Beste mensen. Ik heb sinds kort het volgende probleem. Als ik een spel speel, bijvoorbeeld NFS Underground valt het beeldscherm zomaar terug naar desktop met een schermpje dat er een ernstige fout is. De resolutie is dan 640/480 en 4 bit kleur. Ook geeft asus smartdoctor dan aan voor zo ver het dan nog werkt bij voltage settings dat "FB vddq" dik in het rode staat. Dit gebeurde ook terwijl ik dit typte. Licht het aan mijn moederbord?? Want met mijn oude computer had ik wel dat de computer wel opstarte maar geen beeld had. Dit gebeurt ook met de nieuwe computer(deze dus). Als ik de computer opnieuw opstart zonder hem uit te zetten krijg ik geen beeld, maar start de computer wel opnieuw op. Is de kaart stuk of ondersteunt het moederbord de 3d kaart niet. De specs zijn: Asus p4p800se mobo, Intel P4 2.8 prescot, 350 watt Q-tec voeding en 512 mb ddr kingston geheugen. Wel heb ik gelezen dat het moederbord alleen een AGP voltage ondersteunt van 1,5 en 0,8 volt. In het boekje van de 3d kaart staat dat "AGP bus VDDQ Voltage ans AGP bus 3.3 voltage should be supplied steadily bij your motherboard. Otherwise your system will crash" Dit zal dus meteen ook het antwoord wel zijn?? Maar dan meteen mijn volgende vraag, moet ik nu dus een andere 3d kaart kopen?? Want hier had ik niet op gerekend met de aankoop van het nieuwe moederbord.
Verwijderd
probeer eens een andere voeding, klinkt als een voedingsprobleem.
en wat heb je verder in je systeem zitten? DVD? hoeveel fans? CCFL? HD's?
en wat heb je verder in je systeem zitten? DVD? hoeveel fans? CCFL? HD's?
Kan dit heel misschien niet met monitor timing te maken hebben?
Toen ik dus dat andere Mobo er in heb gekregen is er ook een nieuwe voeding in gekomen. Ik heb verder nog een dvd speler,cd brander, 1 hdd en floppy er in zitten. Wel heb ik nog een webcam aangesloten op de computer, en een controller. Ik heb nu tijdelijk een 9500pro er in zitten maar nog steeds geen probleem.
Ik heb ondertussen de 9600xt weer geprobeerd maar het was gelijk weer bingo. Weet iemand van jullie nog iets waar het aan kan liggen. Verkeerde instellingen van bios e.d. Hij wordt trouwens ook vrij warm vind ik. 54 graden voor mem. en cpu van de kaart.