Toon posts:

mail. pocketpc. doorsturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen

Ik heb een domeinnaam www.merc-benz.nl

Nu heb een ik een mailserver met ingebouwde webserver en deze webserver draait op poort 8082. mijn normale webserver draait standaard op poort 80

Nu wil ik dus dat wanneer ik mail.merc-benz.nl intik ik automatisch doorgestuurd wordt naar http://www.merc-benz.nl:8082
Ditzelfde geldt voor pocketpc.merc-benz.nl

Hoe moet ik dit instellen?
bij mijn router? zoja hoe?
op mijn server(windows 2000 advanced server)? zoja hoe?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik gok dat jouw domein host ook jouw DNS regelt. Dit houdt onder andere in dat www.jouwdomein.nl naar een bepaald mapje wijst waar jouw website staat. Vraag hen dus even of ze de betreffende domain forwards willen maken en je bent klaar. Als het goed is doen ze dat zo even en als ze geldbelust zijn vragen ze geld voor elke wijziging ;)

Als je zelf je DNS regelt kun je de wijzigingen natuurlijk gewoon zelf invullen, maar dan had je hier niet gepost denk ik :)
Verder hoef je op je router geen wijzigingen door te voeren (die merkt er nl niets van), ervan uitgaande dat het nu al werkt met de directe URLs natuurlijk..

PS: Is het, ivm de veiligheid, wel zo verstandig om die URL's (incl 'geheime poorten') hier zo te posten?

Wees consequent, maar niet altijd

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt met behulp van DNS geen ports wijzigen. Wat je kunt proberen is een website mail.merc-benz.nl aanmaken en daar een redirect plaatsen naar www.merc-benz.nl:8082

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==