Zoeken Video Codec

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 16:39
Ik heb onlangs een programma gezien waarmee je voor een videobestand de videocodec kunt opvragen. Tevens wordt er een link getoond om de videocodec direct te downloaden.

Ik doel hier niet op het veelgenoemde programma GSpot.

Kan iemand me helpen met de naam van het programma. Ik meen de naam tegengekomen te zijn in een recente PC-Active of PCM.

[Off Topic]
Overigens is er misschien een 'sticky topic' waar uitgebreid wordt ingegaan op het oplossen van problemen met videocodecs?

[ Voor 16% gewijzigd door One_Gandalf op 31-07-2004 16:33 ]

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025

• One_Gandalf
Ik ben inderdaad een slechte Googler maar ik kom alleen GSpot steeds weer tegen. Ik ben overigens al een behoorlijke tijd aan het zoeken. Ik heb ook mijn meest recente computerbladen nog eens doorgebladerd en mijn e-mail doorzocht op referenties.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
AviCodec Misschien? http://avicodec.duby.info/

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Het basisgereedschap voor succesvolle codec diagnose:
- GSpot
- AVIcodec
- AVIinfo
- VLC media player
- VirtualDub

Waarvan AVIcodec ook een download URL geeft...

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je VideoToolbox bedoeld: meuktracker: VideoToolBox 0.9.8.48

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1090352814.gif

• One_Gandalf
Wow, thanks guys! _/-\o_

Volgens mij was het inderdaad AVIcodec. Maar ik ga ook eens kijken naar VideoToolBox. Ziet er mooi uit. :)

AVIcodec heeft toch een wat gedateerd uiterlijk.

[Zou een FAQ over problemen met videocodecs geen goed idee zijn? Meestal kan ik mijn videocodec-problemen wel oplossen met trial and error, maar om nou te zeggen dat ik precies weet wat ik doe. Uit ervaring weet ik dat videocodecs die 'hetzelfde doen' elkaar dwars kunnen zitten. Wat zich dan uit in een 'blokkerig beeld'.]

Verwijderd

Zou een FAQ over problemen met videocodecs geen goed idee zijn?
Zoals SA FAQ: multimedia en de common knowledge dat codecpacks nachtmerries zijn voor een strikt codecbeheer ;)
Pagina: 1