[iBook] opdruk toetsen verdwijnt

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Vraagje aan de iBook bezitters:
Ik heb mijn iBook sinds begin maart 2004 en sinds kort slijt de opdruk van sommige toetsen wel erg snel.
Herkent iemand dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38353/full.jpg

Vooral de T is al bijna helemaal verdwenen, en de A, I, O, E, S, H, K, L, N en E gaan ook snel :|.
In het gebruik stoort het verder niet, want ik kijk nooit op mijn toetsenbord, maar zou ik dit makkelijk kunnen laten vervangen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ja hebben veel laptops last van :P gewoon Apple bellen die 2 schroefjes uit je keyboard, en je zet er zo een nieuwe in geen enkel probleem 1 telefoontje en het is geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Wow, dat heb ik nog niet eerder gezien... heb je een rare aanslag ofzo? ;)

Of een aggresief schoonmaakmiddel?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:12

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik zou altijd eerst even de wasbenzine van je handen vegen voordat je gaat typen :X

Ik heb zelf een ibook en die ziet er wat de toetsen betreft nog klokgaaf uit, geen enkele slijtage van de letters. Ik heb hem ongeveer uit de zelfde periode. Ga er gewoon mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik heb het bij Acers al veel vaker gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die van mij is van december 2003 en heeft nog volledige leesbare toetsen zonder enige vorm van slijtage. Misschien eens checken wat voor agressieve spullen in je handcreme zitten? Ervan uitgaande dat alle vrouwen handcreme gebruiken ;)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat minder zweten in het vervolg :+

Je kan natuurlijk Apple je toetsenbord laten vervangen als je nog garantie hebt maar als die verlopen is kun je simpelweg van die krasletters gebruiken :)

edit:
Ow, natuurlijk heb je nog garantie, wat beter lezen in het vervolg 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-07-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Ik heb mijn iBook sinds eind maart 2004 en heb hem ook, eh, behóórlijk intensief gebruikt. Heb nog geen last van de veschijnselen die jij beschrijft en gezien de reacties hierboven lijken me die ook niet helemaal normaal... Heb je toevallig langere nagels dan gemiddeld? Geen idee, noem ook maar iets :). Maar ik zou in ieder geval Apple eens opbellen: lijkt me een goede reden om dat ene magere jaar garantie dat we krijgen eens aan te spreken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Volgens mij typ ik niet raar ofzo. Aan langere nagels dan gemiddeld zal het niet liggen denk ik, want die gebruik ik niet om te typen. Ik smeer ook geen rare dingen op m'n handen.
Maar het zal wel te maken hebben met de warmte die van onder het toetsenbord komt, icm klamme handen daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:12

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je het ding even kunt missen zou ik er mee terug gaan. Je hebt garantie en ook al beweren mensen dat het "normaal" is voor *sommige* laptops, ik zou het niet accepteren. Waarom gebeurt het niet op mijn ibook? Of iemand anders? Pas als je het zelfde probleem met een vervangent kb krijgt zou ik aan je handen gaan twijfelen.

Wat wel interessant is: als je ook nog een andere mac of een pc hebt, hoe staat het met dat toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Mmm dit zegt niet alles, maar het PC toetsenbord waarmee ik dit typ is al >3 jaar oud en nog geen SPOOR van "vervaging". Het is een Logitech, en mij dunkt dat Apple op z'n minst de zelfde kwaliteitsnormen heeft als Logitech...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een ibook dat al 2 jaar oud is, en de toesten zijn niet versleten. Misschien een produktie foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

leokennis schreef op 01 augustus 2004 @ 16:34:
Mmm dit zegt niet alles, maar het PC toetsenbord waarmee ik dit typ is al >3 jaar oud en nog geen SPOOR van "vervaging". Het is een Logitech, en mij dunkt dat Apple op z'n minst de zelfde kwaliteitsnormen heeft als Logitech...
Ook dat zegt niets.. ik heb thuis een Logitech waar ook binnen het jaar de eerste letters aflagen. En op mijn werk een muis waar de verf ook vanzelf vanaf slijt (ook binnen maand of 5). Nu maakt me dat niet zoveel uit maar weet dat Logitech niet moeilijk zal doen als ik er over zou gaan beginnen, hebben nette service.

Maar Canaria, ik zou gewoon contact opnemen met Apple. Bedoel zoiets lulligs hoort gewoon niet te gebeuren gezien de prijzen die ze rekenen. En ookal weet je ondertussen de letters wel een keer, het staat alles behalve fraai.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Q schreef op 01 augustus 2004 @ 11:57:
Als je het ding even kunt missen zou ik er mee terug gaan. Je hebt garantie en ook al beweren mensen dat het "normaal" is voor *sommige* laptops, ik zou het niet accepteren. Waarom gebeurt het niet op mijn ibook? Of iemand anders? Pas als je het zelfde probleem met een vervangent kb krijgt zou ik aan je handen gaan twijfelen.

Wat wel interessant is: als je ook nog een andere mac of een pc hebt, hoe staat het met dat toetsenbord?
Ik heb dit met andere toetsenborden nog nooit gehad inderdaad. Met mijn vorige laptop (Toshiba) niet, en op mijn Microsoft Wireless Optical Desktop zitten ook nog alle letters.
Binnenkort dus toch maar even naar Machouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Ik heb dit al een aantal keer gehad met verschillende PCtoetsenborden.

Gebruik een watervaste stift of wat beter is, er bestaan zo van die lettertjes die je overal op kan plakken, helaas gaan die niet zolang mee.
Kijk eens in een hobbyzaak oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Nou ik ben echt niet van plan om zelf letters op mijn toetsenbord te tekenen of plakken, dat wordt echt lelijk. Zeker niet zolang ik nog garantie heb. En ook buiten de garantie zou ik eerder het toetsenbord laten vervangen, eventueel tegen betaling, dan zelf te gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Logitech maakt over het algemeen alle muizen en toetsenboorden voor Apple. In jou geval kan je gewoon Apple bellen want dit is niet goed en waarschijnlijk een productiefout.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De vorige generatie iBook met een doorzichtig toetsenbord heeft ingebrande letters, daar zou zoiets nooit gebeuren. Dit valt zeker onder garantie. Gewoon morgen Apple bellen en het komt wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door kiddyl op 01-08-2004 23:09 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Vorige generatie en eigenlijk bijna alle generatie iBook's en de eerdere PowerBook's maken gebruik van hetzelfde toetsenboord, alleen dan met een ander kleurtje. De laatste generatie, vanaf de G4 dus, heeft het toetsenboord wat je hierboven ziet. :)

kleurbleur.nl

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tja, helaas is bij mijn ~1,8 jaar oude iBook de rechter diagonale streep van de linker shifttoets spoorloos verdwenen. Ik hoop dat Apple mij een toetsje toe wil sturen, maar vermoed dat dat weer behoorlijk veel moeite zou gaan kosten. Het bestellen van losse toetsen is behoorlijk duur heb ik al gezien. Heeft iemand al een goede oplossing gevonden? Ik hoop dat ik ergens een defect toetsenbord met een intacte shifttoets kan vinden.

Canaria, heb je een oplossing gevonden.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, wat ik hier nu al heb (binnen ong. een half jaar) is dat de A en de S verdwijnen. Wat ik gedaan heb is apple bellen en binnen garantie ligt hier mooi een nieuw tobo op me te wachten :) Maar volgens die man kwam het niet vaker voor, dus misschien toch handig dat mensen het wel melden bij Apple :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Ik heb op mijn Powerbook 15" Alu ook last van slijtage. De letters slijten er dan wel niet vanaf, omdat dat ingebrand is voor het oplichtende toetsenbord, maar de grip structuur op de toetsen verdwijnt wel.

Als ik onder een hoek op het toetsenbord kijk zie je dus dat er glimmende plekken op toetsen ontstaan. Het is geen vet, want ik heb het toetsenbord al een keer gereinigd om te kijken of vuil de boosdoener was.

Hebben meer mensen hier last van. De Powerbook is van Maart 2004. Dus half jaar oud en dan al slijtage van de toetsen....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HJR schreef op 11 september 2004 @ 16:22:
Ik heb op mijn Powerbook 15" Alu ook last van slijtage. De letters slijten er dan wel niet vanaf, omdat dat ingebrand is voor het oplichtende toetsenbord, maar de grip structuur op de toetsen verdwijnt wel.

Als ik onder een hoek op het toetsenbord kijk zie je dus dat er glimmende plekken op toetsen ontstaan. Het is geen vet, want ik heb het toetsenbord al een keer gereinigd om te kijken of vuil de boosdoener was.

Hebben meer mensen hier last van. De Powerbook is van Maart 2004. Dus half jaar oud en dan al slijtage van de toetsen....
Da's niet zo vreemd, he. Da's eigenlijk gewoon erosie, hetzelfde als wanneer zand langs steen schuurt. Zo is de grand canyon gevormd. Zo vreemd is 't dus niet dat toetsen wat gladder worden na verloop van tijd. Voornamelijk veelgebruikte letters zoals de 'e' hebben hier veel last van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
begintmeta schreef op 11 september 2004 @ 10:25:
Tja, helaas is bij mijn ~1,8 jaar oude iBook de rechter diagonale streep van de linker shifttoets spoorloos verdwenen. Ik hoop dat Apple mij een toetsje toe wil sturen, maar vermoed dat dat weer behoorlijk veel moeite zou gaan kosten. Het bestellen van losse toetsen is behoorlijk duur heb ik al gezien. Heeft iemand al een goede oplossing gevonden? Ik hoop dat ik ergens een defect toetsenbord met een intacte shifttoets kan vinden.

Ik heb nog geen oplossing gevonden, maar ga misschien deze week contact opnemen met Apple, of even naar Machouse (zonder creditcard mee te nemen :X). Nieuw toetsenbordje wil ik wel, en dan mogen ze ook direct even de klemmetjes die m'n Airportkaartje op z'n plaats houden recht buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

* Hexley meld zich met het zelfde probleem.... :/

Ook een iBook van maart 2004 alleen heeft het toetsenbord de Spaanse layout....

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
begintmeta schreef op 11 september 2004 @ 10:25:

Als ik van Apple een nieuw tobootje krijg opgestuurd, en ik de oude niet hoef in te leveren, dan mag je mijn linker shift-toets wel hebben. Maar ik weet niet of G3 toetsen compatible zijn met G4 toetsen.

Ik ga Apple morgen bellen en een lijstje aan gebreken aan hun producten noemen. De behuizing van de kabel van de afstandsbediening en de oordopjes is gewoon op 2 plaatsen los gesprongen. En toch: Apple O+

Pagina: 1