Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Of een aggresief schoonmaakmiddel?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik heb zelf een ibook en die ziet er wat de toetsen betreft nog klokgaaf uit, geen enkele slijtage van de letters. Ik heb hem ongeveer uit de zelfde periode. Ga er gewoon mee terug.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Je kan natuurlijk Apple je toetsenbord laten vervangen als je nog garantie hebt maar als die verlopen is kun je simpelweg van die krasletters gebruiken
Ow, natuurlijk heb je nog garantie, wat beter lezen in het vervolg
[ Voor 19% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-07-2004 23:46 ]
Maar het zal wel te maken hebben met de warmte die van onder het toetsenbord komt, icm klamme handen daardoor.
Wat wel interessant is: als je ook nog een andere mac of een pc hebt, hoe staat het met dat toetsenbord?
leoaq.fm // Jeune Loop
Ook dat zegt niets.. ik heb thuis een Logitech waar ook binnen het jaar de eerste letters aflagen. En op mijn werk een muis waar de verf ook vanzelf vanaf slijt (ook binnen maand of 5). Nu maakt me dat niet zoveel uit maar weet dat Logitech niet moeilijk zal doen als ik er over zou gaan beginnen, hebben nette service.leokennis schreef op 01 augustus 2004 @ 16:34:
Mmm dit zegt niet alles, maar het PC toetsenbord waarmee ik dit typ is al >3 jaar oud en nog geen SPOOR van "vervaging". Het is een Logitech, en mij dunkt dat Apple op z'n minst de zelfde kwaliteitsnormen heeft als Logitech...
Maar Canaria, ik zou gewoon contact opnemen met Apple. Bedoel zoiets lulligs hoort gewoon niet te gebeuren gezien de prijzen die ze rekenen. En ookal weet je ondertussen de letters wel een keer, het staat alles behalve fraai.
Ik heb dit met andere toetsenborden nog nooit gehad inderdaad. Met mijn vorige laptop (Toshiba) niet, en op mijn Microsoft Wireless Optical Desktop zitten ook nog alle letters.Q schreef op 01 augustus 2004 @ 11:57:
Als je het ding even kunt missen zou ik er mee terug gaan. Je hebt garantie en ook al beweren mensen dat het "normaal" is voor *sommige* laptops, ik zou het niet accepteren. Waarom gebeurt het niet op mijn ibook? Of iemand anders? Pas als je het zelfde probleem met een vervangent kb krijgt zou ik aan je handen gaan twijfelen.
Wat wel interessant is: als je ook nog een andere mac of een pc hebt, hoe staat het met dat toetsenbord?
Binnenkort dus toch maar even naar Machouse.
Gebruik een watervaste stift of wat beter is, er bestaan zo van die lettertjes die je overal op kan plakken, helaas gaan die niet zolang mee.
Kijk eens in een hobbyzaak oid.
[ Voor 3% gewijzigd door kiddyl op 01-08-2004 23:09 ]
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Canaria, heb je een oplossing gevonden.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Als ik onder een hoek op het toetsenbord kijk zie je dus dat er glimmende plekken op toetsen ontstaan. Het is geen vet, want ik heb het toetsenbord al een keer gereinigd om te kijken of vuil de boosdoener was.
Hebben meer mensen hier last van. De Powerbook is van Maart 2004. Dus half jaar oud en dan al slijtage van de toetsen....
Da's niet zo vreemd, he. Da's eigenlijk gewoon erosie, hetzelfde als wanneer zand langs steen schuurt. Zo is de grand canyon gevormd. Zo vreemd is 't dus niet dat toetsen wat gladder worden na verloop van tijd. Voornamelijk veelgebruikte letters zoals de 'e' hebben hier veel last van.HJR schreef op 11 september 2004 @ 16:22:
Ik heb op mijn Powerbook 15" Alu ook last van slijtage. De letters slijten er dan wel niet vanaf, omdat dat ingebrand is voor het oplichtende toetsenbord, maar de grip structuur op de toetsen verdwijnt wel.
Als ik onder een hoek op het toetsenbord kijk zie je dus dat er glimmende plekken op toetsen ontstaan. Het is geen vet, want ik heb het toetsenbord al een keer gereinigd om te kijken of vuil de boosdoener was.
Hebben meer mensen hier last van. De Powerbook is van Maart 2004. Dus half jaar oud en dan al slijtage van de toetsen....
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb nog geen oplossing gevonden, maar ga misschien deze week contact opnemen met Apple, of even naar Machouse (zonder creditcard mee te nemenbegintmeta schreef op 11 september 2004 @ 10:25:
Tja, helaas is bij mijn ~1,8 jaar oude iBook de rechter diagonale streep van de linker shifttoets spoorloos verdwenen. Ik hoop dat Apple mij een toetsje toe wil sturen, maar vermoed dat dat weer behoorlijk veel moeite zou gaan kosten. Het bestellen van losse toetsen is behoorlijk duur heb ik al gezien. Heeft iemand al een goede oplossing gevonden? Ik hoop dat ik ergens een defect toetsenbord met een intacte shifttoets kan vinden.
Ook een iBook van maart 2004 alleen heeft het toetsenbord de Spaanse layout....
Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?
Als ik van Apple een nieuw tobootje krijg opgestuurd, en ik de oude niet hoef in te leveren, dan mag je mijn linker shift-toets wel hebben. Maar ik weet niet of G3 toetsen compatible zijn met G4 toetsen.begintmeta schreef op 11 september 2004 @ 10:25:
Tja, helaas is bij mijn ~1,8 jaar oude iBook de rechter diagonale streep van de linker shifttoets spoorloos verdwenen. Ik hoop dat Apple mij een toetsje toe wil sturen, maar vermoed dat dat weer behoorlijk veel moeite zou gaan kosten. Het bestellen van losse toetsen is behoorlijk duur heb ik al gezien. Heeft iemand al een goede oplossing gevonden? Ik hoop dat ik ergens een defect toetsenbord met een intacte shifttoets kan vinden.
Ik ga Apple morgen bellen en een lijstje aan gebreken aan hun producten noemen. De behuizing van de kabel van de afstandsbediening en de oordopjes is gewoon op 2 plaatsen los gesprongen. En toch: Apple