Toon posts:

@home/router - internet valt steeds weg (DCOM probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik weet dat hier veel topic over zijn maar toch nog een topic hierover. Ik heb de andere topics zorgvuldig doorgelezen en daar zie ik meestal alleen maar oorzaken in staan waar de oplossingen ontbreken. Jammer.

De verbinding valt om de x aantal minuten weg, soms zitten er 2 minuten tussen en soms 20. Het is te herkennen aan het feit dat mirc * [10053] Software caused connection abort aangeeft, en ik wordt automatisch afgemeld bij MSN. Het probleem doet zich ook voor in CS, ik hang dan voor een aantal seconden en krijg een Connection Problem. Meestal duurt dit cs. 5 seconden of langer.

Ik heb dit probleem sinds dat ik van vakantie weerkwam. De warmte kon een oorzaak zijn heb ik gelezen in een van de draadjes, maar dat lijkt me sterk.

Ik heb al verschillende dingen lopen proberen. Zo heb ik de pc direct aangesloten op m'n kabelmodem..en dit hielp. Dus het probleem zit hem in de router. Vervolgens een firmware-upgrade gedraaid (nu firmware 2.06), maar dit mocht ook niet baten. Dan maar router gereset en terug gezet naar fabrieksinstellingen en daarna weer oude settings teruggezet (backup gedraaid, en die terug gezet). Maar dit mocht ook niet baten. RIP uitzetten zou ook een optie zijn, maar hier heb ik geen ervaring mee en ook nog niet geprobeerd. Kunnen mensen zeggen wat voor een gevolgen dit met zich meebrengt als ik het uitzet? btw, ik kan kiezen uit RIP1 en RIP2..

Als ik dan via m'n logs check zie ik dit staan:
De server {0002DF01-0000-0000-C000-000000000046} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.
Specs:
# Windows XP Home
# Buffalo 54Mpbs Wireless Broadband Router 128bit WEP - wbr-g54-2
Meer informatie: http://www.buffalo-techno...ucts/wireless/wbr-g54.htm
Verder heb ik een @home vebinding, met een com21 kabelmodempje.

Behoorlijk irritant probleem, en ik hoop dat iemand mij een eindje op weg kan helpen.

Verwijderd

Dit is in ieder geval een bekend probleem met com21 modems.
't schijnt ermee te maken hebben dat het com21-platform alle informatie (over je gateway) naar alle aangesloten modems doorstuurt. Het modem en pc, heeft met deze grote hoeveelheid data geen problemen (kijken ook voor een deel selectief), maar de meeste routers kunnen hier niet mee omgaan, wat resulteert in bovengenoemde problemen. Dat je het probleem pas sinds een week ervaart kan goed kloppen, @home heeft rond die tijd snelheidsverhogingen doorgevoerd waardoor er meer data over het netwerkt doorgepompt wordt.

Een oplossing voor dit probleem is er eigenlijk niet. Zowel @home als diverse router-fabrikanten schijnen er mee bezig te zijn, maar concreet is er nog niets/weinig.

Overstappen naar het DOCSYS-platform (bij @home vragen om een motorola modem), zorgt er in iedergeval wel voor dat alles weer met router werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik heb mij update al een maand of 2 geleden gehad, @home Breedband. Verder ben ik nogal huiverig voor Motorola's. MIjn com21 heeft het - tot nu toe - altijd goed gedaan, en ik hoor van mensen die onlangs een Motorola hebben gekregen dat hun upload flink is gedropped. Maargoed, ik zal eens informeren. Mezelf ook nog even verdiept in RIP.
The Routing Table Protocol (RIP, also called RIP1) is used to exchange data between routers.
If you allow the AirStation to send RIP information, it will be distributed among other routers.
Similarly, if you allow the AirStation to receive RIP information, the AirStation's routing table will incorporate the information it receives from the other routers.
..rechtstreeks van me router-help geplukt..

Denk dat ik hiermee wel goed zit, zal even diverse settings proberen en kijken of het ook daadwerkelijk helpt. Maar weet iemand hier ook (negatieve) gevolgen van als je dit uitzet?

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:00
Volgens mij hoort RIP op het @Home netwerk uit.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 14:05:
Dit is in ieder geval een bekend probleem met com21 modems.
't schijnt ermee te maken hebben dat het com21-platform alle informatie (over je gateway) naar alle aangesloten modems doorstuurt. Het modem en pc, heeft met deze grote hoeveelheid data geen problemen (kijken ook voor een deel selectief), maar de meeste routers kunnen hier niet mee omgaan, wat resulteert in bovengenoemde problemen. Dat je het probleem pas sinds een week ervaart kan goed kloppen, @home heeft rond die tijd snelheidsverhogingen doorgevoerd waardoor er meer data over het netwerkt doorgepompt wordt.

Een oplossing voor dit probleem is er eigenlijk niet. Zowel @home als diverse router-fabrikanten schijnen er mee bezig te zijn, maar concreet is er nog niets/weinig.

Overstappen naar het DOCSYS-platform (bij @home vragen om een motorola modem), zorgt er in iedergeval wel voor dat alles weer met router werkt.
Ehm, RIP uitzetten (want dat lijkt niet uit te staan bij de TS, lijkt me ook een erg goede optie...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, RIP reception from LAN stond op 'Both RIP1 and RIP2', deze heb ik nu op 'None' gezet - uit dus. Sindsdien geen problemen meer gehad, ook in de logs staan geen fouten meer over DCOM. Bedankt. _/-\o_

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 02:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bah, bah, bah....hij is er weer een aantal keren uitgevlogen. ;(
Iemand nog suggesties?
Pagina: 1