[Lexmark P3150 All-in-one] Standalone kopieermachine??

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 14:25
Hallo

Ik ben bij een kennis geweest die heeft een Lexmark P3150 all-in-one apparaat (fax-printer-scanner-kopieer apparaat). Volgens mij, en volgens verscheidene bronnen op internet ook, moet je dat apparaat als standalone kopieermachine moeten gebruiken.

Winkel gebeld waar die kennis hem gekocht heeft en die zeiden: ja, dat kunnen wij wel doen we moeten daarom alleen even iets van internet ophalen.. Kost €40,-

Maar in verscheidene recenties lees ik dat het wel mogelijk moet zijn, maar in de handleiding staat er nix over in. Heeft iemand enig idee!!?!?

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:36

gws24

Thinking is hard!

nickbear schreef op 31 juli 2004 @ 22:22:
Volgens mij, en volgens verscheidene bronnen op internet ook, moet je dat apparaat als standalone kopieermachine moeten gebruiken.
Voor zover ik weet kan je standalone kopieren, maar...... de all-in-one moet dan wel aangesloten zijn op de computer!

De brochure (2e pagina onder kopieren) zegt het volgende:

KOPIËREN
• Kopiëren via host computer
• Met één druk op de knop kopiëren in kleur en zwartwit
• Tot 99 kopieën tegelijk (te selecteren via computer)
• Verkleinen/vergroten: 25% tot 400% (te selecteren via computer)

Hier haal ik uit dat je een enkelvoudige kopie "standalone" kan maken maar moet de computer wel aangesloten zijn (en waarschijnlijk draaiend). Wil je meer opties doen dan moet het via de compu.

Al met al zou ik zeggen dat lexmark onder standalone wat anders verstaat dan jij en ik :(
edit:
En waar die winkel het over heeft: geen idee en al helemaal niet waarom het 40 euri zou moeten kosten

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 31-07-2004 22:42 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 14:25
Ik heb ook flink gezocht op de site van lexmark, maar kon de brochure (pdf) niet vinden...heb overal en nergens gezocht bij productondersteuning en downloads.

Standalone kopieeren versta ik wel degerlijk onder: aansluiten op het netstroom en kunnen kopieeren, klaar uit!?

Maar ik vraag me nog heel erg af wat er met dat apparaat moet gebeuren voordat je hem dan WEL standalone kan laten kopieeren en dat dat inderdaad 40 euri moet gaan kosten....heel frapant. Het was in iedergeval iets downloaden van internet ofzo...maar dan lijkt me dat een firmware ofzo iets dergelijks. Oftewel....firmware patchen van een printer (pak em beet, 5 minuten werk) kost €40,- ??

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:36

gws24

Thinking is hard!

zal dan inderdaad iets van firmware zijn en dat kan die winkel dan waarschijnlijk downloaden vanaf de reseller sectie van de lexmark site waar consumenten geen toegang toe hebben.

Ben bang dat je vrij weinig kan doen behalve een mailtje naar lexmark sturen en vragen hoe het precies zit. Ook zou ik de winkelier nog vragen wat ze precies voor die 40 euri gaan doen en wat het resultaat gaat zijn (en ik vind 40 euri ook vrij veel, of het moet natuurlijk een veel werk zijn).

Je kan natuurlijk zelf ook nog gaan proberen te patchen/hacken etc als echte tweaker zijnde })

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.