Toon posts:

[Dual Channel] 2 verschillende reepjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic naam al doet vermoeden, ik heb men abit nf7 binnen en ik had nog 2x pc3200 512 mb liggen, 1 van twinmos en een van een "a-merk" nou was ik aant ocen met hoge verw8tingen, want ik had ook mijn 420w enermax binnen en die zitten in men net nieuwe koolance pc2-650. Maar ik kreeg op 200x11.5 meteen blue screens, nu heb ik alles wat meer voltage gegeven, ook ram en chipset (is dat nodig???) en mijn timings op 11 4 4 2.5 gezet, en nu runt ie wel.
Prime runt nog geen minuut :|, en ik zit al op 1.825 volt, vrij kut...

Maar de baseline van et verhaal is, is het mogelijk om twee verschillende merken ddr te gebruiken voor dual channel?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 16:51 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Exigence

dnkroz

Ja, dus het zal waarschijnlijk aan iets anders liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok sorry niet gelezen, thx voor de link. Maar als ik in prime de torture test neem waar et geheugen bijna niet wordt belast blijft prime wel lopen. Gewoon timings aanpassen dan?

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Mij lijkt niet dat het aan het mem ligt, maar om te beginnen zou ik met de timings: 11-3-3-3 van start gaan...lager/beter kan altijd nog. Voor de rest ligt het er maar ook aan wat voor CPU je hebt, stepping ? etc.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:45
ik zou ram volt op max zetten, en je chipset op 1,6 ofzo. works with me:)

en ik heb corsair value select :( , zelfs daarop werkt het :P , dan moet het op een twinmos zeker weten kunnen, en op je a-merk ook wel :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar men ram wordt echt fuckin heet, ik weet niet hoe heet et mag worder maar ik kan et nog maar net vast houden, op 2.8 volt, 2,9 is max, ik wil et graag proberen als jullie denken dat die hitte geen probleem wordt...
btw hebben de reepjes wel verschillende spd settings k weet niet of dat uit maakt?

Verwijderd

Het is niet voor niks dat dual channel-setjes bestaan uit 2 identieke reepjes. De verschillende timings van jouw reepjes kunnen de bottlenek vormen, samen met de voorkeur van het mobo voor bepaalde mem-reepjes. Bijna elke mobo-fabrikant heeft een lijst met mem dat goed op hun bord werkt. Komt 1 van de reepjes die je hebt, niet in dat lijstje voor, dan zou daar de oorzaak kunnen liggen.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:45
DC bestaat niet alleen uit 2 identieke reepjes hoor :| , ik heb ook een DC gehad met een a-data (512) en een corsair (256)-->np

verschillende reepjes zou moeten lukken, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. probeer is 1 reep tegelijk, kijk of ze dan ook zo heet worden. anders zou je zo'n koeling set moeten aanschaffen.

welke reep word eigenlijk heet? of worden ze beide heet 8)7

welk bord heb je eigenlijk? ik heb de NF7-S, kijk op de site van abit of je reepjes compatible zijn met je bord

[ Voor 14% gewijzigd door Dr Pro op 01-08-2004 18:50 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dualchannel ken inderdaad met verschillende reepjes, maar het ene moederbord is wat dat betreft wat kieskeuriger dan het andere. En als je gaat overclocken is de max snelheid van het traagste reepje, natuurlijk meteen de max. snelheid van je combo ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een pc3200 twinmos reepje, zonder winbond chips, en een "a-merk" pc3200, beide 512 mb. Met dat amerk heb ik al eerder een 205 fsb gehaald ofzo op mijn overleden a7n8x-x... die twinmos kon ik nix mee op dat bord (bekend probleem).
Op de site van abit staat dat twinmos wel compatible is, maar eigenlijk krijg ik geen van beide reepjes stabiel in prime met de "lots of ram" test, en samen al helemaal niet, maar ik kan der dus nog meer volt doorheen pompen maar dan moet ik dus wel weten hoe heet die krengen mogen worden...
Ik ga btw ff die 3d-fire bios van tictac proberen, kijken of dat wat opleverd...
ik draai iig nu op 12x200 op 1,9 volt, mem op 2.8, kom gewoon niet over de 2400 heen :{ mss met die 3dfire dus, ander heb ik gewoon kut stepping
Pagina: 1