[w2k3] client kan geen bestanden sturen via mirc

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hallo,

Ik heb hier een Windows 2003 Enterprise Server staan. Deze doet ook de NAT en fungeert als firewall.

Als ik nu een bestand wil sturen naar een mede irc-er, krijg ik alleen maar een connection time-out. Ik heb al geprobeerd de poorten te achterhalen maar dan kan ik ze alleen koppelen aan één client terwijl ik hier minstens 3 pc's heb die moeten kunnen senden/ontvangen via mirc.

Ontvangen is nu dus geen probleem maar het verzenden alleen.

Weet iemand een oplossing? Firewall uit wil ik niet want dan zit die bak onbeschermd op het internet.

tnx

Verwijderd

Firewall uit heb je geen zak aan :)
Maar eu kan je niet tege jou programma zeggen dat ie poort X moet gebruiken voor te verzenden en op de andere 2 pc's een andere poort selecteren bijv poort X+10 en poort X+20? En dan de poorten te forwarden met die w2k3 server naar de juiste pc's.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 18:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het Grote Poortmappingsverhaal, ook zou ik eens kijken in de help files van Mirc. Standaard listening prot voor dcc-filetransfers is geloof ik 59. De uitgaande poorten zijn standaard de poorten boven 1024 (tot 5000 geloof ik). Dit is overigens allemaal aan te passen. In de Mirc help vind je walk-throughs :Y)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

offtopic: je doet je naam wel eer aan :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk niet dat RRAS ondersteuning heeft om IRC's DCC te ondersteunen (vermoedelijk omdat niet zo heel veel mensen dat gebruiken op een Windows 2003 Enterprise server ;) ) :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 17:56:
Firewall uit heb je geen zak aan :)
verklaar..... :/
lekker duidelijk, ik kan div redenen / voordelen geven waarom je dat wel zou moeten doen maar goed, het is idd niet veel bijzonders maar alles is beter dan niets!

standaard staan er namelijk een berg poorten open op een 2000/2003 SERVER/DC, ik zou ze echt niet open willen hebben op het internet, nou met deze "firewall" ben je al een stapje in goede richting, en hij zit er nog 's standaard in ook :D
Pagina: 1