Toon posts:

Apps starten met vertraging als netwerk niet actief *

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een raar probleem.
Wanneer mijn draadloos netwerk uitstaat en ik werk gewoon op men laptop, dan geeft hij 2sec een zandlopertje nadat ik op een icoon heb geklikt, en opent dan pas de aplicatie.
Wanneer het draadloos netwerk uit staat heb ik dit niet, hoe kan dat?

• hschaap
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09-2019
Als ie in beide gevallen uitstaat is het sowieso een raar probleem. En een onhandige topictitel.

Verwijderd

Topicstarter
Als ie in beide gevallen uitstaat?
Het probleem doet zich enkel voor als ik niet met het draadloos netwerk verbonden ben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer mijn draadloos netwerk uitstaat
Wanneer het draadloos netwerk uit staat
Wanneer heb je nou het probleem? 8)7

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 23:13:
Als ie in beide gevallen uitstaat?
Het probleem doet zich enkel voor als ik niet met het draadloos netwerk verbonden ben.
dan :7 Al is het wat onhandig vermeldt

[ Voor 7% gewijzigd door StickyPoundeZ op 31-07-2004 23:20 ]

Everything is possible, until it's not.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk:

Draadloos netwerk uit -> GEEN vertraging bij het starten van aplicaties
Draadloos netwerk AAN - > WEL vertraging bij het starten van aplicaties

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:12

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 23:25:
Duidelijk:

Draadloos netwerk uit -> GEEN vertraging bij het starten van aplicaties
Draadloos netwerk AAN - > WEL vertraging bij het starten van aplicaties
Dit heb ik ooit al eens gehad, toen wou mijn PC met elke handeling (opstarten progs, rechtermuisknopje op het bureaublad) verbinding maken met een andere PC via het netwerk. Toen had ik nog 10mbit netwerk + een trage hub dus duurde het best lang. Ik heb het probleem nooit kunnen oplossen en niemand kon mij er mee helpen (PC-Boer, paar vrienden kenden het ook niet, en ikzelf kreeg het ook niet voormekaar. Ik had nl. werkelijk alles geprobeerd.)

Alleen een reinstall van windows had effect. Sindsdien heb ik het probleem nooit meer meegemaakt. :) (Gelukkig maar, ik zat toen net op een LAN party :X.....balen is dat, je kunt echt niets. Je moest gewoon ruim een minuut wachten totdat de PC klaar was met het "niet vinden van de andere pc" :X )

P.S. Was op een LAN bij mij thuis. Dus werkten wij met de tragere hub etc.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Raar probleem...
offtopic:
Rare topictitel 8)7 Die zegt helemaal niets, ik heb het dus op de gok wat aangepast - al gaat dat niet goed zonder info te hebben. Geef via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport eventueel een betere topictitel door (zie alle andere topictitels op GoT voor tips, plus SA Policy onder het kopje beleid + FAQ Forumgedrag).

Geef dus ook de specs even op bij je volgende reply - hardware, OS, software, relevante drivers. Gokken is leuk maar als de roulette niet uitbetaald :+

Welk proces hangt als je een app start en de boel pauzeert?

Heb je verder andere netwerkkaarten(firewire?) Het enige wat ik zo zonder enige info kan gokken is DNS of DHCP problemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
En wat moet ik dan doen?
Want heb probleem nog maar enkele weken, voordien was het niet...

Verwijderd

Topicstarter
offtopic: weet iemand hoe ik met kabel de laptop met desktop verbind? (zodat het netwerk via kabel loopt en niet draadloos)

• StickyPoundeZ
als je nou eerst is antwoord op de vragen die je gesteld worden, en dan pas begint met andere off topic vragen
offtopic: weet iemand hoe ik met kabel de laptop met desktop verbind? (zodat het netwerk via kabel loopt en niet draadloos)
Wat dacht je van met een netwerkkabel en een switch

offtopic:
enkele weken, niet een beetje lang? :D

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SpiffyClaptrap schreef op 01 augustus 2004 @ 00:21:
als je nou eerst is antwoord op de vragen die je gesteld worden, en dan pas begint met andere off topic vragen

[...]

Wat dacht je van met een netwerkkabel en een switch

offtopic:
enkele weken, niet een beetje lang? :D
Er hoeft geen switch tussen.. je hoeft niet eens een crosskabel te gebruiken :) (bij de Powerbooks iig). Maarja eerst maar ff het andere probleem oplossen ja

• StickyPoundeZ
Bigs schreef op 01 augustus 2004 @ 00:29:
[...]

Er hoeft geen switch tussen.. je hoeft niet eens een crosskabel te gebruiken :) (bij de Powerbooks iig). Maarja eerst maar ff het andere probleem oplossen ja
Ja sorry ik ging ff snel uit van m'n thuissituatie (Switch waarin adsl binnenkomt + alle pc's 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik heb een kabel verbonden van min acces point naar mijn desktop.
Hoe koppel ik de desktop dan aan de laptop?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Barcelona4ever, vragen over netwerken passen beter in Network Troubleshooting. Maar dit soort basic vraagjes (die op en buiten GoT (FAQ, websites van verkopers, vele tutorials en howto's) heel goed zijn te vinden) daar stellen lijkt me niet de bedoelinig en verplaats ik die vragen niet die kant op. Koop een tweede netwerkkaart voor de desktop, koop een kabel, klaar.

En aangezien je niet meer ingaat op de vragen heb je geen behoefte meer de eerste vraag opgelost te krijgen, dan kan dit topic wel op slot ook.

Open eventueel een nieuw topic, geef dan wel genoeg info :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.