Server : Linux, welke versie weettik niet. De server deelt wel gewoon adressen uit want de 2 andere comps krijgen wel een ip.
PC : XP Pro..Heeftet altijd gedaan totdat ik een hoop spyware had verwijderd. Na een reboot deed internet het opeens niet meer(hij kreeg geen ip meer)
Hardwarematig klopt alles, de bedrading is goed, hij geeft nml aan dat er een netwerkverbinding is.
Van de server krijg ik normaal een ip en normaal zou ik 'm ook vinden als ik m zou pingen, beide dingen lukken niet meer. Als ik in dos een nieuw ip aanvraag(ipconfig /renew) krijg ik deze foutmelding :
Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket
Als ik probeer t ip te releasen (ipconfig /release) doettie nix, ik krijg dan gewoon mn huidige ip te zien.
Er is wel gewoon een LAN verbinding maar heb wel een Winip (169.blabla.)
De gateway is goed ingesteld evenals de DNS..
Nu isset probleem dus; ik kan niet internetten, ik krijg geen ip.
Iemand ideëen?
update :
Als ik alles handmatig invoer kan ik de server wel pingen.
PC : XP Pro..Heeftet altijd gedaan totdat ik een hoop spyware had verwijderd. Na een reboot deed internet het opeens niet meer(hij kreeg geen ip meer)
Hardwarematig klopt alles, de bedrading is goed, hij geeft nml aan dat er een netwerkverbinding is.
Van de server krijg ik normaal een ip en normaal zou ik 'm ook vinden als ik m zou pingen, beide dingen lukken niet meer. Als ik in dos een nieuw ip aanvraag(ipconfig /renew) krijg ik deze foutmelding :
Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket
Als ik probeer t ip te releasen (ipconfig /release) doettie nix, ik krijg dan gewoon mn huidige ip te zien.
Er is wel gewoon een LAN verbinding maar heb wel een Winip (169.blabla.)
De gateway is goed ingesteld evenals de DNS..
Nu isset probleem dus; ik kan niet internetten, ik krijg geen ip.
Iemand ideëen?
update :
Als ik alles handmatig invoer kan ik de server wel pingen.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 16:21 ]