Bl44t
Een freesje noem je dat gewoon.Seagate schreef op 31 juli 2004 @ 15:10:
special boortje ofzo
Je topicstart is ook niet erg duidenlijk, probeer eens wat meer info te geven? Maak je een blokje voor je CPU of je GPU oid? Wil je voor prestaties gaan of voor 'makkelijk te maken'?
Er zijn honderden 'bouwtekeningen' van CPU (en GPU) blokjes te vinden op internet, en zat op GoT, heb je al met google een beetje gezocht?
Weet je wel waar je aan begint?
[ Voor 18% gewijzigd door De_Koele_Man op 31-07-2004 15:20 ]
Meh!
Hmm ik wil gewoon een simpel cpu blokje maken voor de lol :)Hoef niet echt prestaties te hebben oid.De_Koele_Man schreef op 31 juli 2004 @ 15:19:
[...]
Een freesje noem je dat gewoon.
Je topicstart is ook niet erg duidenlijk, probeer eens wat meer info te geven? Maak je een blokje voor je CPU of je GPU oid? Wil je voor prestaties gaan of voor 'makkelijk te maken'?
Er zijn honderden 'bouwtekeningen' van CPU (en GPU) blokjes te vinden op internet, en zat op GoT, heb je al met google een beetje gezocht?
Weet je wel waar je aan begint?
zoiets lijk me ook wel leuk : http://www.overclockers.com/tips997/
Bl44t
Daar heb je alleen maar een boor en een dremel voor te hebbenSeagate schreef op 31 juli 2004 @ 15:21:
[...]
Hmm ik wil gewoon een simpel cpu blokje maken voor de lol :)Hoef niet echt prestaties te hebben oid.
zoiets lijk me ook wel leuk : http://www.overclockers.com/tips997/
Ik zal zo es ff pics schieten van mijn wc blokje (home made) en ff uitleggen hoe t in elkaar zit (is ook niet gefreesd, deed t best goed)
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ok zou fijn zijnEl Snorro schreef op 31 juli 2004 @ 15:57:
[...]
Daar heb je alleen maar een boor en een dremel voor te hebben![]()
Ik zal zo es ff pics schieten van mijn wc blokje (home made) en ff uitleggen hoe t in elkaar zit (is ook niet gefreesd, deed t best goed)
Bl44t
Gewoon 2 stukken alu in dit geval, kan ook koper zijn dus.
Van het onderste deel 3/4e van de dikte afgezaagd aan de zijkanten, daarin gaatjes geboord en uitgetapt, slangkoppelingen erin.
In het middelste deel (boven de core zijn in de dunnen bodem nog wat kleine tikjes gemaakt met een boor voor meer koeloppervlakte boven de core.

Dit is het bovente alu stukje, gewoon 4 gaatjes ingeboord voor de schroeven, en 1 in het midden voor een inlaat boven de core

Het de onderkant, heel simpel eigenlijk, gewoon 1 gat geboort dwars en 1 van boven naar benenden (het corepunt).

een stukje fietsband

een t stukkie+slangen+verlopen van 8 naar 10mm (met 10mm slangkoppelingen aan de zijkant maakte het blok geen contact met core, als je m gaat klonen let daar dan op

En een totaalshot
Klik hier voor grote versie
Dit was mijn home made blokje, inmiddels is een 'echt' blok in bestelling (nexxxos Xp) maar dit blok deed t best goed hoor (zit nu tijdelijk op lucht
[ Voor 7% gewijzigd door El Snorro op 31-07-2004 16:38 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Heeft iemand verder nog Turials hoe een blokje te maken?
Bl44t
Vervolgens heel veel gaten boren en
de ontstane gang bij vijlen en schuren...
zodat je een DD Maze idee krijgt
of zoiets:

uit [CiP] Project : Mini Inferno
[ Voor 48% gewijzigd door Jack op 31-07-2004 18:30 ]
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Bl44t
vergelijk al je ontwerpen nu eens met dit:
[ Voor 69% gewijzigd door Super_ik op 01-08-2004 00:57 ]
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd