Toon posts:

Videokaart Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb op het Moment een: MSI Geforce 4 Ti 4200 AGP8x 128 Meg Ram, en ik denk zelf dat het tijd is om een nieuwe videokaart te kopen.

Mijn budget is 450 Euro zou iemand mij hiervoor een goede videokaart kunnen adviseren? Ik zat zelf te denken aan een Geforce 6800 GT met 256 Meg Ram maar weet dit nog niet zeker, dus suggesties zijn zeker welkom. Verder zou ik graag willen weten welk merk raden jullie tweakers mij aanraden?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20
Vertel ons eerst een wat de overige specs van je PC zijn.
Het heeft natuurlijk niet veel nut om een nieuwe videokaart te kopen als je slechts een 200MHz processor hebt ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

die gt natuurlijk, en als je twijfeld dan lees je wat reviews..... (en uit die reviews blijkt vervolgens weer dat die gt de beste koop in die klasse is!! su6

ps, zoeken helpt!!

en aan de poster boven mij.... wtf boeit zijn overige setup?? hij geeft aan dat hij 450 te besteden heeft en dan is er maar 1 keuze, een 6800 gt?

onee ff vergeten nu krijg ik de hele ati fanclub over me heen dat hij beter een x800pro kan kopen en die modden naar een x800xt..... tragisch voorspelbaar!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 15:34 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het merk maakt gewoonlijk niet zoveel uit aangezien de meeste fabrikanten het referentiemodel van nVidia of ATi volgen. De verschillen zitten in het meegeleverde softwarepakket en sommige fabrikanten hebben hun eigen koelers ontworpen.

Over welke kaart je moet kopen kan ik weinig zeggen aangezien ik geen ervaring heb met de nieuwste generatie maar in de benchmarks (die je overigens zelf al wel gelezen had ;)) komt de kaarten van nVidia en ATi afwisselend naar voren.

Verwijderd

ze systeem is wel degelijk belangrijk, wat als hij een 2000mhz cpu heeft? dan is het eenbeetje zonden van zijn geld om een GF6800gt te kopen vind je niet?

Verwijderd

Topicstarter
Systeem Specificaties:

NOTE: Ik snap ook wel dat je geen nieuwe AGP kaart in een 200 MHz machine moet stoppen :P

Voeding: Onbekend Merk 350 Watt
Moederbord: Asus A7N8X
Prcessor: AMD Athlon XP 2200+ MHz
Geheugen: 2x TakeMS 512 Meg RAM DDR400 (1024 Meg Ram in totaal)
Videokaart: MSI Geforce 4 Ti 4200 AGP8x 128 Meg Ram met VIVO
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2
Hardeschijf: Seagate Barracuda IV 60GB 7200 RPM 2 Meg Cache
DVD: LG 16x/48x
DVD-/+RW: Lite-On 40x/12x/32x DVD+R(W) 4x DVD-R 4x DVD-RW 2x
Floppy Drive: Samsung 3,5 Inch

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 15:32:
die gt natuurlijk, en als je twijfeld dan lees je wat reviews..... (en uit die reviews blijkt vervolgens weer dat die gt de beste koop in die klasse is!! su6

ps, zoeken helpt!!

en aan de poster boven mij.... wtf boeit zijn overige setup?? hij geeft aan dat hij 450 te besteden heeft en dan is er maar 1 keuze, een 6800 gt?

onee ff vergeten nu krijg ik de hele ati fanclub over me heen dat hij beter een x800pro kan kopen en die modden naar een x800xt..... tragisch voorspelbaar!
Ik heb al een aantal reviews gelezen onder andere die van HardOCP en daar kwam die naar mijn mening ook de 6800GT uit maar ik wou gewoon meningen van meerdere personen die ervaring met deze kaarten hebben en gewoon eens kijken wat de pro's aanraden.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij past de X800 Pro ViVo wel binnen jouw budget. Deze is namelijk te softmodden naar een XT! Kijk even op het X800pro -> X800XT draadje voor welke kaart je het beste kan kopen. Suc6!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sry Needforspeed maar NitroX infinity heeft degelijk wel een punt met te vragen naar de specs. Als je een GT koopt voor een oud zwak systeem, ben je goed gek. Nooit gehoord van zoiets als bottleneck? :X

Verwijderd

de koop de 6800 voor 340 , en leg de rest van je geld neer om een snellere CPU te kopen want een 2200 met een 6800GT of een 800PRO is een beetje zonde. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Odenbarnevelt schreef op 31 juli 2004 @ 15:41:
Sry Needforspeed maar NitroX infinity heeft degelijk wel een punt met te vragen naar de specs. Als je een GT koopt voor een oud zwak systeem, ben je goed gek. Nooit gehoord van zoiets als bottleneck? :X
Zou mijn systeem dan bottlenecken, want ik vind dat ik zelf nogal een redelijk systeem heb.
Of zou ik een andere processor bestellen (Als ik dit zou doen zat ik te denken aan de prijs/kwaliteit AMD Athlon XP 2800+ MHz met Barton Core)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 15:36:
Systeem Specificaties:

NOTE: Ik snap ook wel dat je geen nieuwe AGP kaart in een 200 MHz machine moet stoppen :P

Voeding: Onbekend Merk 350 Watt
Moederbord: Asus A7N8X
Prcessor: AMD Athlon XP 2200+ MHz
Geheugen: 2x TakeMS 512 Meg RAM DDR400 (1024 Meg Ram in totaal)
Videokaart: MSI Geforce 4 Ti 4200 AGP8x 128 Meg Ram met VIVO
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2
Hardeschijf: Seagate Barracuda IV 60GB 7200 RPM 2 Meg Cache
DVD: LG 16x/48x
DVD-/+RW: Lite-On 40x/12x/32x DVD+R(W) 4x DVD-R 4x DVD-RW 2x
Floppy Drive: Samsung 3,5 Inch
Gewoon doen die GT

Ik heb
P4 2.4 (400 fsb)
512 rimm (pc800)
asus i850
en had een ti4600.

nu een gt,... en dat is toch wel merkbaar sneller!
ik mis misschien nog 512 geheugen maar ja.

Dat een videokaart niet 100% tot zn recht komt in een ''langzamer'' systeem, betekent niet dat je er niet op vooruitgaat hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 15:45:
[...]

Zou mijn systeem dan bottlenecken, want ik vind dat ik zelf nogal een redelijk systeem heb.
Of zou ik een andere processor bestellen (Als ik dit zou doen zat ik te denken aan de prijs/kwaliteit AMD Athlon XP 2800+ MHz met Barton Core)
Die 2200+ (266FSB) gaat je absoluut tegenhouden kwa performance. Ik heb toendertijd een Sapphire Radeon 9800 Pro in m`n 2200+ machine gezet. Toen ging ik van 10500 (GF4 Ti 4200) naar 13500 (Sapphire Radeon 9800 Pro). 3 maand geleden overgestapt naar een AMD Athlon 3000+ (333FSB) en toen een score behaald van 16500, en in spellen is de performance increase ook aanzienlijk. :)
Ik zou dus iig een nieuwe processor kopen als ik jou was, en helemaal met de nieuwe videokaarten want een 2200+ is gewoon echt te mager daarvoor. :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 15:45:
[...]

De kaart zal z'n volle kracht niet kunnen laten zien maar je zal er zeker wel op vooruitgaan :)

Kopen dus! :9

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga maar voor de GF 6800 GT 256 Meg denk ik, verder maken me benchmarks en FPS me niet zoveel uit als de games die ik heb maar vloeiend gaan op 1280x1024 (UT2004, Deus Ex 2 etc...) dan vind ik het prima.

Verwijderd

Het hangt er ook vanaf welke games je wilt spelen, de 6800 is beter in Doom 3 (al belooft ATI wel serieus werk te gaan maken van hun OpenGL-drivers), de X800 daarentegen is beter in Far Cry en Half-Life 2. Het verschil tussen SM2.0b en SM3 is overigens te verwaarlozen en de 6800 is niet zo goed in schaduws:

X800: http://www.xbitlabs.com/m...r_sm20b_veg100_bg.jpg&1=1
http://www.xbitlabs.com/i...rcry30/radeon_shadows.jpg

6800: http://www.xbitlabs.com/m...idia_pier_sm30_bg.jpg&1=1
http://www.xbitlabs.com/i...cry30/geforce_shadows.jpg

Bij de 6800 zijn sommige boomtoppen bijna zwart terwijl ze normaal gezien het meeste licht zouden moeten vangen.

Zie ook:
nieuws: Officiële benchmarkresultaten van Doom 3 vrijgegeven
nieuws: ATi belooft betere OpenGL-driver voor Doom 3
nieuws: Door ATi gebruikt Shader Model 2.0b besproken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 16:16 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een tweakers wordt geacht op basis van reviews en ervaringen van anderen ZELF een keuze te kunnen maken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.