Er is een tabel in een MySQL database (3.23.44) met gebruikers waarvan de geboortedata in een kolom van het type DATE (yyyy-mm-dd) staat.
Ik heb die data nu als UNIX_TIMESTAMP nodig om er daarna lekker mee te kunnen rekenen in PHP.
Dat werkt goed voor alle mensen jonger dan 34,5 jaar die een geboortedatum hebben ingevuld. De rest wordt allemaal "0".
- Alle data voor 1-1-1970 worden "0"
- Niet ingevulde (NULL) data worden "0"
Ik wil een negatief getal, of een NULL terug hebben als er geen datum is ingevuld.
Het spul draait op Linux, dus het feit dat Windows geen negatieve timestamps kan gebruiken speelt hier ook geen rol.
Als alternatief zou ik in PHP de data kunnen opsplitsen en verwerken met mktime(), maar dat lijkt me vreselijk innefficient.
Ik heb die data nu als UNIX_TIMESTAMP nodig om er daarna lekker mee te kunnen rekenen in PHP.
SQL:
1
| SELECT UNIX_TIMESTAMP(date_birth) FROM users |
Dat werkt goed voor alle mensen jonger dan 34,5 jaar die een geboortedatum hebben ingevuld. De rest wordt allemaal "0".
- Alle data voor 1-1-1970 worden "0"
- Niet ingevulde (NULL) data worden "0"
Ik wil een negatief getal, of een NULL terug hebben als er geen datum is ingevuld.
Het spul draait op Linux, dus het feit dat Windows geen negatieve timestamps kan gebruiken speelt hier ook geen rol.
Als alternatief zou ik in PHP de data kunnen opsplitsen en verwerken met mktime(), maar dat lijkt me vreselijk innefficient.
[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 01-08-2004 00:04 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.