Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem opstarten nieuw systeem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe pc gekocht. nou ja onderdelen en zelf gebouwd.
alles werkt apart..

nu heb ik een probleem met de power switch connector. het gaat hier om een
"acrylic Sunbeamtech blue case" en een "DFI Lanparty Pro875B" op het moederbord zitten 2 knopjes om de pc via het moederbord aan te kunnen zetten en te resetten. nou heb ik de power switch aangesloten en dan werkt mijn power knop verkeerd.

namelijk :
zodra ik de pc aanzet, schakelt deze zichzelf uit na 5 sec. (net of hij de knop inhoud) als ik de knop indruk en ik houd de knop daarna ingedrukt. dan start hij wel door. laat ik de knop dan los.. dan schakelt hij zichzelf weer uit. hij doet het omgekeerde van een normale knop dus.. als ik de power switch van mijn moederbord af laat. en de pc via mijn moederbord aanzet dan start hij wel netjes door..
weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen? ik heb ook al geprobeerd de switch andersom op de 2 pins te zetten en dat werkt ook niet.

Verwijderd

reset en power switch omgewisseld?, tja kan ook niet heh

zit een foute schakelaar in dus, mss case terugbrengen en nieuwe vragen of switch zelf vervangen

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Probeer het eens op deze manier:
er zitten dus twee pinnetjes op je moederbord waar je normaliter je case-powerbutton op aansluit. Haal deze eraf. Pak dan iets wat geleid, bijvoorbeeld een paperclip ofzo. maak dan eventjes contact tussen die twee pinnetjes. Start de PC dan wel door? Dan is de button van de case kapot. Start hij dan niet door, en kapt hij weer na 5 sec, dan is het je voeding of je moederbord wat de bottleneck is. (Je hoeft dus maar echt een fractie contact te maken, net als wanneer je de button indrukt)..

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

HyperioN. schreef op 31 juli 2004 @ 15:10:
Probeer het eens op deze manier:
er zitten dus twee pinnetjes op je moederbord waar je normaliter je case-powerbutton op aansluit. Haal deze eraf. Pak dan iets wat geleid, bijvoorbeeld een paperclip ofzo. maak dan eventjes contact tussen die twee pinnetjes. Start de PC dan wel door? Dan is de button van de case kapot. Start hij dan niet door, en kapt hij weer na 5 sec, dan is het je voeding of je moederbord wat de bottleneck is. (Je hoeft dus maar echt een fractie contact te maken, net als wanneer je de button indrukt)..
erm, heb je wel gelezen :?
of probeer je gewoon een quota te halen hier?

lijkt mij verder dat de schakelaar gewoon stuk is

[ Voor 4% gewijzigd door Rebels op 31-07-2004 15:36 ]

• HyperioN
Rebels schreef op 31 juli 2004 @ 15:35:
[...]

erm, heb je wel gelezen :?
of probeer je gewoon een quota te halen hier?

lijkt mij verder dat de schakelaar gewoon stuk is
ja ik heb gelezen, en wtf is een quota?
verder begrijp dus helemaal niet wat jij met deze post wil zeggen...het lijkt jou maybe dat de schakelaar kapot is maar dat weet je niet zeker.en dus geef ik hem een methode om dat te 'onderzoeken'
maybe is het wel zijn mobo hoor...

[ Voor 30% gewijzigd door HyperioN op 31-07-2004 16:38 ]

Verwijderd

in zn eerste post zegt hij duidelijk dat hij de pc succesvol kan opstarten door contact te maken tussen de pinnetjes

waaruit direct valt te concluderen dat zn powerbutton defect is

• HyperioN
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 16:42:
in zn eerste post zegt hij duidelijk dat hij de pc succesvol kan opstarten door contact te maken tussen de pinnetjes

waaruit direct valt te concluderen dat zn powerbutton defect is
oh ja? waar zegt ie dat dan?
hij heeft een knop op zn mobo zitten waar je hem op kan inschakelen, NIET door contact te maken tussen de pinnetjes.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:03

Exigence

dnkroz

Die knoppen op het moederbord zitten direct doorverbonden aan de pinnetjes ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 18:56
HyperioN. schreef op 31 juli 2004 @ 16:59:
[...]

oh ja? waar zegt ie dat dan?
hij heeft een knop op zn mobo zitten waar je hem op kan inschakelen, NIET door contact te maken tussen de pinnetjes.
als ik de power switch van mijn moederbord af laat. en de pc via mijn moederbord aanzet dan start hij wel netjes door..

daar dus

A wise man's life is based around fuck you

• HyperioN
zwelgje schreef op 31 juli 2004 @ 17:02:
[...]

als ik de power switch van mijn moederbord af laat. en de pc via mijn moederbord aanzet dan start hij wel netjes door..

daar dus
nofi...interpretatiefoutje van óf mijn kant, of jullie kant.
kijk ik vat het op als: "Als ik de case-powerbutton eraf laat en dan de pc aanzet via de knop op mijn moederbord werkt het wel".

Mja, als wat Exigence zegt waar is, dus dat die powerbutton op het mobo direct verbonden is met die pinnetjes, is het idd een defecte powerbutton..
soz voor * HyperioN moeilijk doen dan...ik zoek alleen oplossingen nooit zo simpel ^^

Verwijderd

lol, nofi, he maar toch beetje duidelijk hé :z

altijd moeilijk doen heh :P

Verwijderd

zwelgje schreef op 31 juli 2004 @ 17:02:
[...]

daar dus
op het moederbord zitten 2 knopjes om de pc via het moederbord aan te kunnen zetten en te resetten. nou heb ik de power switch aangesloten en dan werkt mijn power knop verkeerd.
:z

Laat hem dus eerst maar ff testen met de paperclip...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

schakelaar is het gewoon, dat is een maak schakelaar die dus niet terugkeert naar zijn 0 positie, zoals een at voedingsschakelaar.
Pagina: 1