topkwaliteit waterkoeling??

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
hoihoi,

ik wil ook graag een waterkoeling gaan aanschaffen. ik heb hiervoor goed gespaard en wil dan ook het beste dat verkrijgbaar is (geen vapochill geval voor degenen die daarmee op de proppen komen).

ik heb al flink rondgeneusd in het forum en ben tot de conclusie gekomen dat setjes van asetek (waterchill), aqua-cool, dangerden en swiftech erg geliefd zijn.

uiteraard ga ik niet af op persoonlijke ervaringen gezien deze nogal verschillen.
in deze post: Waterkoeling...welke merken.... is al een setje genoemd dat goed zou zijn.

toch wil ik vragen of iemand ervaring heeft met meerdere van deze sets of die eventueel (gelijkwaardige) reviews heeft van bovenstaande merken.

geld speelt geen rol (zolang de bedragen niet boven de 400 euro komen tenminste) dus laat jullie fantasie de vrije loop en stel iets supers samen.

ik heb een chieftec bigtower dus plaatsgebrek zal er ook niet zijn.
wat wil ik gekoeld?: cpu, gpu en nb

alvast bedankt voor eventuele reacties :)

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18

Exigence

dnkroz

Volgens mij kun je voor dat geld (400 euro) beter iets samenstellen uit losse onderdelen.
Uiteindelijk zul je toch zelf moeten kiezen welke blokken, radiator, pomp en dergelijken je neemt. Dus ik zou zeggen: lees reviews van meerdere blokken bij elkaar, compare allerlei dingen en trek daaruit je conclusies :)

[ Voor 56% gewijzigd door Exigence op 31-07-2004 18:32 ]

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
dat is misschien wel een goed idee, maar wat en passen alle merken wel op elkaar?

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18

Exigence

dnkroz

groovyhot schreef op 31 juli 2004 @ 18:31:
dat is misschien wel een goed idee, maar wat en passen alle merken wel op elkaar?
Als ze dezelfde maten slangpilaar hebben zonder meer, en anders kun je altijd verloopjes krijgen van 1/2" naar 3/8" en dergelijke :)

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
je kan beter lose onderdelen kopen, zeker als je een groot budget hebt.

voor de cpu
dangerden rbx, tdx, cascade, Alphacool NexXxoS HP Pro

voor nb
maze4 ja eh silverprop(nexus lx) maar daar is moeilijk aan te komen.

voor vga
maze4

voor rad
black ice extreem 2, airplex 240, 360, er zijn er meer maar die weet ik niet uit mijn hoofd

die zijn allemaal met 12mm slang pilaren te krijgen

[ Voor 27% gewijzigd door ikman op 31-07-2004 18:36 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je ervoor zorgt dat je alle spullen met het zelfde formaat aansluitingen koopt (3/8" of 1/2") dan past alles op elkaar.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

groovyhot, er is niks op tegen om jezelf iig eerst te verdiepen in wat er te koop is. Ervaringen staan oa in [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel X[/rml] en voorgaande delen, en in dat topic hoort je vraag eigenlijk thuis. Wat je in je topicstart stelt is namelijk dermate algemeen dat dat (op dit moment) geen eigen topic verdient, vandaar dat ik deze dicht doe :)
toch wil ik vragen of iemand ervaring heeft met meerdere van deze sets of die eventueel (gelijkwaardige) reviews heeft van bovenstaande merken.
Op internet zijn flink wat reviews te vinden, en ook op onze eigen www.tweakers.net / Reviews-pagina's zijn al behoorlijk wat verschillende sets gereviewed. Doe er je voordeel mee, en succes met je keuze.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.