar je moet er wel geld voor over hebben. Persoonlijk zou ik gaan voor een 6800gt of x800pro.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
We kunnen nu wel gaan kissebissen over de FX5600 (was idd nooit een top of the line kaart maar een middenklasser welke performance-wise niet écht goed uitpakte vergeleken met ATI's middenklasser destijds) alleen is PMG daar niet voor :P

Of een 5600 wel of niet snel genoeg is maakt niks uit, punt is dat met jouw cpu/mobo/ram combo deze kaart duidelijk bepalend is voor de gameperformance. Of je steekt geld in een snellere kaart of je leert er mee leven dat je de modernste games niet smooth kunt spelen met alle eye-candy geactiveerd.

Lijkt me allemaal wel duidelijk zo en voor PMG zijn we nu genoeg off-topic gegaan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.