3-voudige netwerkcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:30

Baf

slopen. alles kapot maken.

Topicstarter
Ik heb een paar weken ergens op internet een afbeelding gezien van een 3-voudige RJ-45 wandcontactdoos (wall outlet). Eentje waar drie RJ-45 netwerkstekkertjes in kunnen.

Ze schijnen dus te bestaan. Echter: ik zoek me nu al de hele ochtend gek naar zo'n ding, ik zou er graag een willen bestellen. In- of opbouw, dat maakt me niet uit.

Weet iemand waar ze die hebben?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[google=100-411 plate] (don't ask :+) - krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.rpelectronics.com/Data/100-404.JPG

Moet je natuurlijk ook de losse sockets en zo bijkopen, maar dat geldt voor meer van die dingen.

Bedoel je zoiets of had je liever het halve formaat gehad :? :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Baf

Baf

Topicstarter
Dank voor het zoeken, voor de hand liggende zoekterm 8)7 .

Vier openingen is ook goed, maar ik wil ook het binnenwerk erbij en liefst op standaardformaat (is dat 8 × 8 cm?) i.v.m. reeds bestaande gaten in de muur.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Baf schreef op 31 juli 2004 @ 12:48:
Vier openingen is ook goed, maar ik wil ook het binnenwerk erbij en liefst op standaardformaat (is dat 8 × 8 cm?) i.v.m. reeds bestaande gaten in de muur.
Ik dacht al zoiets :)

Hoewel ik vaag het idee heb dat ik die vierkante dingetjes ook wel 'ns met drie aansluitingen heb gezien, heb ik die niet kunnen terugvinden. Compleet binnenwerk voor een 8x8 (ik geloof dat het 3x3 inch is, trouwens) met drie aansluitingen wordt sowieso krap.

Ik raad je dus aan om gewoon bij de Primafoon (of zo) opbouwdozen van dit formaat (6x3 of 16x8, wat jij wil ;)) te halen. Heb ik hier zelf ook in gebruik (zijn ooit van een KPN-vrachtwagen gevallen O-)), het ziet er een beetje lomp uit maar het werkt prima.

Ik wou een webcamplaatje plaatsen, maar dan moet ik het usb-kabeltje terugvinden :X

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Alles wat ik ken, is 2x of 4x socket (of meer). Als je meer dan 2 aansluitingen nodig hebt (echt, draadloos optie?) dan zou ik het gat iets uitboren en een 4x unit inbouwen, die zijn zo'n beetje 8x14 cm

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kabeltje gevonden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/wanddoos1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/wanddoos2.jpg

Standaard KPN installatiemateriaal. Netjes toch?

• Baf

Baf

Topicstarter
Ziet er prima uit! In gestrekte draf naar de primafoon (de laatste winkel waar ik aan gedacht zou hebben). Bedankt voor je moeite.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik moet nog even vermelden dat het hier eigenlijk om ISDN-spul gaat. Niet erg: de linker twee contactjes zijn in gebruik voor de telefoon, de rechter twee hebben een 100Mbit-aansluiting; alles werkt als een zonnetje.

Ik durf overigens niet te garanderen dat de Primafoon dit achter de balie heeft liggen, maar de betere elektronicazaak heeft dit soort spul ook, en anders kan je nog bij online-zaken als Conrad of Stuut&Bruin of zo terecht.
Bedankt voor je moeite.
Graag gedaan :)

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 22:13
Zag laatst in een blad van een dealer zo'n soort inbouw ding. Van 3com, met ingebouwde managable switch, dacht ook voor 3 of 4 aansluitingen, zal het type es op zoeken maandag als dat wat voor je is.
Voordeel is ook dat je maar 1 kabel hoeft te trekken.
Nadeel denk ik dat ze niet zo heel goedkoop zullen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door AEZscf op 31-07-2004 15:25 . Reden: spelvouten ]

Pagina: 1