Toon posts:

Installshield blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe DVD drive gekocht, mijn oude was stuk.
De nieuwe werkt prima met de meeste DVDs. Als ik Metal gear solid 2 substance erin doe krijg ik de autorun en klik ik op install. Nu blijft die Installshield wizard hangen op 1 blokje! Op mijn laptop doet hij het wel, ik heb het geprobeerd, daar heb ik hem gewoon geinstalleerd maar mijn laptop kan de game niet goed aan!

Misschien hoort dit topic thuis bij Mediaopslag maar ik weet het niet zeker....

Wie kan me helpen?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:55

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Welk OS laptop en welke pc?

Foutmelding in Eventviewer?

Iets meer info svp.... O-)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Metal Gear Solid 2 is nu ook wel al een beetje oud, heb je eens geprobeerd om het te installeren door gebruik te maken van een ander DVD-station?

Performance is a residue of good design.

Verwijderd

Topicstarter
Beide XP. Hoe kom ik bij eventviewer?

Verwijderd

Topicstarter
Nick The Heazk schreef op 31 juli 2004 @ 22:18:
Metal Gear Solid 2 is nu ook wel al een beetje oud, heb je eens geprobeerd om het te installeren door gebruik te maken van een ander DVD-station?
Lees dan: Ik heb hem succesvol geinstalleerd op mijn laptop.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kan je er wel een iso van maken?

Verder zou ik eens andere drivers proberen. (beetje logisch)

[ Voor 50% gewijzigd door SSH op 01-08-2004 02:31 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik had eerst ook dergelijke problemen met Installshield. Via de support fora van eagames.cm of atari was ik op 1 of andere page gekomen om Installshield te updaten. Dat heeft geholpen voor mij...

Als ik em tegenkom zal ik em posten, probeer sowieso deze page anders:

http://support.installshi...iew.asp?articleid=Q111021

suc6

ps. Battlefield Vietnam wilde bij mij niet installen, bleef hangen bij het laden van de installer. Na de update kon ik hem wel installen...

[ Voor 19% gewijzigd door aramdin op 01-08-2004 02:43 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan die patch niet gebruiken omdat ik Installshield X niet heb. Die setup is een Installshield wizard. Kan ik X dan ook gebruiken om dingen te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op 01 augustus 2004 @ 02:42:
Ik had eerst ook dergelijke problemen met Installshield. Via de support fora van eagames.cm of atari was ik op 1 of andere page gekomen om Installshield te updaten. Dat heeft geholpen voor mij...

Als ik em tegenkom zal ik em posten, probeer sowieso deze page anders:

http://support.installshi...iew.asp?articleid=Q111021

suc6

ps. Battlefield Vietnam wilde bij mij niet installen, bleef hangen bij het laden van de installer. Na de update kon ik hem wel installen...
Ik zit nog steeds met het kutprobleem. Ik heb van alles geprobeerd. Ik kan er een ISO van maken maar dan krijg ik een andere foutmelding. Heb je die page al gevonden?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 22:18:
Beide XP. Hoe kom ik bij eventviewer?
F1 -> event viewer ->
Using Event Viewer
Event Viewer maintains logs about program, security, and system events on your computer. You can use Event Viewer to view and manage the event logs, gather information about hardware and software problems, and monitor Windows 2000 security events.

Open Event Viewer.

Notes

To open Event Viewer, click Start, point to Settings, and then click Control Panel. Double-click Administrative Tools, and then double-click Event Viewer.
For information about using Event Viewer, click the Action menu in Event Viewer, and then click Help.
Of idem google als je een NL Windows hebt ;)
Kortom: zie boven of start -> run -> eventvwr.msc

Andere foutmelding bij iso: welke?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, zo komen we ergens :) .

Dit zijn de fouten en waarschuwingen die eventviewer geeft:

Fout:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: atapi
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 9
Datum: 01-08-2004
Tijd: 21:45:02
Gebruiker: n.v.t.
Computer: BLUEKENS-VAST
Beschrijving:
Het apparaat \Device\Ide\IdePort1 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Waarschuwing:

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Cdrom
Gebeurtenis-ID: 51
Tijd: 21:45:02
Beschrijving:
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom0 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Waarschuwing 2:

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Cdrom
Gebeurtenis-ID: 51
Tijd: 21:45:03
Beschrijving:
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom0 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Heb ook ff gekeken of de laptop fouten gaf in eventviewer(die installert wel gewoon goed) maar die gaf geen fouten.

Volgens mij heb ik gewoon een kut DVD drive aangeschaft, of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD drive heeft dus steeds een time-out, daarom laad ie die setup niet.

Ik heb ff de troubleshoot pagina van Microsoft opgezocht :

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;314093

Ik heb eerst ff mijn brander van de IDE-chain gehaald, in de hoop dat de DVD drive niet time-out zou zijn. Maar geen resultaat.

Toen dacht ik : Is mijn systeem nou zo brak dat ie niet eens een game kan installeren vanaf een DVD(door een te late response)?? Mijn specs:
P4 2 Ghz (Willamette :( ) op een Asus P4P800S Se mobo
512 Ram DDR 266
DVD drive waar het om gaat : Philips DROM 5016

Die specs lijken me toch wel voldoende?

Nu zit ik er aan te denken om deze Philips weg te brengen en te ruilen voor een Asus,LG of Lite-On want die zijn misschien beter,niet?

Kan iemand even de voornaamste oplossingen van die troubleshoot pagina geven, ik heb geen zin om ze allemaal te proberen...

Dit topic hoort inmiddels wel thuis in het Mediaopslag forum, daarom heb ik er daar ook een topic over gezet.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn er problemen met je page-file (wisselbestand), mogelijk niet groot genoeg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Hoe vergroot ik die?

• Freee!!

Freee!!

Ergens in de systeem-instellingen (System - Advanced - Performance Options - Change).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem zo groot mogelijk gemaakt maar het helpt ook niet.

• Freee!!

Freee!!

Rustig terugzetten dan, dan ligt het in ieder geval niet daaraan. Ik ben bang dat je die nieuwe DVD drive terug kunt brengen.

• aramdin
Gevonden!

http://support.installshi...ode=ALL&articleid=Q105097

Weet je hoe ik hier ben gekomen? Via de support forums van eagames.com :/ Snap niet dat je gelijk via de installshield + search er niet makkelijk op kan komen, maar via een omweg daar moet komen...

Probeer em uit, laat ff weten als het gelukt is!

Suc7.5 :P

via deze link kwam ik erop> Electronic Arts Customer Support

[ Voor 46% gewijzigd door aramdin op 02-08-2004 01:25 . Reden: Link gefixt ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt NIET!

Misschien komt het omdat die BFV install versie 6 is (Bij mij installeert BFV wel goed) en die MGS2 setup is gemaakt met versie 7. Ik heb dus die pagina nodig maar dan voor 7.x... maar die is niet te vinden :'(

Ik zit er aan te denken deze Philips shit (Philips = slecht met DVD drives??) terug ter brengen en om te ruilen voor een ander merk. Met welk merk zit ik zeker goed: Asus,Lite-on of LG?

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Lees dan: Ik heb hem succesvol geinstalleerd op mijn laptop.
Dat wil niet automatisch zeggen dat je laptop een DVD speler heeft, als je dat schrijft

Ik veronderstel dat MGS2 een CD-ROM is?
Ik vermoed ook dat er niet teveel krassen opzitten?
Is het een legale of minder legale CD/DVD?
Al eens geprobeert je DVD-Drive opnieuw te installeren?
Die linkjes bij de foutmelding al eens bezocht?

Verwijderd

Topicstarter
Metal Gear Solid 2 : Substance is uitgebracht op DVD voor de PC. Hij is gewoon origineel, geen kopie.

Heeft het zin om mijn DVD speler in te wisselen voor een ander? (M.a.w. kan het probleem bij mijn drive liggen?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens geprobeerd er een .iso van te maken, of iets soortgelijks, .tao of zoiets. Dat doet hij, maar als ik die probeer uit te pakken op mijn harde schijf is er een probleem met een bestand ; setup.inx. Dat bestand kan ook niet gecopied worden rechtstreeks vanaf de DVD.

Op de laptop kan ik echter wel alles probleemloos naar mijn harde schijf copien.
Duidt dit erop dat het probleem bij mijn DVD drive ligt?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben bang van wel ja, gewoon inruilen voor een nieuwe :)

Je zou kunnen kijken of er relevante firmware updates zijn, maar het zou lullig zijn als je juist daar je garantie door verprutst - zou niet uit mogen maken maar eerst de leverancier bellen / mailen kan geen kwaad.

offtopic:
En Philips = shit zou ik niet durven zeggen, ik ben erg blij met mijn Philips apparatuur :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net bij de winkel van aankoop geweest(Paradigit) en meer mensen waren al terug gekomen met hetzelfde probleem, het lag aan de firmware zeiden ze. Ik heb Internet afgezocht naar juiste firmware maar die was niet te vinden! Dat bevestigden ze, maar zei hadden wel firmware ervoor.

Nou, zij die firmware erop kwakken en toen zeiden ze jep nu is het Ok, nu moet hij het prima doen. Kom ik thuis...en nee hoor! Eventviewer geeft nog steeds dezelfde fouten (DVDrom Timeout). Volgens mij heeft die Philips een veel te lange acces time, daardoor een timeout, of niet?

• aramdin
Zou makkelijk kunnen, ik zou nu gewoon teruggaan en inruilen voor een andere...

Ik heb een wat oudere Pioneer Slot in DVD speler, works like a charm!

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een andere hebben, maar ze hebben alleen die van Philips...maar volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk over geld terug.

Heb net even gekeken: Philips zegt dat de accestime van een dvd ongeveer 90 ms is. Bij SiSoftware Sandra geeft die benchmark 150 ms aan.....zou dit het zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 16:50 ]

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Persoonlijk ben ik eerder van mening dat Philips voor DVD-stations niet echt geschikt is. Ik heb op de site van philips zelf de naam van je DVD ingegeven, en geen enkele 100% hit. De enige hits die ik had waren dan nog eens de costumers service van japan!
Ook op het internet zijn er maar een 3tal vermeldingen van je DVD station.
Conclusie; geen DROM 5016 voor je pc ;)

Als je een nieuwe gaat kopen/eisen/inruilen neem dan beter een van een gerenomeerd merk; A-Open, Plextor, Lite-On, (Asus), ...
Echt waar voor zulke zaken neem je beter van producenten die voornamelijk computeronderdelen maken.

Ooit hetzelfde met een Samsung meegemaakt, die weigerde:
1) cd's die beschadigd waren te draaien (terwijm die bij m'n thuis perfect werkten)
2) gecopiëerde cd's voor thuisgebruik te draaien
3) zelfgebrande cd's met bv foto's te draaien

(van zodra die zulke dingen moet draaien, blokt ie en moet je hem helemaal over installeren)

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben me nu een vervangend model van LG aangeboden. Het zal waarschijnlijk dit model zijn: http://www.lge.nl/prodmod...isplay=GDR-8162B&model=0#

Ook goed?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gegoogled om te kijken of LG wat is, maar ik vind veel fora waar ze dat maar bagger vinden...is LG echt zo slecht?
Pagina: 1