Voor een festival schreef ik de voorbije maanden een programma voor fotoboeken aan te maken. Er zijn 4 soorten fotoboeken mogelijk:
Met volgende code:
wil ik bereiken dat als de parameter "Groep" begint met "A_" en dus een activiteit is, er als titel komt: Fotoalbum: TITEL ( DATUM ). En anders gewoon de "Groep" parameter waarin '_' vervangen is door ' '.
Op zich werkt dit tot op heden allemaal perfect. Tot vanochtend tenminste
Vanochtend probeerde ik foto's van een groep in te geven: Zornik. Het ingeven van de foto's gaat wel maar de titel geeft een fout. Na heel wat zoeken blijkt de fout in het feit te zitten dat VB.NET toch dat eerste stuk van de IIf doorloopt.
Hoewel de groep niet met "A_" begint voert hij op de achtergrond toch:
uit. Dat geeft uiteraard een probleem omdat "Zornik" minder dan de vereiste 12 karakters bezit.
Mijn vraag is nu simpel: hoe maak je in godsnaam dat VB.NET slim genoeg is om dat stuk van de IIf niet te doorlopen als het niet nodig is
- Groep
- Activiteit
- Medewerkers
- Bezoekers
Met volgende code:
code:
1
2
3
4
| Fotoalbum:
<%# IIf(Request.QueryString("Groep").Substring(0,2) = "A_",
Request.QueryString("Titel") & " (" & Request.QueryString("Groep").Substring(2,10) & ")",
Replace(Request.QueryString("Groep"),"_"," ")) %> |
wil ik bereiken dat als de parameter "Groep" begint met "A_" en dus een activiteit is, er als titel komt: Fotoalbum: TITEL ( DATUM ). En anders gewoon de "Groep" parameter waarin '_' vervangen is door ' '.
Op zich werkt dit tot op heden allemaal perfect. Tot vanochtend tenminste
Vanochtend probeerde ik foto's van een groep in te geven: Zornik. Het ingeven van de foto's gaat wel maar de titel geeft een fout. Na heel wat zoeken blijkt de fout in het feit te zitten dat VB.NET toch dat eerste stuk van de IIf doorloopt.
Hoewel de groep niet met "A_" begint voert hij op de achtergrond toch:
code:
1
| Request.QueryString("Titel") & " (" & Request.QueryString("Groep").Substring(2,10) & ")" |
uit. Dat geeft uiteraard een probleem omdat "Zornik" minder dan de vereiste 12 karakters bezit.
Mijn vraag is nu simpel: hoe maak je in godsnaam dat VB.NET slim genoeg is om dat stuk van de IIf niet te doorlopen als het niet nodig is