Geen pci of onboard lan

Pagina: 1
Acties:

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Eerst maar eens even mijn systeem:

Gigabyte 7n400-L (F9 bios, heb F10 ook geprobeerd)
AMD Barton 2600+
2x512mb Corsair Value geheugen
Club3d radeon 9800 pro 128mb
2x Maxtor 120gb HD (8mb cache)

Mijn probleem:

Gisteren rebootte ik mijn pc en toen bootte ie niet meer. Ik heb vervolgens het geheugen eruit gehaald maar toen piepte ie niet eens. Vandaag ben ik naar een vriend gegaan en heb alle hardware getest (behalve mobo) en alles werkte. Ik heb bij hem de bios gereset en toen piepte ie omdat er niks in zat. Toen ik het daarna nog eens probeerde piepte ie niet meer. Na een paar keer was ik erachter dat het moederbord 1x werkte nadat de CMOS gecleared was. Toen ik alles goed aangesloten had en de pc bootte gaf de bios de volgende error: CMOS Checksum error. Toen heb ik de fail-safe defaults geladen en toen leek alles te werken. Toen kwam ik er achter dat mijn tv kaart en onboard lan niet meer werkte. Vervolgens heb ik windows opnieuw geinstalleerd maar nog werkt het niet.

Wie heeft er een idee hoe ik die op kan lossen?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 10:52
in je bios alle onboard troep weer aanzetten?

• lemming_nl
  • Niet online
In de bios staat alles goed, chipset drivers zijn geinstalleerd (werkt ook niet zonder)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik neem aan dat je die tv kaart (en evt. andere pci kaarten) ook al van slot hebt gewisseld?

• lemming_nl
  • Niet online
ja, het zou miss de pci controller kunnen zijn want ik dacht dat onboard lan ook op een pci slot zit (sort of)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Onboard devices kunnen inderdaad op de PCI / PCI-X bus zitten. Bijvoorbeeld bij de ThunderK8W zit de GBit ethernet op de PCI-X bus :)

Dan nog lijkt me hardwarematig iets kapot. Hoe zit het met de garantie?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je ook al andere pci kaarten geprobeerd? En ik lees ook niet of je al hebt geprobeerd of de onboard lan het doet als je de tv-kaart eruit hebt???

En in de bios heb je 'fail safe' settings geladen. Misschien ligt het daaraan... Probeer es gewoon 'default' settings te laden.

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb nog garantie, andere pci kaarten heb ik niet, zonder tv kaart doet lan het nog steeds niet.
Er is alleen iets vreemds bijgekomen: ik ben verder gegaan met installeren van software (msn, winamp enz. programmas die dus niks met hardware te maken hebben) en na een paar reboots had ik ineens lan. Dus ik blij, probeer te internetten en ineens heb ik geen netwerk kaart meer. Dus ik nog eens rebooten en toen deed ie het weer niet, nu heb ik internet en tv kaart aan de praat maar ik heb verder niks gedaan waardoor het ineens zou werken. Heeft iemand een een idee hoe dit zou komen? en zou ik toch nog garantie aanvragen omdat mobo onstabiel is ofzo?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

lemming_nl schreef op 01 augustus 2004 @ 12:00:
Ik heb nog garantie, andere pci kaarten heb ik niet, zonder tv kaart doet lan het nog steeds niet.
Er is alleen iets vreemds bijgekomen: ik ben verder gegaan met installeren van software (msn, winamp enz. programmas die dus niks met hardware te maken hebben) en na een paar reboots had ik ineens lan. Dus ik blij, probeer te internetten en ineens heb ik geen netwerk kaart meer. Dus ik nog eens rebooten en toen deed ie het weer niet, nu heb ik internet en tv kaart aan de praat maar ik heb verder niks gedaan waardoor het ineens zou werken. Heeft iemand een een idee hoe dit zou komen? en zou ik toch nog garantie aanvragen omdat mobo onstabiel is ofzo?
Garantie aanvragen. Het ding is flaky en dat hoort zo niet te zijn. Het ding is flaky en dus niet te betrouwen.
Pagina: 1