[P4P800] Continue reboots zonder foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probleem:

Mijn computer reboot sinds vandaag steeds sneller, zonder foutmelding oid. Gewoon als ik niets doe, alleen bureablad te zien. Eerst kom je nog een halve minuut ver, enz.

Geprobeerd:

Eerste verdachte: Warmte? (aangezien hij steeds sneller reboot, tenzij ik hem een tijdje uit laat staan) Denk het niet, MBM5: cpu 29, case 33 (ook in bios) Extra fans in de open kast laten blazen, geen effect. Geen van de componenten voelt ook (te) warm aan.

FAQ:
Foutmeldingen aanzetten. Gedaan, doet ie alleen niet :( Gewoon spontaan rebooten, krijg geen blauw scherm.
Kan dus ook niet een fout opzoeken in een database.

Ik meen mij te herinneren dat een mod hier op het forum stelde dat dit kon wijzen op het geheugen, kon het alleen niet terugvinden.

2 bankjes eruit gehaald, zelfde probleem. Andere 2 kan ik zo niet bij ivm graka met waterkoeling ed :(
Dit is eventueel natuurlijk nog een optie, maar is makkelijker als iemand mij iets anders kan aanraden (wat ik misschien over het hoofd heb gezien ;) )

Edit: niet snel genoeg om geheugenprogrammaatje te draaien :(

Specs:

Asus p4p800 deluxe
maxtor 80 GB sata
1gb Twinmos (4x256)
9800pro
win xp pro

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 31-07-2004 20:21 ]

• Gois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 13:57
Waarschijnlijk ligt dit aan het Twinmos geheugen ik heb het bij exact hetzelfde mobo, meer gezien dat een systeem spontaan reboot. Daarna heb ik met Kingston geheugen getest waardoor het systeem wel stabiel bleef draaien.

• Roamor
  • Niet online
Veel over gehoord ja.. Ik heb er echter geen problemen mee :)

2.4 @ 3.0.
Wel heb ik een vermoedelijke oorzaak gevonden: zodra mijn zusje ook op internet gaat (via speedtouch 510i) springt bij mij de computer uit!
Heel toevallig ontdekt. Mijn zusje is op kamers, dus voorheen had ik dat probleem nooit ;) Vandaag dus wel.

TAV mods svp move-> Internet en telefonie?

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 18:38
Jammer dat het aan je 510i lag... Ik heb namelijk soortgelijke problemen met mijn P4C800-E-D, maar het lijkt aan mijn hardware te liggen. Ik kom er alleen niet achter of het bijvoorbeeld het mobo, proc, geheugen of videokaart is.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Kan het niet alsnog aan de temperatuur liggen, weet je zeker dat alle koelblokken goed zitten, als die namelijk ook niet warm aanvoelen dan kan het ook zi jn dat hij niet goed vastzit en daardoor de warmte niet kwijt kan...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:49
RoamoR schreef op 31 juli 2004 @ 21:10:

TAV mods svp move-> Internet en telefonie?
Je kunt daar beter een nieuw topic beginnen met je 510i verhaal gelijk in de topicstart, is voor iedereen duidelijker want een topicstart en topictitle als deze zal iemand snel op het verkeerde been zetten daar I guess :)

En indien je dat doet, geef hier dan ff een gil, kan deze dicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Roamor
  • Niet online
Ok bedankt. Ik zal eerst de FAQ etc doornemen in dat subforum, en de websites van de speedtouch en Firefox doornemen (gebruikte programma). Als ik er dan nog niet uit ben zal ik daar een topic openen.
IE (beneden) geeft deze problemen namelijk niet....

Hij mag dus dicht, aangezien mijn probleem niet in dit forum ligt ;)

@ thekip, gelukkig lag het dus niet aan de warmte, zoals nu blijkt. Ook nooit problemen gehad met mijn oc oid :)

[ Voor 29% gewijzigd door Roamor op 01-08-2004 13:20 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, op verzoek dicht :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.