Mailserver installeren en configen

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Sanderfox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik ben van plan op korte termijn een mail server op te gaan zetten. Ik heb al wat rondgekeken naar opties e.d, maar ik kom er nog niet echt bepaald uit. Ik heb van veel mensen begrepen dat Postfix erg goed is, maar is het zo dat ik met alleen qmail een smtp en een pop3 server heb ? of moet ik daarvoor nog andere programma's installeren ? zo ja, wat zijn goede samenstellingen ?
En ik met google zitten zoeken naar een duidelijke how-to over hoe ik simpel en snel postfix moet instellen, maar ik kan niks goed vinden, kan iemand me dat misschien uitleggen ?

Ik draai Gentoo Linux en kheb Apache en mysql al geinstalleerd.

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 05:32
Je kan ook een imap server installeren. De meeste imap servers ondersteunen ook pop3. Een van de beste imap servers die dat ondersteund is cyrus-imap. Dat biedt dan ook gelijk de mogelijkheid om een webmail programma te installeren omdat die meestal op basis van imap werken.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik google op bijvoorbeeld postfix howto vind ik volgens mij genoeg informatie, en voor de rest zijn de meeste MTA's ook prima gedocumenteerd volgens mij. Welke daemon welke services kan bieden is volgens mij ook prima te vinden :)
Kortom, het meeste dat je vraag is gewoon op te zoeken volgens mij, ik maak ten minste niet uit je post op dat je iets exotisch wil. Zie ook NOS policy - updated 01/04/03 wat we wel verwachten van een topicstart, iets meer dan dit dus.

Dit topic is gesloten.