Toon posts:

Extreme 3D Pro Configuratie Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu al een paar maanden de Extreme 3D Pro. Ik speel veel battlefield1942 dus daar gebruik ik m dan ook voor. Maar ik heb er een probleem mee, als ik de joystick aansluit het standaard bliepje van windows dat er een USB apparaat is gevonden, vervolgens check ik ff bij configscherm -> spel besturingen of dat goed zit en dat klopt dan allemaal voor de joystick.

Ik start BF1942 op en zet m daar bij controllers en stel de juiste knoppen in voor bij het vliegen, vervolgens laad ik een level en ik wil opstijgen met een vliegtuig maar dan gebeurt het ineens, het lijkt wel of het centrale punt van de joystick naar links verschuift... Als ik m dus vol naar rechts trek dan maak ik maar een klein bochtje, terwijl als ik m vol naar links trek ie een perfecte bocht maakt.
Als ik nu dus de joystick loslaat blijft de plane maar bochten maken omdat het middenpunt is verplaatst :S

Hetzelfde probleem heb ik met andere flightsims (IL2 Sturmovik, MSFlight Sim 2004 etc.)

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe je dit moet oplossen?
Bedankt alvast

Matthijs

Verwijderd

heb je de joystick al op een andere computer geprobeerd ? Misschien is de joystick niet in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goed idee, heb ik nog niet eens aan gedacht en ga het nu meteen ff doen!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt ook niet... Het probleem blijft :'(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
En tijdens de calibratie zet je hem keurig in het midden neer?

Let je tijdens die wizzard wel op dat je hem 2 x in exact in het midden (dus loslaten) moet zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt het over de wizard in Windows toch he?

edit:

Ik kan het apparaat niet kalibreren, als ik in configuratie scherm op spelbesturingen klik en dan de joystick selecteer. Vervolgens klik ik op eigenschappen maar dan zie ik nergens een knop om de joystick te kalibreren, ik zie wel diverse metertjes die reageren als ik de joystick beweeg of knoppen indruk maar dat is een testpagina dacht ik :/

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 12:04 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem nu ook weer eens met BattleField Vietnam.

Ook de Extreme 3D Pro. Mijn broertje had ook al het zelfde probleem, steeds dat ie naar links "gaat".

Calibreren helpt niets, want de ene keer staat ie gewoon goed en dan andere keer weer niet :? . Mooi waardeloos, mijn broer heeft al een nieuwe gekocht, daar heb ik niet zoveel zin in.

Garantie is al verlopen.

Iemand een idee?

Verwijderd

Ik heb de tips van de mensen hierboven al opgevolgd, maar nog geen succes.
Pagina: 1