Hoe JPEGs op CFje zetten zodat cam ze ziet?

Pagina: 1
Acties:

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hoi,

Ik probeer een serie jpegjes op een CFje te proppen om ze mbv kabeltje vanuit mn digicam op tv te tonen aan wat mensen, maar blijkbaar vindt mn cam dat ze niet op de juiste manier op de CF kaart staan, want hij blijf "no image" zeggen. Het ligt niet aan de jpegs op zich, want die kon hij wel tonen toen hij ze zelf op de kaart had gezet, maar blijkbaar verwacht ie een specifieke directorystructuur? Het gaat om een Powershot G3. Ik heb al geprobeerd alles onder DCIM/160Canon, onder DCIM/ en in de root dir te zetten, maar dat werkt allemaal niet. Tips?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik begrijp dat het om een Canon toestel gaat? (wat meer informatie kan geen kwaad)

Heb je de bestanden gerenamed toen je ze op je pc hebt gezet? Of beter: geef eens een voorbeeld van een naam van zo'n bestand

Verwijderd

Ik neem aan dat je ook ZoomBrowser EX hebt?
Zo ja, dan kun je daarmee waarschijnlijk ook foto's uploaden naar je camera. :)
Deze manier werkt bij mij in ieder geval prima in combinatie met een Canon PowerShot A60. 8)

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

ik heb hetzelfde? bij mijn memorysticks van mn sony p10.
ik weet wel in welke dir ik ze moet zetten (want daar haal ik de foto's ook vanaf) alleen mn cam pakt ze niet omdat het geen foto's zijn, maar plaatjes. dus als ze niet door een cam (waarschijnlijk zelfs alleen sony, maar misschien ook andere) zijn gemaakt, worden ze niet herkend. is het net voor de cam alsof het .doc's zijn ofzo...

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Het is me uiteindelijk gelukt door de camera een CF kaartje vers te laten formatteren. Dan maakt hij een lege dirstructuur DCIM/[getal]CANON aan. Daar kun je dan je jpegs gewoon inzetten, ongeacht hun volgnummer. Het gaat echter wel vaak mis als de jpegs niet door de cam zelf zijn gemaakt maar b.v. met Photoshop. Onder andere progressive scan schijn je niet te moeten gebruiken. Hoe dan ook: het werk nu :)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb zelf een G5, maar had er geen problemen mee om avi's en jpg's via een cardreader in een directory te zetten. Hoefde de cf kaart ook niet te formatteren. Maar wel goed dat het wel mogelijk is om er zelf ook andere foto's op te zetten!

Gadgets FTW!

Pagina: 1