Toon posts:

Disk boot failure

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een probleem en ben eigenlijk een vrij grote leek op dit gebied:
Ik heb zo net de harde schijf van mijn laptop (Asus) geformatteerd en nu wil ik Windows XP opnieuw installeren. Nu geeft hij echter telkens een error als ik wil booten vanaf de Windows XP cd (Disk boot failure, insert system disk and press enter).

Ik heb via de search al wat opgezocht en als ik het goed begrepen heb, is de cd van XP niet bootable en moet ik een diskette gebruiken? Het probleem is echter dat mijn laptop geen diskettedrive heeft. Iemand die me kan helpen? Zo'n diskette overzetten naar cd-rom helpt zeker niet?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 20:16:
Hey,

Ik zit met een probleem en ben eigenlijk een vrij grote leek op dit gebied:
Ik heb zo net de harde schijf van mijn laptop (Asus) geformatteerd en nu wil ik Windows XP opnieuw installeren. Nu geeft hij echter telkens een error als ik wil booten vanaf de Windows XP cd (Disk boot failure, insert system disk and press enter).

Ik heb via de search al wat opgezocht en als ik het goed begrepen heb, is de cd van XP niet bootable en moet ik een diskette gebruiken? Het probleem is echter dat mijn laptop geen diskettedrive heeft. Iemand die me kan helpen? Zo'n diskette overzetten naar cd-rom helpt zeker niet?
Yup, zorgen dat je externe diskettedrive kunt lenen, of een bootable XP cd kan krijgen.
Uuh, diskette in die non-bootable CD integreren moet in principe werken, maar dan moet je wel weten, waar alles moet, en met welke benaming etc.

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Staat je bios wel ingesteld dat hij via CD moet opstarten?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Staat je bios wel ingesteld dat hij via CD moet opstarten?
Jup :)
Yup, zorgen dat je externe diskettedrive kunt lenen, of een bootable XP cd kan krijgen.
En hoe weet ik welke cd bootable is en welke niet? (sorry, ben beetje leek hier in)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 20:21:
[...]

Jup :)

[...]

En hoe weet ik welke cd bootable is en welke niet? (sorry, ben beetje leek hier in)
Proberen, gewoonweg proberen (zou vast wel op een omslachtige manier kijken op de CD, verschillen tussen de non-bootable van jou. En de mogelijk bootable van een ander. wat is je email adres btw of msn? Voeg mij anders maar ff toe > Myreact profile

[ Voor 28% gewijzigd door Yellowneck op 31-07-2004 20:24 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Is het een kopie of een orgineel? Kopietjes willen vaak niet bootable zijn :)
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 20:21:
[...]
En hoe weet ik welke cd bootable is en welke niet? (sorry, ben beetje leek hier in
[..] wat is je email adres btw of msn? Voeg mij anders maar ff toe > Myreact profile
Volgens mij is GoT een forum en geen mail/msn ruil gebeuren. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Illegal_Alien op 31-07-2004 20:26 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Illegal_Alien schreef op 31 juli 2004 @ 20:23:
Ooee..daar raak je een gevoelige snaar. :9 ssst...mag niet op GoT....voeg me maar toe op msn , zie mijn myreact
Illegal_Alien schreef op 31 juli 2004 @ 20:23:

[...]

Volgens mij is GoT een forum en geen mail/msn ruil gebeuren. :)
Ik wou eigenlijk zeggen; geef je me email, dan overleggen we even. Misschien dat ik je mijn Windows CD'tje kan opsturen ;). Snappie

Wie komt daar op MSN :)

[ Voor 43% gewijzigd door Yellowneck op 31-07-2004 20:28 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

YellowNeck schreef op 31 juli 2004 @ 20:24:
[...]

Ooee..daar raak je een gevoelige snaar. :9 ssst...mag niet op GoT....voeg me maar toe op msn , zie mijn myreact
Zolang hij een officiele key/certificaat hebt mag dat gewoon hoor, hoe wil je anders een eigen slipstream cd maken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sorry?

Om een aangepaste XP install bootable CD te maken gebruik ik BCD, uiteraard wel op basis van een echte originele met-holografisch-logo-bedrukte XP CD.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 31-07-2004 20:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zullen we dan nu maar ophouden met regelen van het uitwisselen van CD's? GoT is geen uitwissel plaats voor mensen die hun illegale CD's niet goed gebrand krijgen :/

Verder gaat dit topic nergens meer over - deze vraag is al vaak genoeg voor bij gekomen, en ik kan in je topicstart niet terug vinden wat je zelf al geprobeerd hebt. Dit topic gaat dan ook dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.