Ik zit te twijfelen tussen deze 2 speakersets. Beide sets zijn naar mijn weten digitaal. Wat is de beste keus? Ik heb ook een DVD-kit (creative 6x).
Verwijderd
Hallo, dan heb ik gelijk een vraag over de FPS1500. Wat is het verschil tussen deze en de FPS2000 ???
Verwijderd
als je dvd hebt dan de dtt2500 of dtt3500.
Verschil tussen de 1500 en 200 is volgens mij dat de 2000 wat meer power heeft en er niet zo cheap uitziet.
Verschil tussen de 1500 en 200 is volgens mij dat de 2000 wat meer power heeft en er niet zo cheap uitziet.
De FPS2000 is niet digital surround. Tenminste, hij kan niet zelf decoderen. Daar zul je toch echt zelf een decoder voor nodig hebben. De DTT2500 daarentegen heeft wel een decoder, die Dolby Surround (al dan niet ProLogic) én Dolby Digital aankan.
De FPS2000 heeft wel een eigen DAC maar geen Dolby AC3 decoder ... je stuurt wel degelijk een digitaal signaal van je soundcard naar de FPS2000 'sub' ...
Verwijderd
Ik heb net die DTT2500 op de kop getikt, en kan hem je erg aanraden als je van plan bent er voornamelijk DVD's mee te kijken. Erg mooi spul voor de HCC prijs van 499,-. Deze prijs zal misschien binnenkort wel gangbaar worden door de intro van de DTT3500.
* Helldesker is errug tevreden met zijn DTT2200.
Net iets minder "features" maar ook meteen een stuk goedkoper. Kan alleen geen Dolby Digital aan, wel Pro Logic.
Net iets minder "features" maar ook meteen een stuk goedkoper. Kan alleen geen Dolby Digital aan, wel Pro Logic.
Ik heb gisteren zelf nog staan twijfelen of ik de DTT2200 zou kopen. Maarja vond ze op de HCC te duur. Ik heb zelf de Creative Encore 12x + Drx3 en een SBLive Platinum. Bijde hebben Dolby Digital decoding on board dus is de DTT2200 genoeg. Draai nu met FPS1000 en is ook al heel goed. Als jij ook al Dolby Digital decoding op de DVD board/sound card heb zitten dan zijn de DTT2500 en de DTT3500 wel leuk maar heel overbodig. Het enigste verschil zo'n beetje tussen de 2200 en de 2500/3500 is dat er bij de ?500 versie een apparte Dolby decoder bij zit. Die heb ik dus niet nodig. Bij de 3500 zit dan ook nog een IR AB bij. Da's wel makkelijk. Zie http://csw.creative.com voor de specs.
Ben op de HCC ook even naar de Creative stand geweest en die raade mij dus de 2200 aan ipv de ?500 voor bij mijn Encore en SBLive.
Success met je keuze.
Ben op de HCC ook even naar de Creative stand geweest en die raade mij dus de 2200 aan ipv de ?500 voor bij mijn Encore en SBLive.
Success met je keuze.
(¯`'·.¸ "Do you realy think that's a message you're reading?" ¸.·'´¯)
Verwijderd
niet veel verstand van dvd/ac-3 he?Op maandag 27 november 2000 14:31 schreef xiphias het volgende:
Ik heb gisteren zelf nog staan twijfelen of ik de DTT2200 zou kopen. Maarja vond ze op de HCC te duur. Ik heb zelf de Creative Encore 12x + Drx3 en een SBLive Platinum. Bijde hebben Dolby Digital decoding on board dus is de DTT2200 genoeg. Draai nu met FPS1000 en is ook al heel goed. Als jij ook al Dolby Digital decoding op de DVD board/sound card heb zitten dan zijn de DTT2500 en de DTT3500 wel leuk maar heel overbodig. Het enigste verschil zo'n beetje tussen de 2200 en de 2500/3500 is dat er bij de ?500 versie een apparte Dolby decoder bij zit. Die heb ik dus niet nodig. Bij de 3500 zit dan ook nog een IR AB bij. Da's wel makkelijk. Zie http://csw.creative.com voor de specs.
Success met je keuze.
als je een creative drx3 hebt en geen live 5.1 maar een gewone live dan kan je geen ac-3 geluid krijgen met de 2200.
noch de drx3, noch de live! heeft een ingebouwde AC-3 decoder.
ALLEEN de 2500/3500 en Live 5.1 hebben een AC-3 decoder.
dus: met de dxr3 zou ik toch echt voor 2500/3500 kiezen als je tenminste van Dolby Digital wilt gaan genieten.
Pagina: 1