[hotmail] nieuws van hotmail?

Pagina: 1
Acties:

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37
BELANGRIJKE INFORMATIE OVER JE ACCOUNT

Beste gebruiker van MSN® Hotmail®,

We willen jou, als gewaardeerd lid van MSN Hotmail, laten weten dat er een belangrijke upgrade zal plaatsvinden.

We gaan de bescherming tegen virussen verbeteren. Hiermee wordt MSN Hotmail de enige, wereldwijde, gratis e-mailservice die zowel inkomende als uitgaande berichten scant op virussen en wormen en deze ook verwijdert, voordat ze in je Postvak IN terechtkomen.

Behalve een wereldwijde bescherming tegen virussen blijf je ook beschikken over de huidige voordelen van MSN Hotmail: - Filters tegen ongewenste e-mail waarmee je zelf bepaalt welke berichten je in je Postvak IN binnenkrijgt. Je kunt je filters instellen op Exclusief, zodat je alleen berichten ontvangt van je contactpersonen, de servicemeldingen van Hotmail en nieuwsbrieven die je hebt aangevraagd.

- Integratie met MSN Messenger, waarmee je nog beter contact onderhoudt met al je belangrijke contactpersonen. Extra functies zoals aangepaste emoticons, de weergave van afbeeldingen en mogelijkheden tot het gebruik van een webcam.
Bedankt dat je gebruikmaakt van MSN Hotmail.

Binnen twee weken ontvang je meer nieuws over deze ontwikkeling. Houd je e-mail daarom in de gaten.

Bedankt en tot snel.

De MSN-ledenservice

Je hebt dit bericht ontvangen omdat je lid bent van MSN Hotmail. Je wordt hierin geïnformeerd over updates, wijzigingen in de MSN Hotmail-service of speciaal nieuws en informatie van MSN. Het is altijd al ons beleid geweest om alleen e-mailberichten te versturen om zulke informatie bekend te maken en we zullen dit beleid voortzetten. Bedankt dat je lid bent van MSN Hotmail bent.

Verzend geen antwoord op dit bericht. De berichten aan deze alias worden niet gelezen. Als je algemene vragen hebt over je MSN Hotmail-account, kun je op Help klikken in de rechterbovenhoek om de uitgebreide online Help van MSN Hotmail te openen.

Microsoft® Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052-6399, USA

© 2004 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

..

Message-Id: <20040730181543.6094.4678363-45@information2.msn.com>

-------------------------------------

Wat is dit? Mail van Hotmail? Een nep mailtje? Wat gaan ze doen? Vaag mailadres trouwens:

Hotmail-ledenservices <communications_msnhm_intl@information2.msn.com>

En op mijn andere mail accounts (heb er meerdere) heb ik nog géén mail ontvangen.

Weet iemand hier meer van?

Verwijderd

Ik heb net dit mailtje ook ontvangen.

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:47
ik ook :*)

Verwijderd

hehe, dus je hoef je geen zorgen te make :P

Verwijderd

(nog) niks gehad. Ik ben benieuwd. Het ziet er redelijk echt uit en ze verwachten ook niks van je. Dus ik neem aan dat het een echt mailtje is.

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik heb hem ook ontvangen (en ook slechts op 1 emailadres, met de minste filters) hij lijkt me echter wel van msn/hotmail er staat bij mij hotmail-ledenservice's bij het adres.

• Nik
Ja ik weet niet, misschien (omdat het er zo echt uit ziet) komt er over 2 weken een mailtje met een virus, en iedereen opend die, want ja, het eerste mailtje was te vertrouwen. je weet maar nooit!

Vaag ook trouwens, dat mailadres (afzender), en ook staat er normaal een ander logo bij je mail van hotmail? Dit logo staat er normaal: Afbeeldingslocatie: http://64.4.55.45/i.1EF9B0.gif, maar nu staat er gewoon een normaal logotje: Afbeeldingslocatie: http://64.4.55.45/i.F42AB.gif.

Toch wel erg raar! En de afzender van AL mijn Hotmail mailtjes komen van <staff@hotmail.com>.

Toch heel verdacht al zeg ik het zelf!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

Ik heb hem ook, ik hoor erbij :D
Ik had meteen gehoopt dat ik op de andere adressen 250MB had i.p.v. 2MB, maar dat was niet zo. Gelukkig heb ik nog wel mijn 2GB account ;)

@Proller hierboven -->
Mijn mail komt van Hotmail Staff <communications_msnhm_intl@information2.msn.com>
Ik dat het hier om de nederlandse mail gaat, ik heb de engelse.
Dear MSN® Hotmail® Member:

As a valued MSN Hotmail Member, we want you to know that there are some exciting changes happening soon. To allow you to do more than ever:

We will be enhancing email antivirus protection. This will make MSN Hotmail, a world class email service that both scans and cleans incoming and outgoing email for viruses and worms before they enter your inbox.

In addition to delivering world-class antivirus protection, you can also enjoy the current benefits of MSN Hotmail: - Junk mail filters where you decide what you want to receive in your inbox. This can be set at an 'Exclusive' level which means you only receive the emails from your contacts, service announcements from Hotmail and messages that you have requested to receive.

- Integration with MSN Messenger which lets you share, discover and be more personal with all your important contacts. There are great features like customized emoticons, display pictures and webcam communication features.
We'd like to thank you for being a valued MSN Hotmail Member.

We will send an update on when this change will be made to your account within two weeks. Please check your email for this important update.

Thank you, and enjoy the good news.

MSN Hotmail Member Services

You are receiving this message because you are a valued MSN Hotmail customer, If you have questions about the MSN privacy policy, please read our privacy statement.

Please do not reply to this e-mail, because this is an unmonitored alias. If you have general questions regarding your MSN Hotmail account, please click Help in the upper right corner for MSN Hotmail comprehensive online help.

Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052

©2004 Microsoft® Corporation. All rights reserved.
..

Message-Id: <xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-45@information2.msn.com>

[ Voor 103% gewijzigd door Thandor op 31-07-2004 14:13 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Het er zo echt uitziet?
Lees het nog eens een keer, het bericht zit vol met typefouten.

Dikke hoax en niks van waar. :)

edit:

Klein voorbeeldje:
Bedankt dat je lid bent van MSN Hotmail bent.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 14:09 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
ok, en stel dat het niet echt is, hebben de zenders van dat mailtje er dan baat bij? ik heb het iig nog niet gehad, maar er staat nergens in die mail dat je het moet doorsturen aan minstens 25 mensen om 250 mb te krijgen dus daarom lijkt het me wel straf dat het fake zou zijn...

• Nik
Nee maar misschien komt er dus over twee weken een mail met zoiets, en iedereen die nu denkt dat hij echt is, zal dan ook doen wat er in staat. Je weet hoe dom mensen kunnen zijn. Daarom heb ik het hier maar even gepost (ik vertrouw het ZEKER niet).

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Hm, en wat moet je hier dan van denken?
code:
1
2
Received: from cpsmtpout3.msn.com ([207.46.132.156]) by mc10-f34.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6824); Fri, 30 Jul 2004 19:24:18 -0700
Received: from cpmktgcme02.phx.gbl ([10.48.221.141]) by cpsmtpout3.msn.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6713); Fri, 30 Jul 2004 19:23:56 -0700

Beetje rare hostname voor Microsoft, niet?

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ali_Illegali schreef op 31 juli 2004 @ 14:23:
code:
1
2
Received: from cpsmtpout3.msn.com ([207.46.132.156]) by mc10-f34.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6824); Fri, 30 Jul 2004 19:24:18 -0700
Received: from cpmktgcme02.phx.gbl ([10.48.221.141]) by cpsmtpout3.msn.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6713); Fri, 30 Jul 2004 19:23:56 -0700

* Ojjorz vraagt zich af hoeveel mensen nu weer een virus gaan krijgen :( Straks maar eventjes mijn zusje en ouders waarschuwen...

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
Ali_Illegali schreef op 31 juli 2004 @ 14:23:
code:
1
2
Received: from cpsmtpout3.msn.com ([207.46.132.156]) by mc10-f34.hotmail.com 
Received: from cpmktgcme02.phx.gbl ([10.48.221.141]) by cpsmtpout3.msn.com

hoe bedoel je?
bedoel je die 207.x.y.z? die is normaal in mijn ogen hoor. die 10.x.y.z is gewoon een interne host waarvandaan de mail verstuurd is. Dit is dus gewoon geen virus maar een info mailtje. Drukte om niets dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bockelaar op 31-07-2004 15:22 . Reden: berichtlayout ff normaal gemaakt ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• robert-630
  • Niet online
proller schreef op 31 juli 2004 @ 13:42:
BELANGRIJKE INFORMATIE OVER JE ACCOUNT
...
...
Bedankt en tot snel.

De MSN-ledenservice
Dit heb ik ook nog nooit gezien in een mailtje van msn/hotmail

bij mij is het ook geadresseerd aan -@HOTMAIL.COM, in eerder mailtjes is mij emailadres nooit in hoofdletters door msn geschreven, ook de opzet van de mail is anders, vaak beginnen msn-emails met een roze kop.

Ik heb het maar ff doorgestuurd naar abuse@hotmail.com.

[ Voor 35% gewijzigd door robert-630 op 31-07-2004 15:59 ]

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik kreeg hetzelfde mailtje ook, alleen dan in het Spaans :P. Of het een hoax is weet ik niet, maar het bevat in ieder geval geen angstaanjagende of andere ronkende teksten die je over het algemeen in hoaxes aantreft. Je hoeft ook niks te doen, geen actie te ondernemen en het mailtje heeft bovendien geen attachments. Of het nou een hoax is of niet: gevaarlijk lijkt het me niet echt.

De kans lijkt me overigens groot dat het echt is: het mailtje is verstuurd via een smtp-server van MSN. Lijkt me sterk dat anderen dan de daartoe gerechtigden gebruik van kunnen maken :).

Verwijderd

Even dit teruggestuurd toen ik het mailtje kreeg van communications_msnhm_intl@information2.msn.com
Allemaal heel mooi en aardig, maar waarom komt dit niet gewoon van staff@hotmail.com, waarom geen leuk tekentje voor dit mailtje in mijn post overzicht? en waarom kan ik deze post beantwoorden, wat normaal met Hotmail-staff posts nooit kan?
*was toch geen uberbelangrijk adres van mij

Reactie (postmaster@hotmail.com):
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

msnepsup@microsoft.com
Maarja :) Het email-adres bestaat dus niet of er mag niets ontvangen worden. Maar bij dat laatste (wat vaak is bij hotmail-staff emailtjes dan is de Beantwoorden knop gewoon grijs, en dat was nu niet.)

Zowieso msnepsup@hotmail.com? het was toch communications_msnhm_intl@information2.msn.com

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 19:21 ]

• robert-630
  • Niet online
Het is echt van hotmail, ik had ze gemaild en heb vandaag het volgende bericht ontvangen:
Beste Passport gebruiker,

Bedankt dat je contact opneemt met Microsoft .NET Passport.

Dit is inderdaad een email van onze leden service.

Met vriendelijke groeten,

Carmeela
Microsoft .Net Passport Support Team
:)

[ Voor 4% gewijzigd door robert-630 op 03-08-2004 00:08 ]

Verwijderd

Hmm oke, niks om je zorgen over te maken dan :). Ik heb trouwens deze e-mail nooit gehad .. mss komt ie nog ;)

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

ik heb deze mail ook gehad.

het meest vreemde vond ik nog:
You are receiving this message because you are a valued MSN Hotmail customer, If you have questions about the MSN privacy policy, please read our privacy statement.
volgens mij is deze mail echt. :)
offtopic:
mijn eerste reactie was: kom maar op met die 2 Gb! >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Koekje op 03-08-2004 20:39 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Haha, dat is ook zo. Maar als het een echte mail is, moet elke hotmail-klant deze mail toch krijgen :? Daarom vind ik het zo vaag dat ik um nog niet gehad heb.

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:09
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:31:
Haha, dat is ook zo. Maar als het een echte mail is, moet elke hotmail-klant deze mail toch krijgen :? Daarom vind ik het zo vaag dat ik um nog niet gehad heb.
* ReZ1987 heeft ook nog geen mail gehad van Hotmail :o

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:31:
ik vraag me af hoe ze er achter komen welke taalinstellingen je hebt, als de mail nep is. :> daarom is ie volgens mij echt :)

edit:
zie ook robert 630

[ Voor 5% gewijzigd door Koekje op 03-08-2004 20:44 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kun je nagaan hoe onbetrouwbaar het "e-mail" is, er is direct (terecht) twijvel of dit echt van Hotmail zelf komt.

🌞🍃

Pagina: 1