Toon posts:

[indesign] Link naar quicktime opnemen in PDF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog weinig ervaring met indesign. Ik weet de basis mogelijkheden om een leuk PDFje te maken. Wat ik nu wil is een DVD branden met daarop een PDF waarin een link is opgenomen naar een quicktime filmpje. Dit filmpje staat dus lokaal op de DVD.Ik heb gezocht in de handleiding en help functie, op GoT en google maar kan maar weinig vinden. Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Dat zou mogelijk moeten zijn. Vanuit Acrobat 6.0 professional kun je QT-clips inserten, maar of en hoe dat met InDesign moet kunnen heb ik geen flauw idee van...
InDesign is niet echt gemaakt voor motion picture.
Een idee zou zijn om alle statische content in InDesign te maken en later mbv Acrobat de QT-clip invoegen.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik ga het even uitproberen. Maar is het ook mogelijk om een link op te nemen in mijn PDF via indesign. Dus een link naar een lokale quicktime. Vind ik wat netter dan dat er ineens filmpjes in het document staan. Bovendien wordt de PDF daar ongelofelijk zwaar van lijkt me. Lukt me wel via Acrobat, maar het is makkelijker om direct in indesign dit te doen.

edit:
Probleem is dat Acrobat een absolute URL maakt ipv. een relatieve. Dit gaat dus niet werken als ik alles later op DVD wil branden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 17:32 ]