De Nieuwe GBA2

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 22:04
Nintendo schijnt aan een nieuwe (opvolger van de) GBA te werken.
Hij moet de strijd dan echt aan gaan met de PSP.
Als de DS minder verkoopt dan verwacht kan deze GBA2 sneller komen dan verwacht, en andersom.
Ik verwacht een of andere ontzettende innovatieve ingeving van Nintendo, met cube graphics (tegenover PS2 graphics op de PSP) en nog meer vette shit erin (dvd, mp3, camera weetikveel)

K weet niet of er nog een topic over de GBA2 loopt, kon hem iig niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

er is verder nog helemaal niets over de opvolger van de gba bekend, behalve dus dat nintendo 'm sneller gaat uitbrengen als de DS het niet goed zou doen. maar van nintendo hoef je geen "extra" shit te verwachten, dus ga maar alvast gewoon uit van een handheld zonder mp3 of dvd functies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hij schijnt in amerika/japan./china al uit te zijn.. heb al pics gezien..

het onderste schermpje is touch screen.. er zijn al best wat artiekelen geweest over de nieuwe GBA..

ook is er een NES versie uit... eigenlijk een stukje emulator software erin.. heb vandaag heir op mijn werk er even mee gespeeld. best leuk :) maar ik heb tha real thing.. so..who needs gba :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Gitaarwerk schreef op 31 july 2004 @14:41:

het onderste schermpje is touch screen.. er zijn al best wat artiekelen geweest over de nieuwe GBA..

ook is er een NES versie uit... eigenlijk een stukje emulator software erin.. heb vandaag heir op mijn werk er even mee gespeeld. best leuk maar ik heb tha real thing.. so..who needs gba
¿Qué?
Hij is nog nie uit. En de DS heeft een onderste scherm dat touchscreen is. T lijkt me niet dat de GBA 2 ook 2 schermen heeft...
En van de GBA SP is een NES versie uit nu...Waar heb je het over echt?
En ff ter verduidelijking de GBA2 is NIET hetzelfde als de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Gitaarwerk schreef op 31 juli 2004 @ 14:41:

ook is er een NES versie uit... eigenlijk een stukje emulator software erin.. heb vandaag heir op mijn werk er even mee gespeeld. best leuk :) maar ik heb tha real thing.. so..who needs gba :P
fantastisch hoe bullshit de wereld in komt :P

- hij is nog niet uit in amerika/japan en al helemaal niet in china.
- pics kan je nog niet gezien hebben van de gba 2
- de nes versie is de gba sp, de slankere versie van de gba, zit geen emultor software in verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 11:42

Jumpiefox

Hoi ?

En ik denk niet da de gba2 die extra troep functies gaat bevatten =) zoals een camera o.O? dvd etc etc.

Allemaal onnodig voor een handheld en het apparaat wordt er alleen maar groter van.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ah.. my mistake.. klopt.. :)
heb even na zitten zoeken..

de GBS SP is inderdaad een nes versie uit.

correctie dan met de DS & GBA 2

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

eswa schreef op 31 juli 2004 @ 14:33:

Ik verwacht een of andere ontzettende innovatieve ingeving van Nintendo, met cube graphics (tegenover PS2 graphics op de PSP)
En daarmee de Nintendo DS overbodig maken? Ze zouden wel gek zijn.
en nog meer vette shit erin (dvd, mp3, camera weetikveel)
Haha, als je je zelfs maar een klein beetje zou verdiepen in het bedrijf Nintendo, dan zou je weten dat dat totaal indruist tegen alles waar ze altijd voor hebben gestaan.

Ik denk dat de GBA2 niet zo heel veel zal verschillen van de huidige GBA(SP). Hooguit met wat kleine aanpassingen zodat hij tegen die tijd met de opvolger van de gamecube kan linken. En misschien dingen als een helderder scherm, beter geluid enzo. Als ze echt serieus van plan zijn om hun spellen op 3 verschillende "pilaren" uit te gaan brengen, dan moet de gameboy haast wel de pilaar blijven voor traditionele spellen met 2D graphics. Anders worden de verschillen tussen al die platformen wel heel erg klein. En ik heb daar persoonlijk ook helemaal geen moeite mee. :) Er zijn op de GBA toch al wel een paar pareltjes uitgekomen die nooit het levenslicht hadden gezien als men zich alleen nog maar op 3D zou hebben gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik ben het wel met je eens. Maar Nintendo zegt ook dat als de DS niet goed verkoopt (en dus Sony een deel van hun monopolie positie wegneemt) dat ze dan de GBA2 lanceren, en dan moet die de strijd aan kúnnen gaan met de PSP.
En zonder al die extra's en 3d lukt dat ze niet...

offtopic: Ik denk overigens wel dat de DS het gaat redden. Ik heb al meerdere poll's hier en daar gehouden en gezien, waaruit blijkt dat mensen de DS liever willen hebben dan de PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik hoop dat de GBA2 2d blijft, en dat ze de techniek dus heel goedkoop op de markt kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

Waarom 2D. 3D is de toekomst. Anders koop je maar een NES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Anoniem: 119903 schreef op 31 juli 2004 @ 17:04:
Waarom 2D. 3D is de toekomst. Anders koop je maar een NES :)
geef mij maar een GBA voor pakweg 50 euro, met 2d games (goedkoop hoop ik dan maar) , ipv 3d, waarvoor je de DS al hebt, en tig keer duurder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik zie het nut niet in om hier nu al een topic over te openen? Tegen de tijd dat Nintendo er echt wat bekend over maakt zitten we al tegen eind 2005/begin 2006 aan. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat we pas in 2007 er weer iets over horen(en dan moet je nog wachten tot dat ding hier in de winkel ligt :X ), tot die tijd zou dit topic een beetje leeg blijven.

Ik denk zelds dat de opvolger van de Game Boy Advance nooit het daglicht zal zien. Nintendo neemt een enorm risico met de NDS. Nintendo heeft dit natuurlijk door en wil het risico verminderen dat Sony door het floppen van de NDS de markt in handen krijgt. Dus komen ze met een opvolger voor de GBA die dan weer moet zorgen dat Sony de markt niet in handen krijgt. Als de NDS juist wel een succes wordt brengen ze de GBA2 niet uit, anders zouden ze zichzelf enorm in de vingers snijden. De uitlatingen van Nintendo tot nu toe lijken dat te bevestigen. De GBA2 is dus meer een veiligheidsmaatregel in plaats van een vernieuwende handheld.

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 31-07-2004 17:38 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Als de DS zou floppen komt die GBA2 heel snel (volgens nintendo). En aan gezien ze zeggen er aan te werken, kan dat best kloppen. Dus dat ie misschien niet komt zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat ie vrij snel komt.
En het is grappig om over te speculeren/discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

eswa schreef op 31 juli 2004 @ 17:42:
Als de DS zou floppen komt die GBA2 heel snel (volgens nintendo). En aan gezien ze zeggen er aan te werken, kan dat best kloppen. Dus dat ie misschien niet komt zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat ie vrij snel komt.
En het is grappig om over te speculeren/discussieren.
Er is zo weinig om over te speculeren dat je het nog in het GBA topic kan doen, waar dat ook gedaan wordt. Er is ook nog geen topic over de PS3, X-Box 2 of Nintendo Revolution, omdat het daar ook zo is dat dat in de PS2, X-Box en GameCube gedaan kan worden totdat er meer bekend over is. Op die consoles zullen we ook veel minder lang op moeten wachten dan de GBA2, als die er ooit komt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6193

Hmm...ik heb juist "ergens" gelezen dat de GBA2 niet zo heel lang op zich laat wachten. Meer herfst 2005. En zou de PSP met gemak "wegblazen". Nou vind ik de PSP (PlayStation in het algemeen) niet zo heel bijzonder...krijg er over het algemeen een beetje "meer van hetzelfde" gevoel bij. Al zijn de graphics natuurlijk zeer mooi, ik vind het het juist het minpunt hebben wat iedereen van Nintendo (DS) zegt: Ze brengen alleen "ports" uit.

Jammere van Nintendo is dat de enige echt goede games door Nintendo zelf worden uitgebracht.... Maar dat is ook wel weer hun grote pluspunt. Nintendo heeft een bepaald soort "genre" aan games dat men niet op andere consoles vindt. Waarschijnlijk is dit vanwege hun motto "never change a winning formula".
Ze steken "oude" games in een nieuw jasje...zo herken je games (je weet hoe het er ongeveer zal uitzien...hoe het speelt, maar er blijft toch genoeg over om te ontdekken) en blijft het toch leuk en interessant.

De X-Box heeft ook aardig wat goede games, maar imo is het toch een PC-console (Lees: een console die PC-games heeft). De playstation (2) heeft mij nog nooit enigzins getrokken. Op sommige games was ik wel jaloers (Final Fantasy e.d.), maar over het algemeen vond ik het maar een beetje een over-hyped zooitje.
Nou moet ik ook zeggen dat het "realisme" (in de zin van simulatie) mij geenzins meer pakt. Ik speel games alsof ik een boek zou lezen: Ik wil gewoon ff in een fantasy wereld zijn..l.en die als dusdanig ontdekken.

Ik hoop dat de GBA2 meer op dit soort gamez gericht zal zijn, en dat de NDS (was toch eerst GB-DS?) hier naartoe zal werken. Het rare van de DS is, het heeft veel potentie, maar er wordt maar weinig van die potentie laten zien.
Het eerste wat ik dacht bij de DS was "kopen!", het eerste wat ik dacht bij de PSP was "Hmm, maar ff in de gaten houden". Ik hoop dat de GBA2 beide argumenten wegvaagt en dat ze een betere "launch line-up" zullen hebben.

Imo is het gewoon afewachten tot er meer wordt "ge-showed", voordat ik definitieve conclusies kan trekken. Wat ik van de GBA2 heb gehoord is dat het een uber apparaatje wordt, echter het grootste minpunt van de PSP zou er ook in zitten: een CD/Disc-drive. Ik ben benieuwd wat ze daarvan gaan maken.

Zoals al eerder gezegt: Er is nog te weinig bekend, "rumors" en/of feiten om er ook maar enige speculatie over te hebben.

BTW: meeste dingen genoemd in deze "reply" kunnen het beste als geruchten worden beschouwd. Meeste informatie komt uit "questionable" bladen/sites etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Het ziet er nu inderdaad naar uiit dat er "binnenkort" een opvolger voor de GBA komt:
Next Generation Game Boy

We don’t have any specific numbers for the next Game Boy, but we’ve got plenty of information nonetheless. Do note, this isn’t information about the DS. The next Game Boy will supposedly launch some time in 2006.

The working title is "Game Boy Evolution".
The system will have a flip-top design, similar to the GBA SP.
Games will come on mini-discs, as opposed to cartridges.
The graphics will be slightly better than those found on the Sega Dreamcast.
Bluetooth wireless networking will be built in.
The system will feature backwards compatibility, but not in the same way the GBA plays old Game Boy games. Supposedly there will be a device that will allow you to download games from their carts into a harddrive-like element of the new Game Boy. Confusing, yes, but that's all we've managed to gleam. Speculate as you like.
The system's screen will be lit, similar to the GBA SP.
http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=296
Het is niet zeker dat deze gegevens daadwerkelijk in de GBE komen, maar totdat iemand andere informatie heeft, ga ik er wel van uit

Ziet er wel weer veelbelovend uit. Niet veel innovatie, maar wel top-graphics zo te zien. Ik vraag me alleen af hoelang dit dingetje op zijn batterijen gaat lopen, want de spellen staan blijkbaar op minidisks, en die moeten draaien => - batterijtijd
Maja, dat zullen we wel zien/horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

eswa schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:33:
Het ziet er nu inderdaad naar uiit dat er "binnenkort" een opvolger voor de GBA komt:

[...]

http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=296
Het is niet zeker dat deze gegevens daadwerkelijk in de GBE komen, maar totdat iemand andere informatie heeft, ga ik er wel van uit

Ziet er wel weer veelbelovend uit. Niet veel innovatie, maar wel top-graphics zo te zien. Ik vraag me alleen af hoelang dit dingetje op zijn batterijen gaat lopen, want de spellen staan blijkbaar op minidisks, en die moeten draaien => - batterijtijd
Maja, dat zullen we wel zien/horen.
Deze gegevens zijn al heel oud. Ze zwerven al minstens een jaar over het internet. De gegevens over de GBE lijken me niet realistisch. Als er een GBE komt, waarom heeft die dan Bluetooth multiplayer? Dat zou een reusachtige sprong achteruit zijn ten opzichte van WiFi in de DS. Het is ook meteen een stuk moeilijker om met de GBA online te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ja, dat van BT op de GBE vond ik ookal raar, na even ge informeerd te hebben wat nu precies het verschil is, en wat beter is...(wifi is beter)
Het ziet er naar uit dat het gewoon een PSP van nintendo wordt...denk'k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

IGN heeft wat betrouwbaarder nieuws over de GBE. Het is wel redelijk interessant om te lezen. Volgens Matt van IGN wordt de GBE een portable versie van de GameCube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nieuwe geruchten.
New Game Boy this year?
Nintendo may plan to introduce the follow-up to its most popular system in 2005

NEW YORK (CNN/Money) - While Nintendo's next generation console gaming system likely won't hit living rooms until 2006, that doesn't mean the company won't introduce new hardware this year. A new analyst report suggests the company is planning to ship the next version of the Game Boy portable gaming system by the end of 2005.

If so, that would be the third new handheld gaming system in as many years for Nintendo, whose Nintendo DS was one of the hottest items of the 2004 holiday season and Game Boy Advance SP was one of the must-have gifts of 2003. The new Game Boy would face stiff competition, though, from Sony's PSP - which will hit U.S. stores in March.

"We believe it is likely that the next version of the Game Boy Advance SP will ship as early as this holiday, ahead of most expectations of calendar year 2006," wrote P.J. McNealy of American Technology Research.

The new system, he predicts, will launch at a $99 price point, with prices on the Game Boy Advance falling to $49. Nintendo DS prices, he wrote, will likely remain unchanged.
Nintendo representatives were unavailable for comment.

Official confirmation of the new Game Boy could come as early as March 10, when Nintendo president Satoru Iwata is scheduled to give a keynote speech entitled "The Heart of a Gamer" at the upcoming Game Developer's Conference in San Francisco.

It's unclear at this point what sort of advances might be found in a new Game Boy. While this may be a graphical leap forward like many next generation consoles, it could just as easily be an incremental step, slightly enhancing the company's current offering.

Releasing a new Game Boy on the heels of the Nintendo DS, which features two screens and a touch pad, might seem a bit odd, but Nintendo has been quite vocal in saying the two systems are built for different audiences. The Game Boy has traditionally been aimed at children, while Nintendo hopes to reach an older audience with the DS.

McNealy said the numbers seem to be backing Nintendo up.

"The Nintendo DS has, by and large, been additive to Nintendo software revenue and units sales and not cannibalistic," he wrote. "Even with the DS launch in November, GBA software revenue and unit sales were up double-digits in December and January."

That's not to say it has all been smooth sailing for the DS. While the system enjoyed tremendous success during the holiday period, software sales have been rather disappointing. So far in 2005, new title releases have been minimal, which has stymied the system's momentum.

And the imminent launch of the PSP will only make the fight harder. Sony's system has been getting rave reviews from overseas users - and demand will almost certainly exceed supply when the PSP launches in the U.S.

But a new hardware launch would help keep Nintendo top of mind with consumers during the holiday season. Sony will be heavily promoting the PSP as December draws near - and Microsoft is expected to launch the next version of its Xbox gaming system this fall. Without a new device, Nintendo could easily be overshadowed.

There's also the real threat of piracy with the current generation of Game Boys. Although piracy of GBA games has not been a major problem in North America, the company has seen a dramatic rise of digital theft in the Asia-Pacific region. The cartridges used for GBA cards are fairly easy for hackers to crack and the games are often posted online. The DS, which uses flash memory cards, has not had the same problems, writes McNealy.

A new Game Boy could give a boost to some game publishers. While industry leader Electronic Arts (Research) and Take Two Interactive Software (Research) do not have big presences on Nintendo's handhelds, THQ (Research) makes a large number of games for the system. And Activision (Research) has shown an increased interest in them recently.

"We believe that a new GBA SP could mean between $10 million to $20 million of additional revenue for both Activision and THQ in FY06, and an additional $0.02 to $0.04 in earnings," wrote McNealy.

The question is, though: Will Nintendo's audience be willing to shell out another hundred bucks (or more) for the third year in a row? Or will they invest their gaming dollars elsewhere?
Bron: CNN.com

[ Voor 3% gewijzigd door Icelus op 28-02-2005 23:18 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 13:17
Niet echt handig om een topic van ruim een jaar te kicken met enkel een quote van een website. Dit past beter in Het Grote GBA topic Deel 4 aangezien het niet echt een hele grote nieuwswaarde betreft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.