Toon posts:

Voeding te weinig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende systeem:

MSI 865 Neo 2 Platinum
P4 3,2 Ghz (Prescott)
Twinmos dual channel geheugen (1gb totaal)
Hercules 3d Prophet 9700 Pro
SATA HD (80 GB Maxtor)
Philips Dual Layer DVD brander
En een Aopen tower met een 300 Watt voeding.
Besturingssyteem is WINXP Pro

Nu komt het voor dat spontaan de computer reboot. Dit gebeurt zowel in spellen (FarCry) maar ook in word of excel.

Ik ben al een keer teruggeweest met de computer en daar hebben ze het moederbord en het geheugen vervangen maar het rebooten gebeurt nogsteeds.

Zou het aan de voeding kunnen liggen (m.a.w. die geeft te weinig "power") of moet ik ergens anders aan denken?

Zijn er trouwens programma die het stroomverbruik van je pc kunnen meten?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mzzl

S.

Ik heb de laatste drivers voor zowel het moederbord als voor de videkaart.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 12:52
Grote kans ja. Zit er gewoon een AOpen 300W voeding nodig? Of een ander merk.
Voor zo'n soort PC is 300W (continue) gewoon erg krap. En als je dan ook nog een of ander vaag merk hebt, dat zal hij er helemaal uitklappen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een standaard AOPEN 300 watt voeding in.

Nu had ik al begrepen dat zowel de processor (Prescott) en de videokaart aardig wat stroom nodig hebben om te draaien.

O ja ik heb verder ook nog een draadloze netwerkkaart in de pc zitten (zal ook wel het een en ander aan stroom vreten)

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Klinkt inderdaad als een voedings probleem, overkwam mij bij mijn vorige pc ook wel eens daar zat ook een 300W in heb ik laten vervangen door een 450W (zelfde fabrikant) en het euvel was verholpen.

300W is ook veel te laag imho tegenwoordig, mensen stoppen steeds meer hardware in de PC zonder er bij na te denken of de voeding dat wel trekt.
Vooral met die niewe v/c die steeds meer nodig hebben.

Smiling as the shit comes down...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21
Heb je geen monitoringtool waarmee je de spanning op je moederbord kunt zien? Ik kan dit nl. wel met mijn ASUS moederboard (met PIV 3Ghz).

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo'n progje zit er wel bij maar daar word ik niet veel wijzer van.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
toevallig geluidskaart -> had laatst ook reboots , bleek dat de windows driver van SB5.1 niet goed werkte. Misschien iets, ik zeg niet dat het het is, maar even rekening mee houden.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid zit op het moederbord geintegreerd. Ik heb daar de laatse drivers voor geinstalleerd.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Wat zijn je CPU temps? en heb je het bios van je MSI ook goed ingesteld? Want heb zelf ook zo'n MSI gehad, die standaard op overclocken stond als hij het zwaar kreeg. Bij MSI heet dat D.O.T.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 13:37

w0w

Heb je de 'feature' van Windows wel uit staan, die er voor zorgt dat je geen foutmelding te zien krijgt (BSOD ed) maar dat ie automatisch reboot? (Staat in de faq hoe dat moet)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dat je via de FAQ en het Beleid van dit subforum kunt vinden. Onder het gedeelte Voeding kun je zekere richtlijnen vinden alsook een link naar het "Welke voeding?" topic in Overige Hardware :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

... mmm ja... 300Watt kan kritiek laag zijn Aopen is goed hoor... maar er zijn grenzen aan wat een 300W voeding aan kan.

Je moet eens kijken naar de voltlijnen..bijvoorbeeld als je 12v+ lijn maar 11v of 11,2v heeft IN RUST...dan zit je veel te laag om ook de toppen aan te kunnen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
De temperatuur van de onderdelen is goed.
Volgens mij zijn de volt lijnen ook goed.
Maar ik denk dat ik een andere voeding ga aanschaffen.
Ik zat te denken aan een Nexus NX-3500 of de NX-4090. Heeft iemand daar ervaring mee?

ps.. bedankt voor jullie opmerkingen

Verwijderd

Ervaringen genoeg: Nexus Breeze, ervaringen? ...

Heb je al eens memtest gedraait om geheugen/CPU problemen uit te sluiten? Al een CPU burn-in test gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb mijn pc teruggebracht toen ik voor het eerst die opstartproblemen kreeg. En het bedrijf heeft toen wat test gedaan en naar aanleiding daarvan het MB en het geheugen vervangen. Daarna hebben ze weer tests gedaan en toen bleek zowel het Mobo als het geheugen goed. Dus ik neem aan dat ik die 2 dingen als oorzaak kan uitlsuiten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 08:14:
Heeft iemand daar ervaring mee?
Is het nog niet duidelijk dat je op een enorm ervaringendatabase zit te posten :? We hebben hier bijna 1 miljoen topics en ruim 20 miljoen posts. Lijkt me sterk dat je daartussen nergens ervaringen kunt vinden ..

Met de Search kun je deze heel makkelijk terugvinden:
[search=nexus nx 3500]
[search=nexus nx 4090]

Verder is de FAQ van dit subforum ook duidelijk over ervaringenrequests. Da's helemaal niet nodig hier op GoT :) Vóórdat je ook maar 1 topic of reply post is het wel de bedoeling dat je de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum (iig minimaal globaal) kent. Neem deze eens op je gemak door, steek je gelijk ook wat van op :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door BalusC op 02-08-2004 08:56 ]

Pagina: 1