Toon posts:

Hauppauge WinTV-GO-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om deze kaart te gaan kopen, maar ik vraag mijn eigen af of het beeld ook beter is als op een tv? Want ik heb hier ook een tv staan en bv discovery-channel stoort nogal (nog net geen sneeuw erover).
Ook wil ik deze gaan gebruiken om films op te nemen rechtstreeks op Divx formaat.
Iemand ervaring met deze kaart of dat allemaal goed werkt (onder w2k in dit geval)?

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
als het op tv niet goed is zal het op je tv kaart ook niet goed zijn.

Goede kabels ?, niet te lange kabels?, niet te veel splitters? Een antenne versterker nodig ?

Als je een antenne versterker neemt, neem er dan 1 waarin je per kanaal de versterking in kan stellen, anders heb je snel te veel versterking.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens eerder een versterker geprobeert (bij het hoofdpunt) maar had niet veel nut. De kabel zal rond de 10/12 meter zijn en daar zitten 3 splitters tussen. Ik denk dat dat nog wil binnen de limiet valt of niet soms

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 19:56:
Ik heb al eens eerder een versterker geprobeert (bij het hoofdpunt) maar had niet veel nut. De kabel zal rond de 10/12 meter zijn en daar zitten 3 splitters tussen. Ik denk dat dat nog wil binnen de limiet valt of niet soms
Het moet kunnen ja, maar is dat slechte beeld alleen op die ene tv met Discovery Channel, of alle Tv's?
Verder is mijn ervaring dat de kabel heel veel de kwaliteit bepaalt, een kabel die heel dun is vaak minder in de kwaliteit dan een dikkere kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat scheelt zeker, ik zat er ook aan te denken om nieuwe dikke kabel te leggen (die ze gebruiken voor schotels), Maar aangezien het pijpje waar die kabel dan doorheen moet maar dun is en er ook al 2 utp kabels doorliggen , zal dat moeilijk worden.
Maar op de tv dichtste bij het aansluitpunt is discovery vrij goed (maar slechter dan andere zenders)

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 20:09:
Ja dat scheelt zeker, ik zat er ook aan te denken om nieuwe dikke kabel te leggen (die ze gebruiken voor schotels), Maar aangezien het pijpje waar die kabel dan doorheen moet maar dun is en er ook al 2 utp kabels doorliggen , zal dat moeilijk worden.
Maar op de tv dichtste bij het aansluitpunt is discovery vrij goed (maar slechter dan andere zenders)
Hieruit blijkt maar weer dat de kabel heel erg meespeelt in de rol van kwaliteit.
Ik weet niet zeker of een kabel wat ze voor satteliet ontvangers gebruiken geschikt is voor tv, die 75 Ohm is.
Maar als je bijvoorbeeld gebruik maakt van essent heb je alternatieven zoals:
TV Home van Essent.

edit : dit is niet de antwoord op jou vraag, mijn excuses daarvoor, ik denk dat je gewoon de kabels moet vervangen, of gewoon zon tvkaart moet proberen, misschien is deze wel minder gevoelig voor bepaalde zender-frequentie's dan een gewone tv.

[ Voor 14% gewijzigd door ThunderRobert op 31-07-2004 20:18 ]

Pagina: 1