Externe HDD op USB 2.0 'reset' zichzelf

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 22:01
Ik heb een extern hdd bracket met usb2 aansluiting van Sweex. Meer info: http://www.sweex.com/product.asp?pid=316

Deze zit aangesloten op een USB 2.0 PCI kaartje en het werkt allemaal prima. Ware het niet dat hij af en toe de verbinding verliest. Bijvoorbeeld: Ik zet een mp3 aan, laat hem snachts draaien. Wanneer ik smorgens ga kijken zie ik dat het logotje van "safely remove hardware" in de systray vooraan staat. Dat wil dus zeggen: hij heeft hem gedisconnect en reconnected.
Ook als ik bezig ben verliest hij hem opeens. Meteen maakt hij weer verbinding en dan zie ik dus ook dat Autorun schermpje, waarbij je dus een balkje ziet lopen en hij ondertussen bezig is een autorun.inf ofzo te vinden. Dat standaard schermpje als je een mass storage device aansluit.

Op de een of andere manier behoudt hij dus niet zijn verbinding met de externe usb hdd. Hij reset zich dus soms als het ware. Dit resetten gebeurt in een flits. De hdd spint niet opnieuw op ofzo, hij reset puur even de USB verbinding.

Heeft iemand enig idee waarom dit zo is?

Verwijderd

draait die MP3 dan de hele nacht of draait hij hem eenmaal?

Indien het laatste: zet bij USB eigenschappen bij apparaat beheer de optie 'dit apparaat mag in de slaapstand gezet worden' dan eens uit.

• benchMarc
Ik gooi gewoon mijn playlist met 5000+ files aan, zodat hij wel ff bezig is eer hij klaar zou zijn met spelen :P Wanneer ik dan ga kijken issie gestopt met spelen en staat winamp op bijv: 934min bij die file :| Maarja, dat komt natuurlijk omdat hij opeens nix kan spelen omdat de HD zich reset.

Ik heb nu bij alle USB Root HUBS in apparaatbeheer uit gezet dat hij in slaapstand mag worden gezet. Toch denk ik niet dat het daaraan ligt. Aangezien hij driftig bezig is met een bestand af te spelen, dan wordt de HD toch gebruikt? Mijn PC springt ook niet in slaapstand, alleen de monitor na 15min. Ben benieuwd.

Verwijderd

Hoi Hoi

Ik heb dit met een van mijn 2 ext hdd's (identieke model etc)
ook wel eens

probeer eens een andere poort van je usb en denk ook even aan power management...

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb deze externe bracket van Sweex ook. Draait 24/7 onder Linux (kernel 2.6.7) zonder disconnects.

• benchMarc
So far so good... Hij wordt btw wel verrekte warm in dat bracket. Maarja, het lijkt me dat ze dat moeten kunnen verdragen?

Crap... Hij restartte dus weer uit zichzelf :( Wat kan het zijn? :|

[ Voor 23% gewijzigd door benchMarc op 02-08-2004 23:03 ]

Verwijderd

ik ben momenteel ook aan het kijken voor ee externe storage. IS de 3,5" Mobile Storage Solution USB 2.0 van Sweex goed??

Hoe gaat hij om met de warmte die de harde schijf produceerd? Wat voor koeling?

En hoe gaat het met de snelheid?

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:30:
ik ben momenteel ook aan het kijken voor ee externe storage. IS de 3,5" Mobile Storage Solution USB 2.0 van Sweex goed??

Hoe gaat hij om met de warmte die de harde schijf produceerd? Wat voor koeling?

En hoe gaat het met de snelheid?
Same here... Kan iemand die dit ding gebruikt zijn ervaringen geven over de koeling eigenschappen van deze sweex? Zit er bijvoorbeeld een fan in?

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:10

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Excuses voor het geven van deze enorme kick;

Via de search kwam ik dit topic tegen. Ik heb exact hetzelfde probleem als de TS in dit topic aangeeft. Echter is er in dit topic niet een concrete oplossing gegeven. Vandaar dat ik mijn vraag er even bij zet:

Het probleem: ik heb een freecom usb2.0 hdd aan mijn pc hangen, en deze geeft ook continue van deze "resets". Ik heb al geprobeerd om de hdd op een andere usb poort te prikken, dit geeft echter geen resultaat. Slaapstand van de usb poort staat uit. Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 14:41
Heeft de schijf wel genoeg vermogen? Als hij nèt iets teveel vraagt kan hij resetten als hij bijvoorbeeld veel random seeks moet doen.

Als je een 2e USB connector bij je schijf hebt en/of een adapter, sluit die dan aan.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:10

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Had ik ook al aan gedacht. Schijf draait echter op z'n eigen meegeleverde adaptor, met een uitgaande spanning van 12V, kan max 2 A leveren. Lijkt mij dat deze voldoende is, hij is immers door de fabrikant meegeleverd.
Pagina: 1